מאייש משרות

הכוורת של בנט: יועציו הקרובים צפויים להיות ראש הסגל ומזכיר הממשלה

ראש הממשלה פועל למנות את האנשים שילוו אותו בתפקיד החשוב במדינה • טל גן צבי, שניהל את המו"מ הקואליציוני מטעם ימינה, צפוי להיות ראש הסגל; שלום שלמה, יועצו הבכיר, עתיד להיות מזכיר הממשלה • על אף הצפי - התפקידים טרם נסגרו (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה ה-13, נפתלי בנט, לומד את התפקיד החשוב במדינת ישראל בסדרת פגישות, בתור תחילה עיקרן בנושאים ביטחוניים. עם זאת, נכון לימים אלו סביב בנט ישנם רק אנשים שהלכו איתו בימי הבחירות והמו"מ הקואליציוני כיו"ר מפלגת ימינה, וכעת צריך לנהל סדר יום, לקבוע דברים לעתיד, ליזום תוכניות ושאר דברים.

ע"פ תקנון שירות המדינה, הנושא בתפקיד רה"מ רשאי למנות כ-40 בעלי תפקידים במשרות אמון בכירות וזוטרות בלשכתו ובמעונו הפרטי. בין התפקידים: ראש לשכה, מנהל לשכה, יועצים ומזכירים.

בין שלל הדברים, בנט רוצה לאייש מהר ככל הניתן את המשרות הבכירות, שמלוות את ראש הממשלה: ראש הסגל, מנכ"ל משרד רה"מ, מזכיר הממשלה וראש המל"ל.

לארבעת התפקידים הללו, שלכל אחד מהם מידת קרבה מירבית ותמידית לראש הממשלה, ישנם מספר מועמדים, אך נמנה כאן את בעלי הסיכויים הגבוהים:

לתפקיד ראש הסגל, האדם האחראי על ניהול סדר היום של רה"מ וכלל ההיבטים, צפוי להתמנות טל גן צבי, מי שנחשב ליד ימינו של נפתלי בנט מאז שכיהן כראש המטה שלו כשהיה שר הכלכלה והמשיך ללוותו גם בהיותו שר החינוך ושר הביטחון. בימי המשא ומתן הקואליציוני המפרך, גן צבי היה זה שניהל את צוות המשא ומתן של ימינה במגעים להקמת הממשלה עם יש עתיד.

את תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, האדם שאמור לנהל את תכנון המדיניות בנושאים שבתחום אחריות המשרד, עתיד לקבל אייל גבאי, שכיהן בעבר בתפקיד בממשלת נתניהו השנייה ב-2009.

השם שמדובר עליו כמזכיר ממשלת ישראל ה-36 הוא שלום שלמה, יועצו הפוליטי של נפתלי בנט, שקודם לכן עבד עם פוליטיקאים רבים והיה חלק מצוות המשא ומתן של ימינה בחודשים שחלפו. מזכיר הממשלה אמון על הכנת סדר היום לישיבות הממשלה ולוועדות השרים, עם דברים נוספים.

התפקיד הרביעי המשמעותי עליו בנט צריך להחליט הוא מי יכהן היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה, או כמו שנקרא בישראל: מי יהיה ראש המל"ל. כעת בנט ממשיך לעבוד ברציפות עם מאיר בן שבת, ראש המל"ל מטעם בנימין נתניהו וחברו הקרוב של ראש האופוזיציה, אך הוא חושב על מי יחליפו.

שני שמות שע"פ הדיווחים כבר קיבלו את ההצעה לתפקיד הם עמוס ידלין ושמרית מאיר. ידלין היה בעברו ראש אגף המודיעין בצה"ל ולאחר מכן ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי. מאיר משמשת כפרשנית ברירה לענייני העולם הערבי. אם אכן מאיר תמונה, היא תהיה האישה הראשונה בתפקיד הרגיש.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לשריו, בישיבת הממשלה הראשונה אותה ניהל, כי ימתינו עם מינויים משמעותיים: "את מנכ"לי המשרד תבחרו בקפידה, לא בחיפזון. אין דחיפות. בכל המשרדים שאני נכנסתי - המשכתי עם המנכ"לים", אמר בנט. לכן לא מן הנמנע כי המינויים לא יהיו מידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר