י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"פצצה מתקתקת"

נחשף: הרשות הפלסטינית יוצרת תנאים להקמת מדינה

דוח של משרד המודיעין חושף את הבניה הפלסטינית בשטחי יהודה ושומרון - ולפיו הרשות הפלסטינית בונה באופן בלתי חוקי, ובכך מנסה רצף טריטוריאלי כדי להקים מדינה | איש התיישבות אביחי באורון: "למדינת ישראל לא היה מושג מה קורה"

נחשף: הרשות הפלסטינית יוצרת תנאים להקמת מדינה
תצלום השטח ב-2010 לעומת 2019 צילום: משרד המודיעין

אתמול (חמישי) פורסם דוח של משרד המודיעין, המתייחס לבניה הפלסטינית בשטחי C,B ו-A, שנמצאים ביהודה ושומרון.

בדוח נטען כי הרשות הפלסטינית רוצה ופועלת להפוך את הישובים הישראליים למובלעות, לחנוק צירי תנועה וצמתים מרכזיים, לקטוע רצפי התיישבות ישראליים וליצור רצפי התיישבות פלסטיניים במטרה כוללת לשלוט בכל שטח יו"ש.

"הרשות פועלת ליצור רצף טריטוריאלי בין כלל חלקי יו"ש ובינם לבין מזרח ירושלים ובקעת הירדן", נכתב בדוח. "ויצירת תנאים לחיבור עתידי בין המדינה הפלסטינית לאזורים בעלי רוב ערבי בשטחי מדינת ישראל (גליל תחתון + עליון) ועם ההתיישבות הבדווית בנגב".

הדוח נוצר עקב סיור שערך שר המודיעין אלי כהן עם עו"ד ואיש ההתיישבות אביחי בוארון, במרחב שבין היישובים עמיחי-שילה. בחודשים האחרונים אנשי משרדו של כהן בניצוחו של המנכ"ל, תא"ל מרדכי כהנא, ישבו על המדוכה וגבשו את הדוח המדובר.

"הבניה הפלסטינית הבלתי מרוסנת ביהו"ש פוגעת בבטחון מדינת ישראל! אנחנו חייבים לעצור אותה", אמר השר אלי כהן, "לכן העברתי לקבינט את המלצות משרד המודיעין לטיפול בפצצה המתקתקת הזו באופן מיידי, לפני שיהיה מאוחר מדי".

"עלינו לעצור לאלתר את המשך ההשתלטות הבלתי חוקית על הקרקעות, ובמקביל להעמיק את האחיזה הישראלית בשטח, על ידי בנייה ופיתוח", הוסיף.

השר אלי כהן עם אביחי בוארון.

עורך הדין אביחי בוארון אמר: "עד היום- למדינת ישראל לא היה מושג מה קורה בשטחים הפתוחים ביהודה ושומרון, בכל יהודה ושומרון! בשטחי A בשטחי B ובשטחי C".

"לאחר עבודת מטה גדולה ומשמעותית של משרד המודיעין ברשות השר אלי כהן שהוביל את המהלך כיום יש סוף סוף תוכנית אסטרטגית אופרטיבית לטיפול בפצצה המתקתקת וכעת על הקבינט לאמץ את התוכנית ולהעביר החלטת ממשלה דחופה", קרא.

הרשות הפלסטינית אלי כהן יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד