בשנה האחרונה נראה שהשטח הים תיכוני התחיל לחבק חיבוק חם במיוחד זמרים חדשים וצעירים שנמצאים על קו הזינוק - ושמות כמו מושיקו מור, מור רביעי או נוי פדלון הפכו לחלק מהנוף הים תיכוני, והקהל הצעיר, שנמצא רוב ביום בטיקטוק, רעב לפרצופים חדשים. אז מי השמות שיככבו בקרוב ברשימת ההכי נצפים ביוטיוב?  הנה השמות שבקרוב מאוד יהפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף המוזיקלי של חיינו וכדאי שתתחילו לשנן את שמם.

שילה בן סעדון

בן סעדון, תושב גן יבנה, חורש את השטח כבר שנה וללא כל עזרה מתכנית ריאליטי הצליח להגיע ל-18 אלף מנויים בערוץ היוטיוב שלו שהתאהבו בקול ה"בכייני" והמרגש שלו שמזכיר לפעמים את עומר אדם. רוב לא מבוטל ממעריציו של הזמר בן ה-18 הם נערי בני עקיבא ש"נתפסו" עליו לאחר שחידש את "לרוץ אחריך", שיר חסידי של נאמני רבי נחמן מאומן וצבר עד עכשיו כמעט 6 מיליון צפיות. בן סעדון לא מסתיר את אהבתו לדת ולבורא עולם, ועל תמונות הסינגל שלו אפשר לראות אותו עטוף בציצית ותפילין.

אחרי ההצלחה הגדולה של הקאבר ההוא, הקליט בן סעדון גם חומר מקורי. "12 בלילה", בו צפו כבר 3.2 מיליון איש ו"אהבה או מלחמה" (דואט עם חיים איפרגן) שצבר 2.1 מיליון צפיות, הופכים את בן סעדון לאחד הצעירים המבטיחים - אם לא המבטיח ביותר לקראת קיץ 2021. הזמר הצעיר פרץ בעיקר בזכות סרטון שהעלה לרשת לפני כשלוש שנים בו הוא שר לסבו לכבוד יום הולדתו ה-70 וזכה למיליוני צפיות - מה שהביא אותו למפגש עם בת-אל עמר, יזמית ואשת עסקים, שעד לא מזמן ניהלה את יוצאת אייל גולן קורא לך, גאיידה (וגם אליה נגיע בהמשך).

ללא מניירות של שמות חזקים שעומדים מאחוריו, אפשר לראות את שילה מככב באירועים נוצצים של אנשים כמו לב לבייב, משפחת טולדנו ואלין כהן. בנוסף, הוא צפוי לעלות בקרוב למופע בלייב פארק כשלצדו 15 האמנים המובילים בישראל, כולל נועה קירל, אבל כדי לפרוץ למיינסטרים בן סעדון צריך את חיבוק התקשורת ושבירת מחסום הפלייליסט בגלגלצ ורשת ג - ומשם הוא בעיקר יתפלל למצוא יום פנוי ביומן.

בן צור

מאחורי בן צור (21), אחד השמות העולים בז'אנר המזרחי עומד יפרח מתנה, מוותיקי המפיקים בישראל, יחד עם חברת התקליטים NMC, ועל העיבודים והייעוץ המוזיקלי שלו חתום אופיר כהן - אולי השם החם ביותר היום בתעשייה הים תיכונית. או בקיצור: נקודת פתיחה חזקה במיוחד.

הפריצה הראשונה של בן צור הייתה כשזכה בגיל 17 במקום הראשון בתחרות כשרונות "כוכב הצפון" ששודרה ברדיו צפון 104.5, כשהח"מ זכה להיות אחד השופטים שהימר עליו לצדם של אסי הג’וקר, מושיק עפיה וחברים נוספים מתעשיית המוזיקה. מאז בן צור פילס את דרכו עם חידושים שהעלה לערוץ היוטיוב שלו ובזכות הסגנון הייחודי והשירה הבוגרת שמצליחה לגעת בך מהשנייה הראשונה.

יחד עם המיקוד המקצועי שהוא עשה לאחרונה, כששתי חברות הפקה גדולות לצידו, בן צור שחרר לאחרונה את "מצאת לך מישהו", שכבר בשבוע הראשון רשם מאות אלפי צפיות, וכמו שזה נראה הדרך שלו לתהילה די מובטחת, ולמרות שהקהל הגדול טרם נחשף אליו, על פי גורמים בתעשייה, מלהקים רבים מתוכניות הריאליטי המוזיקליות כבר מחזרים אחריו, ככה שאל תתפלאו אם תראו אותו בקרוב על מסכי הטלוויזיה.

