בית המשפט המחוזי מרכז הוציא לפני מספר ימים צו עיכוב הליכים נגד חברת הסלולר מרתון 018 אקספון, בעלת המותג We4G וחברה-בת של אקספון 018. זאת לאחר שהחברה נקלעה למשבר תזרימי, בשל הקורונה לטענתה, והגישה בקשה לעיכוב הליכים. במקביל, בית המשפט מינה כמנהל ההסדר את עו"ד עמית לדרמן. עו"ד לדרמן הומלץ לתפקיד על ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון, עו"ד סיגל יעקב.
שמות נוספים שעליהם המליצה יעקבי: ד"ר שלמה נס, שהיה בעבר ראש המשרד שבו היה שותף עו"ד לדרמן; שופטת הפירוקים ורדה אלשיך, שעמדה בעבר בראש מחלקת הפירוקים של בית המשפט המחוזי בתל אביב, ופרופ' דוד האן, לשעבר כונס הנכסים הרשמי.
1 צפייה בגלריה
רכילות עסקית חזי בצלאל
רכילות עסקית חזי בצלאל
חזי בצלאל, בעלי אקספון
(צילום: אביב חופי)
בבקשתה לעיכוב הליכים טענה מרתון 018 אקספון כי יש לה חוב של כ-29 מיליון שקל לבנק מזרחי טפחות, חוב לנושים רגילים בסך כ-67 מיליון שקל, חוב הלוואות בעלים בסך 151 מיליון שקל, וחוב לחברה-האם אקספון 018 בסך 70 מיליון שקל.
השופטת עירית וינברג-נוטוביץ הורתה כי בתקופת עיכוב ההליכים לא ינקטו הליכי גבייה נגד החברה וכי על החברה לציין בכל פרסום מטעמה שהוא הצעה לציבור לרכוש את שירותיה כי היא מצויה בעיכוב הליכים בתקופת מצב חירום בשל נגיף הקורונה. דיון בבית המשפט נקבע ל-30 ביוני.
במקביל הודיעה חברת סלקום, הטוענת כי היא נושה של החברה, לבית המשפט באמצעות עו"ד יואל פרייליך ממשרד גיסין ושות' כי הסכם מכר הפעילות העומד בבסיס הסדר החוב המוצע של החברה "פוגע קשות בזכויותיה של סלקום ומנוגד על פניו להסכם המסחרי בין הצדדים".
חברת מרתון 018 אקספון הוקמה בשנת 2014 כחברה למתן שירותי סלולר. יש לה 350 אלף לקוחות מנויים והיא מעסיקה כ-110 עובדים. במסגרת הבקשה שהגישה החברה באמצעות עו"ד שלום גולדבלט לבית המשפט ציינה כי היא נחשבת לשחקן משמעותי בתחום התקשורת במדינת ישראל.
כמו כן ביקשה החברה לאשר את מכירת פעילות החברה לצורך שיקומה לחברת וויידלי מובייל על פי הסכם מכר פעילות שנחתם בתחילת יוני. במסגרת הסדר החוב המוצע של החברה היא טוענת כי ההסדר המוצע היא לפירעון מלוא חובות החברה.