Skip to content

מאות פלסטינים התעמתו עם המשטרה בעקבות ניסיונו של בן גביר לצעוד ברובע המוסלמי אל הר הבית

חמישה מפגינים נעצרו לאחר שהמשטרה התעמתה עם המפגינים על רקע ניסיונו של חבר הכנסת מהציונות הדתית לצעוד בניגוד לאיסור מפכ"ל המשטרה ואזהרת גורמי ביטחון מתבערה שעלולה להתפרץ כתוצאה מכך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה מפגינים נעצרו לאחר שמאות פלסטינים הפגינו אחר הצהריים (חמישי) סמוך לשער שכם במזרח ירושלים, לאחר שח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הגיע למקום ומחה על ההחלטה למנוע ממנו לקיים מצעד מחאה ברובע המוסלמי בעיר ולעלות להר הבית. המפגינים שהפגינו תוך כדי הנפת דגלים וקריאות גנאי לעבר בן גביר, ספגו מטח של רימוני הלם לאחר שטענת המשטרה מפקד כח המשטרה הורה למפגינים להתפזר, ואלו מצדם בקריאות לאומניות לרבות הנפת דגלים. בעקבות כך, מוסרת המשטרה, החלו כוחות המשטרה בפעולות לפיזורם של המתפרעים תוך שימוש באמצעים וכי נעצרו חמישה חשודים שהועברו לחקירה במשטרה.

צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK

אתמול הודיע קצין הכנסת לבן גביר ולח"כ מאי גולן מהליכוד שבקשה להצטרף אליו כי לא יוכלו לצעוד כמבוקשם. קצין הכנסת הסביר כי הבקשה נדחתה לנוכח הערכת גורמי המודיעין ושב"כ כי "פעילות חברי הכנסת עלולה במידה גבוהה של ודאות להביא לפגיעה חמורה בסדר הציבורי עד כדי פגיעה בביטחון המדינה". עמדה זו מקובלת על היועץ המשפטי לממשלה, שקבע כי אפשר למנוע מבן גביר לצעוד למרות חסינותו. לאחר ישיבה שנערכה במשטרה עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי נמסרה הודעה כי המשטרה לא תאפשר לבן גביר לצעוד כמבוקשו היות ובעקבות הערכות של גורמי מודיעין ושב"כ "עלייתו של ח"כ בן גביר להר הבית בעת הנוכחית עלולה במידה גבוהה של ודאות להוביל להגברת המתיחות בהר הבית ולעורר הפרות סדר שאף יקרינו על מעגלים רחבים יותר, עד כדי פגיעה בביטחון המדינה".

צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK

בן גביר פנה הבוקר בעתירה לבית השפט העליון והעליון דחה את בקשתו ונימק זאת בסד הזמנים הלחוץ שאינו מאפשר דיון ענייני בנושא. "אין לי ספק שאם היה מדובר בעופר כסיף היו השופטים מוצאים את הזמן לקיים דיון דחוף בעתירה והיו לא מעט מקרים של עתירות אנשי שמאל שכבוד השופטים יצאו לדון כבר באמצע הלילה", הגיב חבר הכנסת להחלטת העליון והודיע כי למרות זאת ולמרות סירוב המשטרה לאשר את צעידתו הוא יגיע לצעוד וכי "למרות שמדובר בהחלטה מבישה של מפכ"ל כושל, שפוגע בחסינות של חברי כנסת ולא מאפשר להניף דגל ישראל במרחק של 100 מטרים מהרכבת הקלה". תוך כך הוא הוסיף כי לא יתעמת עם המשטרה. "אני לא מתכוון להתעמת עם השוטרים ואפעל בהתאם להנחיות המשטרה", אמר בן גביר.

בן גביר ידע היטב כי הגעתו למקום ובקשתו לצעוד דרך שער שכם תעורר זעם קשה בקרב הציבור הפלסטיני בירושלים וברחבי המדינה. הוא דחה את הצעת המפכ"ל ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן לאשר לו צעידה בתוואי שלא יכלול מעבר דרך שער שכם והרובע המוסלמי. ומסרו כי ההצעה הזו באה בשל הערכות מצב ביטחוניות כי צעידתו דרך שער שכם והרובע המוסלמי עלולה להביא לירי רקטת מעזה ולעימותים בהר הבית. יוזמתו של חבר הכנסת הגיעה לאחר ביטול מצעד דגלים שארגוני ימין ומפלגת הציונות הדתית תכננו לערוך היום באזור, ודחייתו לשבוע הבא. מפכ"ל המשטרה העביר את חוות דעתו לקבינט ושר הביטחון, בני גנץ חתם עליה. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא חתם עליה ולפי הודעות לתקשורת מ"מקורבי ראש הממשלה", כפי שפורסמו, נתניהו לא חתם כי 'חשב' שבן גביר ויתר על המצעד הפרובוקטיבי הזה. "הייתי מצפה כמובן שראש שהממשלה יתערב. הגישה הזאת שחבר כנסת לא יכול לצעוד בתוך העיר העתיקה 100 מטר מהרכבת הקלה עם דגל, היא גישה של התקפלות, היא גישה של ניצחון החמאס", הגיב לכך חבר הכנסת.

תגובתו של בן גביר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן