יום חמישי, 16.05.2024 שעה 11:32

רק 0:0 לפורטוגל מול כף ורדה, חמישיה לארגנטינה

הכנה: הנבחרת שתשחק ב"בית המוות" נכשלה מול אחת החלשות בעולם. הארגנטינאים דרסו 0:5 את קנדה. דרום קוריאה - יפן 0:2, דרא"פ - בולגריה 1:1

|
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב במשחק הערב (רויטרס)
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב במשחק הערב (רויטרס)

שבועיים וחצי לפני שריקת הפתיחה של אליפות העולם נערכו מספר משחקים מרתקים ברחבי העולם. מי שחשב שפורטוגל מועמדת רצינית לזכיה במונדיאל, עשוי לשנות את דעתו לאחר שהנבחרת של קיירוש לא הצליחה לנצח את אחת הנבחרות החלשות בתבל, כף ורדה, שהינה קולוניה של פורטוגל.

הפורטוגלים פתחו עם הכלים הכבדים, רונאלדו, נאני ודקו, אבל גם הם לא הצליחו לפצח את ההגנה נטולת השמות של היריבה, שממוקמת במקום ה-117 בעולם. מדהים. אגב, פורטוגל משחקת בבית המוות ביחד עם ברזיל, חוף השנהב וצפון קוריאה.

בדקה ה-16, פורטוגל הגיעה להזדמנות הראשונה שלה במשחק. נאני התנהל עם הכדור באגף שמאל ומסר לפאביו קואנטראו, שהעביר כדור רוחב מצויין על קו השער, אך אף אחד לא היה שם כדי לדחוק.

בהמשך, נכנס דקו לעניינים ולא היה רחוק מכיבוש בדקה ה-30, אך הכדור שהכניס לו ברונו אלבס לא היה מדוייק. אחרי שתי דקות, הכניס דקו כדור לנאני במסירת אמן, אך שחקן מנצ'סטר יונייטד החמיץ ממצב נוח. פורטוגל הפגינה כדורגל עלוב ואיטי לאורך המשחק, ולמרות שפה ושם הגיעה להזדמנויות, איכזבה מאוד.

רונאלדו מאוכזב לאחר עוד החמצה (רויטרס)
רונאלדו עצבני לאחר עוד החמצה (רויטרס)

בדקה ה-60 הגיע כריסטיאנו רונאלדו להזדמנות מצויינת, אך נעצר ע"י השוער פוק. דקה לאחר מכן קיבל רונאלדו שוב את הכדור בתוך הרחבה אך נעצר ע"י הבלמים. בדקה ה-64 קיבל רונאלדו כדור על סף השער מהוגו אלמיידה וניסה לכבוש עם היד. עוד לפני שקשר ריאל מדריד הספיק לחגוג שלף לו השופט כרטיס צהוב. בדקה ה-73, טיאגו נפצע אך מאחר והנבחרת ביצעה את כל החילופים, היא נותרה ב-10 שחקנים.

לקראת הסיום הגיע רונאלדו לעוד מספר הזדמנויות אך לא הצליח לכבוש, כאשר בתוך תוספת הזמן הוא הצליח סוף סוף להכניע את פוק בבעיטה מתוך הרחבה, אך נאנדו, בלם כף ורדה, הרחיק מהקו וקבע שוויון 0:0 בסיום.

0:5 גדול לארגנטינה על קנדה, תיקו לדרום אפריקה
ארגנטינה, הנבחרת שריכזה סביבה את מירב ההייפ לקראת המונדיאל, ניצחה באיצטדיון אנטוניו ליברטי בבואנוס איירס 0:5 את קנדה, שתראה את המונדיאל בטלוויזיה.

אגוארו בארגנטינה (ONE)
אגוארו. מתאושש מהעונה הגרועה שעברה עליו (Gettyimages)

אחרי שנסגר סוף סוף הסגל לאליפות העולם, לא יכלו הארגנטינים לבקש יריבה נוחה יותר לניסוי הכלים. מסי אמנם לא שיחק כלל, אבל הנבחרת הדרום אמריקנית נראתה מחוברת מאוד.

מקסי רודריגס פתח את חגיגת השערים בדקה ה-16 בבעיטה חופשית נהדרת לפינה והכפיל את התוצאה בדקה ה-32 בבעיטה ממרכז הרחבה אחרי בישול של טבס, מעט לפני שאנחל די מריה העלה ל-0:3 בדקה ה-37 ולמעשה סגר את הסיפור.

קרליטוס טבס כבש את הרביעי 8 דקות אחרי פתיחת המחצית השניה במהלך נהדר שהסתיים במסירה של היגוואין לחלוץ של הסיטי. בדקה ה-71 עלו התכולים-לבנים ל-0:5, שהיתה גם תוצאת הסיום, משער מצויין של קון אגוארו מהפינה השמאלית של הרחבה הישר לחיבור הרחוק.

דרא&qout;פ (רויטרס)
סאנגווני חוגג אחרי השער (רויטרס)

מארחת המונדיאל, דרום אפריקה, שלבטח לא רוצה להיות המארחת הראשונה בתולדות המשחקים שלא עולה לשמינית הגמר, נפרדה בתיקו 1:1 עם בולגריה, שלא תהיה בגביע העולמי. סאנגווני כבש את הראשון לנבחרתו בדקה ה-20 אך 11 דקות מאוחר יותר היה זה ואלרי בוז'ינוב שהישווה בדקה ה-31 וקבע את תוצאת המשחק. שחקן מכבי חיפה, פיטר מסיללה, שיחק במחצית השניה לאחר שנכנס בדקה ה-46.

אוסטרליה ניצחה את ניו זילנד, דרום קוריאה את יפן
ניו זילנד ודרום קוריאה יצאו למשחקים מול השכנות אוסטרליה ויפן (בהתאמה). הקוריאנים השיגו ניצחון משכנע 0:2 על שכנתם (שתשתתף גם היא במשחקים בדרא"פ) ונראו מוכנים למונדיאל. הנציגים האירופים של קוריאה נתנו עבודה כשהקפטן פארק ג'י סונג ופארק צ'ו יונג ממונאקו עשו את ההבדל עם השערים שפתחו וסגרו את המשחק.

דרום קוריאה חוגגת את הניצחון מול יפן
דרום קוריאה חוגגת את הניצחון מול יפן

שש דקות מהפתיחה העלה פארק ג'י סונג ממנצ'סטר יונייטד את האדומים ליתרון והשתיק את 58,000 הצופים באצטדיון סאיטאמה. בתוספת הזמן נשרק פנדל לזכות האורחים אותו תרגם צ'ו יונג פארק ל-0:2.

לא רחוק משם יצאה ניו זילנד למשחק חוץ במלבורן מול שחקני אוסטרליה. כריס קילן ביקש להראות שהעובדה שנבחרתו הקטנה העפילה למונדיאל אינה יד המקרה כשהעלה ל-0:1 את האורחים בדקה השש עשרה.

למחצית השניה עלתה אוסטרליה שונה ודאריו וידוסיץ' האוסטרלי ממוצא קרואטי (שישחק בשנה הבאה עם אלמוג כהן בנירנברג) השווה את התוצאה בדקה ה-57.

כריס קילן ניו זילנד (ONE)
קילן חוגג. מאזן הכוחות באוקיאניה נשאר כפי שהיה (Gettyimages)

כשנראה היה שתיקו יספק את שתי הנבחרות שבר ברט הולמן את השוויון והעניק בדקה ה-90 ניצחון דרמטי לאוסטרלים.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */