הקטל בכבישים: נקבע מותה של אישה כבת 40 בעקבות תאונת דרכים בין משאית ו-4 מכוניות בכביש 6 לצפון, סמוך לרכבת קרית מלאכי. לאחר ניסיונות החייאה, צוותי מד"א קבעו הלילה (בין שבת לראשון) את מותה של האישה. אישה נוספת, בשנות ה-20 לחייה ובהריון, נפגעה באורח קשה בבטן ובאגן, ומאושפזת כעת במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת. במהלך השבת נהרגו בתאונות דרכים 4 בני אדם ו-4 נפצעו קשה.

הצעירה בהריון עברה במהלך הלילה ניתוח מציל חיים, והעובר הגיע ללא דופק לבית החולים. כוחות מד"א פינו 6 פצועים נוספים מהתאונה לבית החולים ברזילי באשקלון, 5 מהם שוחררו מבית החולים וגבר בן 30 עדיין מאושפז במצב בינוני עם שברים ברחבי הגוף.

בנוסף לתאונה שהתרחשה ליד קרית מלאכי סמוך לחצות, ב-22:30 התקבל דיווח במד"א על תאונה קטלנית נוספת בין אופנוע לרכב ברחוב המ"ג בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי במקום ופינו לבית החולים הדסה עין כרם נער בן 16 במצב קשה עם חבלת ראש.

במקביל, גבר בן 20 נפצע קשה ונחבל בגפיו לאחר שהתהפך עם טרקטורון בשטח המועצה האזורית חוף הכרמל. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה.

בתאונה אחרת שאירעה לקראת השעה 21:00, נקבע מותו של נהג רכב בן 19 שנלכד מחוסר הכרה לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים בשדרות החשמונאים במודיעין-מכבים-רעות. צוותי מד"א איתרו אותו ללא סימני חיים וקבעו את מותו.

תאונת דרכים במודיעין-מכבים-רעות (צילום: אורן קיינר, תיעוד מבצעי מד"א)
"כשהגענו למקום ראינו את הרכב שהיה מעוך בחלקו הקדמי והעליון" | צילום: אורן קיינר, תיעוד מבצעי מד"א

"כשהגענו למקום ראינו את הרכב שהיה מעוך בחלקו הקדמי והעליון. נהג הרכב, צעיר בן 19 נלכד במושב הקדמי כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות תוך כדי פעולות החילוץ אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו", סיפר פרמדיק מד"א ישי ראוכברגר.

בתאונה שלא אירעה על הכביש, נקבע מותו של רוכב אופניים שנפצע במהלך רכיבה בשטח פתוח בדרום מדבר יהודה סמוך לים המלח. צוותי מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי במקום לגבר בן ה-62 ולאחר פעולות החייאה נקבע מותו.

"הגענו עם ניידת הטיפול הנמרץ לכניסה לשטח והלכנו מרחק של כ-2 ק"מ עם הציוד הרפואי עד שהגענו לרוכב שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי הטיפול הרפואי הצטרף אלינו צוות רפואי מוסק של הצבא ולצערנו לאחר פעולות החייאה נאלצנו יחד עם הרופא לקבוע את מותו, סיפר פרמדיק מד"א אורי דדון.

בשעה 1:37 בלילה שבין שישי לשבת נהרג גבר כבן 30 בתאונה קשה שבה רכב התהפך בכביש 40 סמוך לצומת הרוחות, ליד מצפה רמון. צוותי מד"א קבעו את מותו והעניקו טיפול רפואי ופינו במסוק מד"א 2 גברים כבני 30 במצב קשה, בהכרה, עם חבלה רב מערכתית ופגיעת ראש לבית החולים סורוקה בבאר שבע.