כשרובין גוזנס היה צעיר הוא בכלל רצה להיות שוטר. בדיוק כמו סבא שלו. רק שנדחה מיד. "הרגליים שלך לא באותו אורך", טענו במשטרת אמריך אם ריין, העיר בה נולד והתגורר. אז הנער החליט ללכת על תכנית ב': להפוך לשחקן כדורגל. זה הצליח.
יורו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
אתמול (שבת), ב-2:4 הגדול של גרמניה על פורטוגל באליאנץ ארנה, היה גוזנס הכוכב של המאנשאפט. הוא כבש, בישל פעמיים ונבחר בסיום למצטיין - וכל זאת במשחקו התשיעי בלבד במדים הלאומיים. "חם, רותח, גוזנס!", החמיאו לשחקן בן ה-26 ב"בילד". בסקיי גרמניה הוסיפו: "גוזנס לוהט מעל ההתקפה החזקה של הנבחרת. איזה משחק היה לו, אתה לא יכול לבקש יותר. וואו!".
4 צפייה בגלריה
רובין גוזנס
רובין גוזנס
סיפור סינדרלה. גוזנס
(צילום: gettyimages)
ה-MVP של המשחק
גוזנס, שמחזיק באזרחות גרמניה והולנדית (אביו הולנדי, והוא עצמו נולד ממש על הגבול בין שתי המדינות), יכול להתהדר בסוג של סיפור סינדרלה. כנער הסתובב בקבוצות אלמוניות וחובבניות בגרמניה. ורטונה אלטן, פ.צ. בוכהולט ורהדה. חוזהו המקצועני הראשון היה בוויטסה ארנהיים ההולנדית, כשהיה בן 18, אבל גם שם לא החזיק יותר מדי מעמד ועבר, בין השאר, לפ.צ. דורדרכט והראקלס.
בקיץ 2017, רגע לפני גיל 23, הצטרף גוזנס לאטאלנטה. מאז הוא הלך והשתפר בכל עונה שחלפה. אם בשנתיים הראשונות שלו הסתפק בכמות שערים קטנה יחסית, הרי שבשנתיים הבאות הפך לבורג משמעותי בקבוצה הכי מפתיעה בכדורגל האיטלקי. בעונת 2019/20 רשם 9 שערים ו-8 בישולים, ובזאת שהסתיימה לאחרונה כבר השתדרג ל-11 ו-8 בהתאמה.
4 צפייה בגלריה
גוזנס חוגג
גוזנס חוגג
הופעה תשיעית בלבד במדי המאנשאפט. גוזנס חוגג מול פורטוגל
(צילום: AFP)
המעבר לאיטליה לא הביא איתו רק שדרוג מקצועי אלא גם כלכלי: שווי השוק של גוזנס בעת המעבר נע סביב מיליון אירו ותוך שלוש שנים עבר את רף ה-30 מיליון. ההתלבטות בבחירת הנבחרת הלאומית שאותה ייצג לא הייתה קלה. לבסוף הוא בחר בגרמניה (במדיה רשם את הופעת הבכורה ב-25 באוגוסט 2020 נגד נבחרת ספרד בליגת האומות). אתמול, כאמור, סיפק את משחק חייו בנבחרת והפך לכדורגלן הגרמני היחידי (יחד עם בסטיאן שוויינשטייגר) שהיה מעורב בשלושה שערים במשחק בודד בטורניר יורו. כבוד.
סגירת המעגל של גוזנס הייתה אתמול מושלמת. תשאלו את כריסטיאנו רונאלדו. בינואר 2019, אחרי משחק רבע גמר הגביע האיטלקי בין יובנטוס לאטאלנטה בברגמו, כריסטיאנו (שהובס עם קבוצתו 3:0 והודח) סירב להחליף עם הגרמני חולצות. "הסמקתי והייתי מובך", כתב גוזנס בביוגרפיה שלו (כן, זה אמיתי). "ירדתי מהמגרש והרגשתי כל כך קטן".
4 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
הנקמה הגיעה. רונאלדו
(צילום: getty images)
אלא שאתמול במינכן החולצה של רונאלדו לא עניינה אותו. "בסוף המשחק לא ביקשתי ממנו כלום, פשוט רציתי ליהנות מהניצחון ומהערב. לא חיפשתי אותו". אאוץ'.

מולר: "אסור להיות שחצנים"

במחזור הסיום גרמניה תשחק נגד הונגריה באליאנץ ארנה, כשניצחון ישלח אותה לשמינית הגמר. "הונגריה? אסור לזלזל בה, זה הולך להיות משחק קשה", הבהיר קאי האברץ, שכבש את השער השלישי של נבחרתו. "אנחנו יכולים להיות מרוצים מההופעה שלנו, אני שמח שכבשתי. חשוב מאוד שלא התרסקנו אחרי ההפסד לצרפת".
4 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
"אסור לנו לזלזל". מולר
(צילום: gettyimages)
תומאס מולר: "היו הרבה דברים טובים מול פורטוגל, בעיקר בחלק הקדמי, אבל יש גם דברים שצריך לתקן. עכשיו הדברים בידיים שלנו, אבל אסור לנו לזלזל או להיות שחצנים".