הוריו של קצין המודיעין שמת לרמטכ"ל: "העצמת את כאבינו"

לאחר דבריו של כוכבי על פרשת מותו של הקצין, לפיו "ביצע עבירות חמורות ביותר במודע ובכוונה", הוריו פנו אליו בכתב ודרשו "להפסיק את מסע ההכפשה נגד בנם המת" ו-"לחקור ביסודיות את המחדל"

קבר, מודיעין, קצין, עבירות ביטחון, התאבדות, נווה צדק

יומיים לאחר שהרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס לראשונה לפרשת מותו של קצין המודיעין בכלא, הוריו של הקצין פנו אליו במכתב ודרשו "להפסיק את מסע ההכפשה נגד בננו המת" ו-"לחקור ביסודיות את המחדל, מבלי לטייח ומבלי להסתיר". בנוסף, הוריו טענו כי "הרמטכ"ל בחר לעשות שימוש במילים שרק העצימו את הכאב שלנו".

עוד כתבו הוריו של הקצין שמותו נקבע בבית החולים: "עד רגע זה לא מצאנו את הזמן להתאבל עליו, אנו נמצאים בתוך מחול שדים נורא, בתוך כאוס, שבכל אתר אינטרנט מופיעה תמונת קברו המיותמת  ומנסים להבין איך איבדנו את הבן שלנו, למה, מי לא שמר עליו, מי הפקיר אותו". עוד הוסיפו לכתוב: "לא נשקוט ולא ננוח עד אשר תתברר האמת המלאה, עד אשר נקבל את תמונת המצב המלאה, קשה ככל שתהיה, עד אשר צה"ל יסיק את כל המסקנות מהאירוע הנורא הזה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תמה מלאכת הרכבת הממשלה: נחתמו כל ההסכמים הקואליציוניים

המשטרה אישרה – מצעד הדגלים יתקיים ואף יעבור ברחבת שער שכם

דיווח פלסטיני: נער ערבי בן 15 נהרג בעימותים עם צה"ל

עוד ציינו הורי הקצין במכתב כי "מאחר ואישרו לנו ללמוד ולהבין את פרטי האישומים נגדו רק לאחר מותו, איננו יכולים לשאול אותו מה עשה, אם עשה, מה היו סיבותיו. השאלות האלה לא יקבלו מענה לעולם. הוא אמנם לא היה בצינוק, אבל הפך לאדם שאיש אינו רוצה בקרבתו, זאת עוד טרם החל ההליך המשפטי. נפגענו עד עמקי נשמתנו כשכל המפקדים שהיוו כמעט את כל עולמו בשנים האחרונות, נטשו ומחקו אותו מסדר היום שלהם".

כלא צבאי - אילוסטרציה
כלא צבאי אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

כאמור, הרמטכ"ל כוכבי התייחס לפני יומיים לפרשת קצין המודיעין, והפריך את ידיעות השווא לגבי מעצרו של הקצין: "הקצין הזה לא דומה לאסיר X ולשום דבר שמנסים לתאר אותו. הוא היה בשמו המלא מרגע שנעצר, היה בקשר עם משפחתו והסובבים אותו".

עוד אמר כוכבי, "כל מה שעשינו היה לשמור על צנעתו מתוך יחס הוגן, ובמקביל להגן על סוד גדול שהוא כמעט פגע בו ובדקה ה-90 עצרנו את זה. צריך לתחקר את הפרשה לעומק".