מהפכה בהתקפה של מכבי חיפה. אחרי שבן שהר (31) ודין דויד ( 25) הצטרפו צפויים השניים להחליף את ניקיטה רוקאביצה, מלך השערים של הירוקים בארבע העונות האחרונות שלא צפוי להישאר עם הגעתם של צמד הישראלים.
בכך יאבדו הירוקים את אחד הנכסים החשובים שלהם, שתרם רבות לא רק על כר הדשא אלה גם בחדר ההלבשה. מכבי חיפה אמנם זכתה באליפות, אבל יעקב שחר ממשיך להוכיח רעב לתארים.
4 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
בן שהר
(צילום: מכבי חיפה)
הנשיא הכניס את היד עמוק לכיס והשקיע ברכש יותר מ-12 מיליון שקל. עיבוי הסגל, והעובדה שלירוקים יש לפחות שני שחקנים איכותיים בכל עמדה, יאפשרו לברק בכר חופש פעולה, רוטציה וגיוון במהלך העונה הארוכה שצפויה לכלול משחקים באירופה ובליגה.
ההתקפה נבנתה בשנים האחרונות על רוקאביצה ובשל כך מדובר בזעזוע לא קטן. שהר ודוד אמורים לככב לצידו של דוניו, שבעונה שעברה לא נלקח בחשבון עד הפציעה של האוסטרלי בינואר.
4 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
דין דוד
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
שהר, שזכה בשלוש אליפויות עם הפועל באר שבע ועזב בהשאלה לאפואל ניקוסיה בעונה שעברה, חתם לשנתיים וישחק אצל המאמן איתו נחל הצלחות. החלוץ שהצטרף לקבוצתו ה-14 בקריירה אחרי שסירב בעבר פעמיים להצעות מהירוקים, צפוי להרוויח 260,000 דולר בעונה.
על היכולות של שהר אין עוררין והלחץ שהוא מפעיל על הגנות היריב מתאים לסגנון של בכר. יחד עם זאת, אחת הבעיות שלו היא ההחמצות הרבות ובנוסף, אמו בתיה נחשבת לאישה דעתנית ומעורבת מאוד בקריירה של בנה, מה שעשוי לא למצוא חן בעיני ראשי המועדון.
4 צפייה בגלריה
יעקב שחר מניף את צלחת האליפות
יעקב שחר מניף את צלחת האליפות
שחר לא הסתפק בצלחת האחרונה והשקיע 12 מיליון שקל
(צילום: עוז מועלם)
דין דוד נחשב לכישרון גדול. עד הגעתו של רן בן שמעון למ.ס אשדוד לא רבים האמינו בו. את הפריצה הגדולה הוא עשה תחת המאמן שנתן לו את הקרדיט וסיים את העונה שעברה עם 9 כיבושים.
בחיפה רואים בשהר ודוד צמד מרענן ורעב מאוד להצליח. יחד עם זאת, במועדון מבינים היטב שהם אמורים להיכנס לנעליים הגדולות שמשאיר רוקאביצה. "אין ספק שניקי היה עוגן לחוליית ההגנה שלנו, אך עם כל הכבוד לו - הוא בחר להמשיך הלאה ורצה לעבור לקבוצה מעבר לים", אמרו בחיפה. "דוד ושהר הם הצמד הכי איכותי שיכולנו לצרף ואין לנו ספק שברק בכר עושה את הבחירות הטובות ביותר".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר חוגג אליפות
ברק בכר חוגג אליפות
"ברק בכר עושה את הבחירות הטובות ביותר"
(צילום: עוז מועלם)
מי שצפוי לדרוש לעזוב הוא מוחמד עוואד, שנראה כי מעמדו התערער מאוד בעקבות השינויים האחרונים.
מכבי חיפה הפסידה הערב (שלישי) 3:2 לליובן הבלגית בניסוי כלים הראשון של ברק בכר לעונה הקרובה. את השערים לזכות הירוקים כבשו בן שהר ונהוראי יפרח.