ההתפרצות של הקורונה

המשטרה: נאכוף בידוד - מגיל 12; תהיה הקפדה גם בנתב"ג

לאור ההתפרצות המחודשת של ה'קורונה', במשטרה מתכוונים לצאת באכיפה כלפי מחויבי הבידוד - החל מגיל 12, לאור התחלואה בגילאים אלו; בנוסף, תהיה הקפדה בנתב"ג ובאזורי תחלואה (חדשות)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

המשטרה הודיעה הערב (שלישי) כי לאור ההתפרצות המחודשת של ה'קורונה' במקומות מסויימים, יוגבר הפיקוח על חובת הבידוד - מגיל 12 ומעלה, לאחר שעד היום, זה היה מגיל 16.

בנוסף, מודיעה המשטרה כי במקרה של ילדים מתחת לגיל 12 שיחויבו בבידוד, האכיפה תהיה כנגד ההורים.

הנאום המלא של בנט (צילום: איתי בית-און, לע"מ; סאונד: ניר שרף, לע"מ)

במשטרה מנמקים את האכיפה הזו ואומרים שהסיבה לכך היא שרוב הנדבקים בהתפרצות הנוכחית הם ילדים בגיל הזה.

כמו כן תהיה יותר הקפדה בנתב"ג על אי ביצוע בדיקות קורונה או הגעה ללא בדיקה וכן תעשה אכיפה אינטנסיבית יותר במקומות שיש בהם התפרצויות מחודשות.

מוקדם יותר היום ראש הממשלה נפתלי בנט סייר בנתב"ג, לאור המחדלים שהתגלו במקום שאפשרו את ההתפרצות המחודשת של הקורונה בישראל ועדכן את הציבור כי הזן ההודי - אליו מתייחסים כהתפרצות חדשה - מדביק גם מחוסנים.

במהלך הביקור סייר בנט במתחם הבדיקות וקיים הערכת מצב בעניין נגיף הקורונה. בדיון השתתפו שר הבריאות, שרת התחבורה, שרת הפנים, השר לביטחון פנים, ראש המל"ל, ממונה הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ונציגי משטרת ישראל, רשות האוכלוסין, רשות שדות התעופה, נתב"ג ומשרד האוצר.

בדבריו, קרא בנט לציבור לוותר על חופש בחו"ל והורה: בנתב"ג - כולם ייבדקו, ובנוסף, חובה לעטות מסכות בנמל התעופה. הוא הוסיף וקרא לבני הנוער - ללכת ולהתחסן וקרא לציבור לחזור לעטות מסכות במקומות סגורים.

(צילום: חיים צח / לע"מ)

בפתח דבריו ציין ראש הממשלה כי זן הדלתא, הזן ההודי, מתפשט בקצב מואץ בעולם והוא מדביק גם אנשים מחוסנים. "אנחנו יודעים שיש אפקט לחיסון, אפקט משמעותי, אבל עדיין אפשר להתחסן וגם להידבק", אמר.

הוא ציין כי ישנן מדינות בעולם בהן יש עליה משמעותית באשפוזי ילדים, לכן, "קיבלנו החלטה להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה, והמטרה שלנו לקטוע אותה".

בין ההחלטות שהתקבלו - הקמת קבינט הקורונה באופן מיידי כדי שיכין 'מפת דרכים'. בנוס, הורה כי מרגע זה בנמל התעופה בן גוריון, כל מי שנכנס לנמל התעופה, מרגע הכניסה ועד העזיבה - נמצא עם מסיכה, בלי חריגים. בנוסף, מאה אחוז מהאנשים שנכנסים לישראל יבדקו בדיקת קורונה. באשר לתורים לבדיקות בנתב"ג, הוא ציין כי לפני יומיים ניתנה ההוראה להגדיל את עמדות הבדיקות וזה בוצע, כך שכיום יש 70 עמדות בדיקה.

"בשלב הזה אני רוצה לבקש, מי שלא צריך לצאת לחו"ל - שלא יצא", ביקש ראש הממשלה והזכיר כי אירוע ההדבקה בבנימינה החל בחופשה משפחתית בקפריסין. הוא הוסיף והמליץ שמי שעדיין לא הזמין חופשה בחו"ל - שלא יעשה זאת וקרא לצאת לטייל בארץ שלנו.

"אנחנו קוראים באופן רשמי לכל הילדים ובני הנוער מגיל 12 ומעלה להתחסן בהקדם האפשרי", קרא ראש הממשלה וסיפר כי יחסן את ילדיו. הוא המליץ לכולם לעטות מסכות במקומות סגורים ואמר כי את שרי הממשלה להחיל הוראה זו באופן מיידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר