ח"כ איתמר בן גביר לא צעד היום (חמישי) בעיר העתיקה לאחר שבג"ץ דחה את העתירה שהגיש, אבל הערב אנחנו מדווחים על מה שיכול להראות כמו מארב שמכין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה הבא נפתלי בנט בנושא הזה - סוגיית ההיתר לבן גביר לעלות ולבקר בהר הבית.

נתניהו לא חתם על המלצת המפכ"ל קובי שבתאי לאסור על ח"כ בן גביר לעלות להר הבית. המידע הגיע אל יו"ר עוצמה יהודית רק לאחר שהסתיימו הביקורים בהר. ההערכה היא שזו בדיוק הייתה הכוונה - נתניהו העדיף "לסנדל" את בנט ולהעביר אליו את ההכרעה. בנט יידרש לטפל בנושא ולקבל החלטה כבר בשבוע הבא.

אחר הצוהריים, במהלך ולאחר ההצרה שנשא בן גביר ‎בשער שכם, התפתחו עימותים בין צעירים ערבים ליהודים ולכוחות המשטרה במקום. לאחר האירועים, סיכם בן גביר את היום כ"ניצחון ענק" בשבילו, והבהיר כי ראש הממשלה קיבל את טענותיו נגד מפכ"ל המשטרה. מנגד, גורמים בסביבתו של ראש הממשלה אמרו כי נתניהו קיבל אתמול את עמדת המפכ"ל ולטענתם בן גביר העביר אתמול מסר לפיו הוא לא מתכוון לעלות להר הבית, וכך באמת היה.

המפכ"ל קובי שבתאי (צילום: Yonatan SindelFlash90)
המליץ לאסור על בן גביר לעלות להר הבית. מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: Yonatan SindelFlash90

במהלך ההצהרה, אמר בן גביר כי "אני לא מתקפל - המפכ"ל כושל והוא צריך ללכת, אני אשאר בירושלים".‎ הוא הוסיף בהצהרתו, כשהוא מוקף במאבטחים, כי "אני כאן כדי למחות נגד הביזיון שחבר כנסת לא יכול לצעוד בעיר העתיקה. זו כניעה לטרור. התרפסות כללית".

יו"ר עוצמה יהודית הוסיף כי "המחבלים האלה (כשהוא מצביע על המפגינים נגדו) מאיימים - ומדינת ישראל נכנעת ומי שהביא את זה עלינו זה המפכ"ל". במקום החלו להתעמת מאות בני אדם, שחלקם החל בקריאות לאומניות והפרות סדר. חמישה צעירים ערבים נעצרו והועברו לחקירה במשטרה.