הזמר והיוצר יונתן וולפין השיק השבוע את הסינגל השלישי שלו לקראת צאת אלבום הבכורה בסוף החודש, "הדברים כמו שהם". את השיר החדש, "לשאוף ולנשוף", הוא כתב כבר לפני עשר שנים אחרי פרידה כואבת מזוגיות בת שנתיים, אבל עכשיו הוא חוזר אליה כדי לסגור מעגל. בקליפ אותו ביים בן הזוג הנוכחי שלו, חגי סהראי, משתתף גם המעצב מושיק גלאמין - בתחתונים. 

"זה הקליפ השני שחגי ואני עובדים עליו ביחד וכל צוות ההפקה הם גם להט"בים", סיפר וולפין בשיחה עם mako. "רצינו לתאר את הימים האחרונים של בני זוג שיודעים שהם עומדים להיפרד, ומנסים למצוא את הספייס שלהם בתוך הבית כדי לשרוד את השבוע האחרון ביחד. היה לנו ברור שאנחנו רוצים דמות גאה מוכרת ומזוהה וחגי הציע את מושיק". 

מתוך הקליפ "לשאוף ולנשוף" (צילום: זוהר מוטעין,  יח"צ)
מתוך הקליפ "לשאוף ולנשוף" | צילום: זוהר מוטעין, יח"צ

השניים נפגשו עם גלאמין - והוא התלהב מהרעיון. "חגי ידע טוב מאוד מה הוא רוצה לעשות", סיפר גלאמין ושיתף על החוויה בצילומים. "שמעתי את השיר, קראתי את הרעיון של הקליפ ונהיה לי חשק לעשות משהו אמנותי שלא מסתתר. התסריט היה ידוע וצולם ברגישות ועם המון מקצועיות. החוויה הייתה נהדרת ואני חושב שהצילום מאוד אסתטי ונעים".

גם להצטלם בתחתונים לא הפריע לו והוא דווקא שמח על ההזדמנות. "אני עוד רגע בן 42 ובפעם הראשונה מסתכל במראה ואוהב מאוד את מה שאני רואה", סיפר. "כשהכל ארוז ועטוף באומנות אני יכול גם להישאר ערום מבחינתי". 

ההשקה של הקליפ הייתה מאוד מרגשת עבור שניהם. וולפין שיתף את היצירה החדשה ברשתות החברתיות וגלאמין פרסם בעמוד האינסטגרם שלו קטע קטן מתוך הקליפ, בו השניים נראים מחובקים. "אני יודע שאתם לא רגילים לראות שני בחורים בתחתונים כשברקע שיר אהבה", כתב גלאמין לעוקבים וציין שגם היום תעשיית הבידור עדיין נגועה בהומופוביה. "במאים בוחרים סטרייטים לתפקידי גייז, שחקנים וזמרים פוחדים לצאת מהארון כי הם לא רוצים לאבד קהל או כי המנהל שלהם אוסר עליהם". 

גלאמין ציין כמה הוא שמח וגאה להיות חלק ביצירה, אבל גילה יום אחרי שהסטורי המדובר נמחק וכי כמה מאות אנשים הסירו ממנו עוקב אחרי הפרסום. "היו כמה תגובות חשוכות", אמר לנו גלאמין. "זה מבאס לגלות שיש עדיין אנשים חשוכים שלא מפריע להם להביע את הדעה חשוכה שלהם באינטרנט, כשהפנים גלויות. זה מדהים לגלות שעדיין קיימים אנשים שמאמינים שמה שאני עושה ורבים אחרים כמוני זה אסור, מכוער ושמישהו צריך להיענש בגלל זה". 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Moshik Galamin מושיק גלאמין (@moshikgalamin)

בעיניו של גלאמין, כל יום הוא יום גאווה ולא צריך לציין את זה במועד מיוחד, אבל מקרים כאלה מוכיחים לו כמה חשובה נראות להט"בית, ויש לו מסר מאוד ברור לשונאים: "אני מרחם על אותם אנשים. אתם לא חסרים לי. יבוא יום בו לא יהיו מצעדי גאווה, יום של התפכחות ואור בו הקהילה היחידה שנצטרך להגדיר היא של אנשים בורים, טיפשים וחשוכים שבחרו לחיות בפרימיטיביות. כל השאר יהיה אהבה".

וולפין עצמו חושב שדברים כאלה נובעים אך ורק בגלל הומופוביה. "אם בקליפ היו זוג גבר ואישה בתחתונים זה לא היה מעורר הדים", אמר. "זה לא משהו שאנחנו לא רואים בפרסומות הלבשה תחתונה. רצינו להציג מערכת יחסים טבעית, ישראל היא מדינה חמה וככה אנחנו מסתובבים בבית. אני לא בא להתנצל על שום דבר, אבל זה גם לא עירום לשם העירום. אנחנו חשופים כדי להציג את השבריריות והאינטימיות של בני הזוג, למרות שהם על סף פרידה". 

לבינתיים, וולפין בוחר להתרכז בתגובות המרגשות יותר. "אנשים שאני לא מכיר שלחו לי כמה השיר נגע בהם", סיפר. "אני מורה למוזיקה בבית ספר ואחת התלמידות, בכיתה ז', סיפרה לי שהיא ראתה את הקליפ. הייתי כמה שניות בחשש, אבל היא אמרה שהקליפ מאוד ריגש אותה. זה היה שווה הכל".

איך היה לך לצלם את הקליפ עם מושיק? 
"חוויה מדהימה. הוא התמסר לזה בצורה אבסולוטית. זאת פעם ראשונה שאני מופיע בקליפ שלי והיה כיף לעבוד עם מישהו שיש לו ניסיון, באיזשהו מקום זה עשה את זה קל יותר עבורי. גם מאוד הערכתי את ההתמסרות שלו לדבר הזה, הוא הבין את המטרה הגדולה יותר, לייצר השפעה רחבה". 

מתוך הקליפ "לשאוף ולנשוף" (צילום: זוהר מוטעין,  יח"צ)
מתוך הקליפ "לשאוף ולנשוף" | צילום: זוהר מוטעין, יח"צ

מופע השקת האלבום "הדברים כמו שהם" יערך ב-8 ביולי בתיאטרון תמונע. וולפין יארח את לירון לב, אדווה ספקוטי וזמרת האופרה אלינור זון.

בימוי: חגי סהראי | צילום: זוהר מוטעין | עריכה: יואב גרשון | שחקנים: מושיק גלאמין, יונתן וולפין | הפקה מוסיקלית: ארז רוסו | יחסי ציבור: שירי רווה