י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התנכלות אנטישמית

בית הקפה של מני יקותיאל הושחת בכתובות נאצה

מבצע שומר החומות כבר הסתיים לפני שלושה שבועות, אבל יש מי שעדיין לא התאוששו ממנו. יהודי ארצות הברית שעדיין סובלים מיד יום מתקיפות אנטישמיות שבאות בצורות שונות | חזית בית הקפה של מני יקותיאל היהודי הושחתה בכתובות נאצה אנטישמיות | המקרה זוכה לגינויים

בית הקפה של מני יקותיאל הושחת בכתובות נאצה
בית הקפה של מני יקותיאל צילום: באדיבות המצלם

בית קפה בבעלות יהודית בסן פרנסיסקו בארה"ב, הושחת בכתובות נאצה אנטישמיות, הבעלים טוען כי כבר תקופה ארוכה הוא קורבן לאנטישמיות.

אירועים אנטישמיים נמצאים במגמת עלייה ברחבי ארה"ב, והיעד האחרון היה בית הקפה של מני יקותיאל ברובע בסן פרנסיסקו.

מני סובל כבר תקופה ארוכה מהתנכלות ומספר כי חלונות הראווה שלו הם יעד לתקיפות אנטישמיות רבות לאורך השנים. הוא סיפר כי אביו, שגדל באפגניסטן, עזב את המדינה המוסלמית לישראל מתוך אילוץ בגלל רדיפה.

על פי הדיווח ברשת ABC7 News המקומית, חלון הראווה הושחת בכתובות גרפיטי שעליהן נכתב: "חזיר ציוני, חזיר גזעני" ו"פלסטין חופשית".

"למרבה הצער מאז שנפתח לפני כמה שנים, המקום באופן עקבי מותקף על ידי אנשים, משום שהוא תומך בזכותה של מדינת ישראל להתקיים", כך אמר סקוט ווינר, סנטור מטעם סן פרנסיסקו, ל'חדשות ABC7'. "זה צריך להיפסק, אין לזה מקום בסן פרנסיסקו או בשום מקום אחר".

"לאנשים יש את כל הזכות בעולם לבקר את מדינת ישראל, שזה דבר כשלעצמו לא אנטישמי", אמר הסנאטור ווינר וסייג, "אבל כאשר ביקורת על ישראל הופכת לתקיפות יהודים ולקשר בין השניים, זאת אנטישמיות".

דמויות מפורסמות רבות, מנהיגים ופקידי מדינה בסן פרנסיסקו גינו את הוונדליזם האנטישמי. "סן פרנסיסקו לא תקבל התקפות אנטישמיות נגד איש", כתבה ראש העיר סן פרנסיסקו, לונדון בריד בציוץ. "מני הוא מנהיג בעירנו ותומך באנשים רבים, לסוג כזה של שנאה אין מקום בעירנו". מפקד המשטרה בעיר, וויליאם סקוט, תיאר את המעשה כפחדני, והוסיף כי הוא עומד בקשר עם מני יקותיאל, וגורמי המשטרה המקומית בוחנים את הוונדליזם ויבצעו חקירה רצינית.

על פי הליגה נגד השמצה, העוקבת אחר אירועים אלה, חלה עלייה של 75% לאחר תחילת הלחימה בחודש שעבר בין ישראל לחמאס.

כתובות נאצה סן פרנסיסקו בית קפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד