שתף קטע נבחר

גושן מתכוון לקנוס ב-100 מיליון שקל את פסגות

זאת בעקבות החשד להרצת האג"ח על ידי שני בכירי בית ההשקעות - דוד אדרי, לשעבר סמנכ"ל הברוקראז', ושי בן דוד, מנהל חדר המסחר. הקנס יינתן במסגרת הליך מינהלי שמנהלת הרשות בפרשה, ללא קשר להליך פלילי שעדיין לא ידוע אם יבוצע

זוהר גושן, יו"ר רשות ניירות ערך, רוצה להטיל קנס ענק של כ-100 מיליון שקל על בית ההשקעות פסגות בעקבות פרשת הרצת האג"ח על ידי שני בכירי בית ההשקעות - דוד אדרי, לשעבר סמנכ"ל הברוקראז', ושי בן דוד, מנהל חדר המסחר. ככל הידוע, כוונת הרשות הובהרה בשיחות שערכו ראשיה עם נציגי פסגות.  

 

הקנס יינתן במסגרת הליך מינהלי שמנהלת הרשות בפרשה, ללא קשר להליך פלילי שעדיין לא ידוע אם יבוצע.  

 

אדרי ובן דוד חשודים שפעלו יחדיו בדרכי תרמית, לאורך תקופה ארוכה ובאופן שיטתי, בחשבון הנוסטרו (תיק ההשקעות העצמיות) של פסגות, במטרה לבצע מניפולציה ולהשפיע על שערים של מגוון ניירות ערך. על פי החשד, השניים פעלו על-ידי העלאת והורדת שערי ניירות ערך בהתאם לצרכיהם, על מנת להשיא רווחים אסורים לחשבון הנוסטרו של פסגות, תוך שהם מנצלים את הכוח העצום של חשבון עתיר נכסים זה.

 

בין יתר פעולותיהם, השניים חשודים שהיטו באמצעות חשבון הנוסטרו של פסגות, שהיה בשליטתם, שערי אג"חים קונצרניים, שערי אג"חים ממשלתיים לפני מכרזי הנפקה של אג"ח במסגרת הרחבת סדרות ושערי אג"חים ממשלתיים לפני "מכרזי החלף" של המדינה, שביצע האוצר. השניים חשודים בביצוע עבירות של תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה, ומרמה והפרת אמונים.

 

בפסגות, המנוהל בידי רועי ורמוס, הכחישו את הידיעה ואמרו כי לא התקבלה כל דרישה של הרשות. ברשות ני"ע סירבו להגיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים