יום ראשון, 09.06.2024 שעה 16:19

התרסקויות בפלוטון: רוכבי סטארט אפ ניישן נפגעו

התנגשות באוהדת ותאונה נוספת גרמו ל-7 מ-8 רוכבי הקבוצה הישראלית להיפגע עם פתיחת הטור דה פראנס. פרום אינו סובל משברים, גולדשטיין: "מרוץ מלחיץ"

|
ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)
ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)

אירוע המוני וכואב גם לרוכבי קבוצת הרכיבה הישראלית, ישראל סטארט אפ ניישן, בפתיחת הטור דה פראנס היוקרתי היום (שבת) בצרפת, כש-7 מתוך 8 רוכביה היו מעורבים בשתי התרסקויות המוניות.

אותן התרסקויות הובילו לכך שריק זאבל קיבל טיפול אחרי הפגיעה, כריס פרום התקשה לקום ומייקל וודס ואנדרה גרייפל הגרמני נאלצו להחליף אופניים במהלך הקטע הפותח של המרוץ. למעשה, הרוכב היחיד של הקבוצה הישראלית שלא נפגע בצורה כלשהי מההתנגשות ההמונית היה דן מרטין.

ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)

ההתרסקות הראשונה התרחשה בעקבות היתקלות של אחד הרוכבים בשלט קרטון שהחזיקה צופה שעמדה בצידי הכביש. ההתנגשות הובילה לנפילת אותו רוכב וגרמה לאפקט דומינו שהוביל רוכבים רבים למפגש אל הכביש, כולל כמה של הקבוצה הישראלית.

הנפילה ההמונית השנייה התרחשה 7 ק”מ לסיום, אז רוכב נפל וגרם להתרסקות גדולה יותר מהראשונה. לרוע המזל של הקבוצה הישראלית, בפעם הזו נפגעו 7 מ-8 רוכביה. כל הרוכבים למעט הקנדי ג׳י בוייויין ודן מרטין סובלים מחבלות בדרגות שונות, כולל כריס פרום. פרום, שנפגע בצורה הקשה ביותר עבר בדיקות בבית החולים אמש והתברר שאינו סובל משברים. מחר בבוקר הוא יעבור בדיקות נוספות כאשר התקווה היא שיזנק מחר לקטע השני ולהמשך הטור. עומר גולדשטיין נפגע גם הוא, כאשר נפצע ברגל וביד ימין אבל מצבו סביר והוא יזנק מחר.

ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)

גולדשטיין הגיב מאוחר יותר להתרסקות: “היה מרוץ מאוד מלחיץ היום , אולי המרוץ עם הכי הרבה לחץ בפלוטון שחוויתי אי פעם, במיוחד עם כל התרסקויות שבאו בעקבותיו. את ההתרסקות הראשונה עברתי בשלום אבל בשנייה, 6 ק”מ לסיום כבר לא יכולתי לחמוק, לא אני ולא רוב החברים שלי וכמעט כל הקבוצה התרסקה. כולם גמרו על הרצפה”.

על התחושות לאחר התקרית אמר הרוכב: “כל הגוף כואב לי אבל אעבור טיפול, אתאושש כדי להתייצב לקו הזינוק מחר הכי מוכן שאפשר. סבלנו היום מביש מזל אבל נתמודד עם זה. אני מקווה שהחברים שלי לקבוצה שחלקם נפצעו קשה ממני, יתאוששו גם הם. זה הספורט שלנו, קשוח ולעתים גם אכזרי ומאוד כואב. אין ספק שזו הייתה חתיכת קבלת פנים קשוחה לטור אבל אני מסתכל קדימה, מחר יום חדש”. 

אלאפיליפ פתח ברגל ימין, סטארט אפ ניישן התקשתה 

אחרי ההתרסקות שגנבה את מרבית תשומת הלב בקטע הראשון שבין ברסט ללנדרנאו, היה גם מירוץ ומי שחצה ראשון את קו הסיום היה הרוכב המקומי ג’וליאן אלאפיליפ, בזמן של 4:39:05 שעות. השניים שהשלימו את תמונת הפודיום היו מייקל מתיאוס האוסטרלי שהגיע בפיגור של 8 שניות אחרי המנצח ופרימוז’ רוגליץ’ הסלובני בזמן זהה. 

מבחינת סטארט אפ ניישן, גיום בויבין סיים במקום הגבוה מכולם (31) 51 שניות אחרי המוביל. לאחריו הגיע דן מרטין, שלמרות שנמנע מנפילה, נדחק מחוץ למאה הראשונים וחצה את קו הסיום במקום ה-121. מייקל וודס, שנחשב לרוכב המוביל, התקשה להתאושש מההתרסקות וסיים 154 ולאחריו הגיעו גרייפל (163), פרום (171), גולדשטיין (172), הולנשטיין (174) וזאבל (175).

ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)
ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)ההתרסקות בטור דה פראנס (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */