4 צפייה בגלריה
שחקני ספרד חוגגים
שחקני ספרד חוגגים
שחקני ספרד חוגגים
(צילום: AFP)
מי אמר שהיורו הנוכחי משעמם? קיבלנו הערב (שני) את המשחק הגדול ביותר של הטורניר עד כה - 3:5 משוגע של ספרד על קרואטיה לאחר הארכה - והעפלה של לואיס אנריקה ושחקניו לרבע הגמר. החגיגה במחנה הספרדי הייתה אדירה, ובצדק.
יורו 2020 ב-ynet – למתחם המיוחד
"אנחנו יודעים לסבול ויכולים לחלום", הייתה הכותרת שנמרחה על העמוד הראשי באתר של "מארקה". על השער החמישי של אלברו מוראטה שסגר עניין נכתב: "השער המושלם של מוראטה כדי להציל את ספרד".
4 צפייה בגלריה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה
לואיס אנריקה בטירוף
(צילום: AP)
בפעם השנייה ברציפות, ולמרות שלא כבש או בישל, סרחיו בוסקטס נבחר שוב למצטיין המשחק על ידי אופ"א. בחירה די מפתיעה, בטח לאור היכולת המצוינת של פדרי למשל, או פראן טורס שכבש ובישל, או דני אולמו שבישל פעמיים בהארכה. מצד שני, מאז שבוסקטס החלים מהקורונה וחזר לשחק, ספרד נראית הרבה יותר טוב.
"איזה משחק מדהים, אני מצדיע לאופי של הנבחרת, האישיות של השחקנים, הם תמיד האמינו. כל החילופים של לואיס אנריקה היו מצוינים. אולמו עשה את ההבדל", החמיא כוכב העבר הספרדי גאיזקה מנדייטה.
4 צפייה בגלריה
סרחיו בוסקטס, ג'ורדי אלבה
סרחיו בוסקטס, ג'ורדי אלבה
בוסקטס. המנוע של ספרד
(צילום: AP)
"היו לנו הזדמנויות לגמור את המשחק בשלב מוקדם. הראינו אופי גם ברגעים הקשים. כשקרואטיה שינתה את שיטת המשחק שלה היא שטפה את המגרש, לחצה גבוה ולא הצלחנו להגיב בהתחלה. לצערי, אולמו יכול היה לקבוע 1:4, אבל לא כבש והם חזרו. סך הכל אני מרוצה מהתוצאה, מהצורה שבה שיחקנו בהארכה ומהעובדה שאנחנו ברבע הגמר", אמר בוסקטס.
ההתייחס גם לטעות הנוראית של השוער אונאי סימון בדקה ה-20, אחרי שמסירה פשוטה של פדרי מחצי מגרש עברה לו מתחת לרגל ונכנסה: "לסימון יש את מלוא הביטחון מאיתנו. זה היה מזל רע, אבל הוא בחור רגוע מאוד ולא התרגש מזה. היו לו כמה עצירות חשובות מאוד לאחר מכן".
4 צפייה בגלריה
דני אולמו
דני אולמו
דני אולמו
(צילום: EPA)
"וואו, סבלנו כאן. עברו כמה טורנירים מאז שהעפלנו לרבע הגמר, אבל שברנו את הקרח נגד סגנית אלופת העולם. כמובן שזה לא היה טוב שספגנו שני שערים בזמן כל כך קריטי, אבל היינו הנבחרת הטובה יותר בהארכה והגיע לנו להעפיל שלב", ציין ססאר אספיליקווטה, שכבש את השער שהעלה זמנית את ספרד ל-1:2.

כמה נתונים מדהימים מהמשחק

  • רק במשחק הראשון בהיסטוריה של היורו - 4:5 לצרפת על יוגוסלביה ב-1960 - נכבשו יותר שערים.
  • ספרד היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה שכובשת בשני משחקי יורו רצופים חמישה שערים.
  • פדרי הפך לשחקן הצעיר בתולדות היורו שפותח במשחק נוקאאוט (בן 18 ו-215 ימים).
  • השער העצמי שנרשם משום מה לזכותו של פדרי, אבל היה ללא ספק של אונאי סימון, הוא התשיעי ביורו הנוכחי, נתון פסיכי.