המשטרה אישרה - מצעד הדגלים יתקיים ואף יעבור ברחבת שער שכם

מארגני המצעד הגיעו להסכמה עם המשטרה לפיה המצעד יצא מרחוב הנביאים, יכלול ריקודים ברחבת שער שכם ויסתיים בכותל. "שמחים שדגלי ישראל יונפו בגאון לאומי ברחובות העיר העתיקה"

מצעד, דגלים, ירושלים, קובי שבתאי
מצעד הדגלים, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי | צילום: רויטרס, דוברות המשטרה

מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל הגיעו היום (שישי) להסכמה על קיומו של המצעד בירושלים ביום שלישי הקרוב. לפי המתווה הנוכחי שהוסכם בין הצדדים, המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם בו תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל.

לאחר ההרקדה, ימשיכו הצועדים לעבר כיכר צה"ל דרך שער יפו, ויכנסו אל הכותל המערבי. חלק מהצועדים דרך הרובע המוסלמי וחלק אחר דרך הרובע היהודי. זאת, על מנת למנוע צפיפות יתר ולשמור על ביטחון הצועדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תמה מלאכת הרכבת הממשלה: נחתמו כל ההסכמים הקואליציוניים

הפרקליטות ביקשה לשחרר גננת החשודה בהתעללות – השופטת זעמה

עקב ירי מטנק בניגוד לנהלים ב"שומר החומות": מ"מ ותותחן יודחו

מצעד הדגלים, ירושלים, כותל
מצעד הדגלים בכותל | צילום: רויטרס

ממארגני המצעד נמסר כי "אנו מודים למשטרת ישראל, למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים על שיתוף הפעולה ושמחים שדגלי ישראל יונפו בגאון לאומי ברחובות העיר העתיקה על כל חלקיה. אנו קוראים לכל אזרחי ישראל להצטרף אלינו ביום שלישי הקרוב עם דגלי ישראל, להרים על נס את גבורת עם ישראל ולרקוד בשמחתה של ירושלים".

אחת ממארגני ריקוד הדגלים היא תנועת "אם תרצו" שלאחר הסיכום על מתווה המצעד המיועד, מסרה כי "ירושלים מעולם לא הייתה חופשית ובטוחה יותר לכלל העדות והדתות מאשר בזמן הריבונות הישראלית. אסור לנו לקפל את הדגלים ולוותר על הנכסים ההיסטוריים הללו בגלל ארגוני טרור ושאר מבקשי רעה. מדובר באירוע ערכי, חינוכי, לאומי וציוני מהמעלה הראשונה. אנו קוראים לכלל הציבור להגיע ולצעוד איתנו עם דגלי ישראל בבירת המדינה".