מור רביעי

הרבה בזכות העבודה המצוינת של רועי פרנקו מבית שרית הפקות (אותו משרד שמנהל את עדן בן זקן), הדרך של מור לפריצה משמעותית נראית מובטחת. למרות זאת, פרנקו חייב השנה לעשות חושבים וללכת הרבה יותר בגדול: השירים של מור מצליחים מאוד וגורפים עשרות מיליוני צפיות, אבל היא עדיין סובלת מהתעלמות תקשורתית ומתקשה לחדור את מחסומי הפלייליסט, ולקהל הצעיר היא חייבת לצרף את הקהל מבוגר שבעיניו היא אנונימית. 

נופר סלמאן

גם לנופר סלמאן יש סיכוי לא רע לפרוץ את גבולות המיינסטרים אחרי שנים רבות בתעשייה. הליהוק שזכתה לו בסדרה המוזיקלית "היורשת" שעלתה לאחרונה כאן אצלנו בקשת 12 הכניס את הזמרת בת ה-22 לכל סלון בישראל, ואחרי היציאה מהארון היא זוכה לסיקור תקשורתי גבוה. בשלושת חודשי התהילה האלה תצטרך נופר להוציא להיטים ולמתג את עצמה בתחנות הרדיו שטרם זיהו את הפוטנציאל האמיתי של הכוכבת.

בן ימין

עוד זמר מוכשר, והפעם מבית היוצר של אסף אטדגי, שגילה ובנה את עומר אדם למי הספיק לשכוח. אטדגי החתים לאחרונה את הזמר בן ה-23, שעד גיל 18 גדל כנער חרדיבדרום אפריקה. בנעוריו ימין שימש כפייטן בבית הכנסת והספיק כבר להופיע בחתונות ואירועים מקומיים. בנוסף, ימין מחזיק בגוון קול טורקי, ייחודי ועמוק שלא דומה לאף אחד בגזרה המקומית.

שיר הבכורה שלו, "השיר האחרון שלך", שהוציא לפני שלושה חודשים, זכה כבר ל-400 אלף צפיות, ולפני כשבועיים הוא שחרר את "ביום שאחרי" - וכאן ביצע אטדגי מהלך שיווקי חכם כשהזמין את הדוגמנית והשחקנית מגי טביבי, אהובת מדורי הרכילות, לככב בשיר שזכה ליחס תקשורתי נרחב. סיכויו של ימין לא רעים, אבל כל זאת במידה ואטדגי יידע להמשיך את הדרך שבה הוא הפסיק עם עומר אדם.

גאיידה

בתקופה האחרונה נראה שגם גאיידה הוותיקה מנסה לסמן את עצמה כדבר הבא. הזמרת בת ה-24 שגדלה בכפר הדרוזי בוקעתא שבצפון רמת הגולן ונחשפה לראשונה באייל גולן קורא לך, חתמה לאחרונה ב-NMC ומי שאחראי על הניהול שלה הוא חגי אוזן, מנהל אמנים ויוצר בעצמו אשר עבד עד לא מזמן עם נסרין קדרי.

הפעם, ללא החיבוק של אייל גולן ובני פרץ, אוזן יצטרך להכניס את גאיידה למיינסטרים הישראלי, והכוונה של גאיידה היא להיות שירין עבדול וואהב - זמרת הפופ המצליחה בעולם הערבי, רק בגרסה הישראלית. לאחרונה הופיעה גאיידה לצדם של נרקיס ועברי לידר בטקס הדלקת המשואות המרכזי בהר הרצל ובימים אלו היא מנסה לקבל אזרחות ישראלית שתעזור לה לפרוץ הרבה יותר בקלות.

מה עוד? מתברר שבקרוב הזמרת תשחרר שיר אהבה ערבי-עברי רומנטי עם אחד מעמודי התווך במוזיקה הישראלית, חיים משה, וגם שיר חאפלות שכתב לה מאור אדרי, ונראה שהזמרת ומנהליה בונים אותה יותר כזמרת פופ-ערבי עדכני, ולא בסגנון הקלאסי כמו סגנונה של נסרין.

ואלרי חמאתי

מי שעוד מנסה לעשות את זה קצת אחרת היא ואלרי חמאתי מיפו שהוציאה סינגל שנקרא "שופטאק" תחת חסותו של רוברטו. ואלרי משתתפת בעונה החדשה של "הכוכב הבא", ויחד עם גאיידה תנסה "לגנוב את הכתר" של נסרין ברכה קדרי. קשה עדיין להמר עליה, אבל סביר להניח שרוברטו יודע היטב למה הוא החתים אותה במשרדו.