אישום הוגש נגד המחבל שחדר מהרצועה: "ניסה לפגוע ברכז ביטחון"

עמאד צופי, תושב רפיח בן 24, מואשם כי חדר לישראל וניסה לגרום למותו של איש הביטחון של המועצה האזורית אשכול. "הנאשם ביצע מעשה טרור, שנעשה מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני ואידיאולוגי"

אשכול, פיגוע, ניידת זירה
זירה,ארכיון | צילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד עמאד צופי, תושב רפיח בן 24, אשר הסתנן לישראל בחודש שעבר, חמוש בשתי סכיני מטבח וניסה לגרום למותו של אנדריי דוסטוב, רכז הביטחון של היישוב אבשלום שבמועצה האזורית אשכול. מכתב האישום עולה כי "מעשהו של הנאשם מהווה מעשה טרור, שכן נעשה מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני ואידאולוגי, ובמעשה שנעשה היה סיכון ממשי בגופו של אדם, ותוך שימוש בסכין". הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים.

מתחקיר שנעשה, עלה כי צופי הצליח לחדור לשטח ישראל בשל טעות אנוש במערך התצפית בצה"ל במה שהוגדר "אירוע חמור ביותר". הוא ניצל פרצה שנגרמה מפצצות מרגמה שנורו במבצע שומר החומות, והחל לנוע בכביש 232 כאשר דוסטוב זיהה אותו במהלך סיור ברכב הביטחון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הוגש כתב אישום בגין המתה בקלות דעת נגד היורה באיאד אלחלק

ישראל וחמאס לא מעוניינים בהסלמה – אך נערכים לה • פרשנות

איש דת מוסלמי מלוד נעצר בחשד שהסית לאלימות ופגיעה בשוטרים

באותו רגע, צופי ניסה לדקור את דוסטוב בחלקי גופו אך ללא הצלחה. גם כאשר חיילים נוספים שהיו במקום ירו באוויר, הוא לא חדל מלהתקדם לעברם ולנסות לפגע עם הסכינים. לבסוף הוא נוטרל על ידי איש ביטחון אחר. למחרת האירוע, שחזר דוסטוב את הרגע שבו נתקל במחבל. "הייתי בטוח שהוא בדואי. שאלתי אותו מה הוא עושה פה, וראיתי שהוא בלחץ. הוא נראה באטרף, עשה את עצמו חירש".

לדברי דוסטוב, "באותו רגע חשבתי שמשהו מוזר קורה ואמרתי לו, 'עלה לרכב שלי'. הוא הכניס חצי גוף - ופתאום ראיתי סכין ביד שלו. הוא ניסה לדקור אותי בראש", הוסיף דוסטוב לתאר. "באינסטינקט, משכתי את היד לכיוון הסכין ותפסתי אותו. הוא צרח, ניסה לדקור אותי בבטן. נתתי לו אגרופים, שחררתי את הרגל, ואז הוא עף מהרכב והתחיל לרוץ לכיוון המושבים".