י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
הפירצה בנתב"ג

הצהרה ובדיקת חותמות: התוכנית למניעת טיסות למדינות אסורות

בעקבות שורת המחדלים וההפקרות החוגגת בנתב"ג, במערכת הבריאות מציגים: היוזמה שתשים סוף להנחיות שלא נאכפות בשדה התעופה |  הטסים לחו"ל יחתמו על הצהרה לפיה לא יעברו במדינות שהטיסה אליהן אסורה, מי שיבקר בהן בכל זאת, וייתפס - ישלם קנס ע"ס אלפי ש"ח

הצהרה ובדיקת חותמות: התוכנית למניעת טיסות למדינות אסורות
אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר החשיפה על אלפי נוסעים ששבים ארצה ונוסעים למדינות שאסור לטוס אליהן על פי משרד הבריאות: גורמי מקצוע במשרד צפויים להציג בימים הקרובים טופס מקוון אותו ימלאו כלל הטסים לחו"ל ‐ ובו יצהירו שאין בכוונתם לטוס לאחת משש המדינות האסורות, ושהיעד הסופי שלהם אינו אחת מהן. כך דיווח אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

בהצהרה יהיה גם דבר הסבר קצר באשר למשמעות הצהרת השקר. המדינות הן רוסיה, הודו, דרום אפריקה, הודו, ברזיל וארגנטינה. עם זאת, הקווים הישירים למדינות האסורות לא צפויים להיסגר בקרוב. גורם המעורה בפרטים טען כי "העובדה שהטיסות הישירות תימשכנה ליעדים הללו תקל עלינו לעקוב ולבצע בקרה על תנועת הנוסעים לשם".

עוד דווח ב'ידיעות אחרונות', הנוסעים יתבקשו להציג את הטופס בדלפק הרישום לטיסה. אם דיילי הקרקע יאתרו בפרטי הכרטיס של הנוסע שהיעד הסופי שלו הוא אחת משש המדינות האסורות, גורם אכיפה ייקרא למקום והנוסע צפוי לקבל קנס של 5000 שקלים. במקביל, ייבדקו נוסעים השבים ארצה באופן רנדומלי במוקד בדיקות הקורונה בשדה התעופה.

נוסע שיימצא בדרכונו חותמת של אחת משש המדינות צפוי לקבל גם כן קנס בגובה של 5,000 שקלים. גורמים המעורבים בפרטי התוכנית טוענים כי עצם הבדיקה הרנדומלית בקרב השבים, לצד טופס ההצהרה, עשויים לצמצם את מספר הטסים למדינות הללו.

במקביל, שורת הנחיות חדשות צפויה להיכנס לתוקף בנתב"ג בימים הקרובים. חובת המסכות בכל שדה התעופה תחזור ובעקבות הקמת אוהל הבדיקות הנוסף צפויות להתווסף עוד כ-30 עמדות בדיקה במהלך השבוע הקרוב. עם זאת, יש להבהיר כי סגירת כוללת של נתב"ג אינה על הפרק כרגע. "בנט רוצה לנקוט בצעדים מידתיים ונקודתיים", אמר גורם שמעורב בפרטי השיחות בין המשרדים. ד“ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, מגבשת כעת תוכנית הדרגתית להקלות והגבלות, בהתאם לשיעורי התחלואה המעודכנים.

כפי שדווח אמש, ראה"מ בנט הגיע לסיור בנתב"ג בכדי לעמוד מקרוב אחר ההתנהלות במקום וזאת בעקבות התפרצות קורונה מחודשת בישראל לאחר חודשים שקטים. הוא הכריז על הקמת קבינט הקורונה מחדש, ואף המליץ לעטות מסכות במקומות סגורים, ןלחסן ילדים.

"קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס למצב כאל התפרצות חדשה - והמטרה שלנו היא לקטוע אותה - לקחת דלי מים ולשפוך על האש כשהיא עוד קטנה", אמר בנט. הוא ביקש "ממי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא ייצא", וקרא רשמית לילדים ונוער מעל גיל 12 להתחסן נגד הנגיף בהקדם האפשרי. בנט הוסיף כי תוקף מלאי החיסונים שבידי ישראל יפוג ביולי: "יש לנו מלאי לכולם, אבל מי שלא יתחסן עד 9 ביולי - אין לנו חיסונים להמשך". רה"מ המליץ לשוב ולעטות מסכות במקומות סגורים, ואמר כי "ייתכנו שינויים משמעותיים" במדיניות הכניסה לארץ והיציאה ממנה.
נתב"ג קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד