לוחמי צה"ל עצרו הערב (חמישי) חשוד שניסה לחצות את מרחב המכשול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. ברשותו של החשוד נתפסו מטען מאולתר, רימון ושני סכינים. הוא מתוחקר כעת בנקודה שבה נתפס.

בשעות הערב איים דובר הזרוע הצבאית של חמאס כי "גדודי אל-קסאם והנהגת ההתנגדות עוקבים מקרוב אחרי מה שקורה בירושלים ובמסגד אל-אקצא". הוא הבהיר כי "אנו מזהירים את המתנחלים ומנהיגיהם מפני מעשה טפשי של פגיעה באל-אקצא".‎ האיומים מצד חמאס הגיעו בהמשך לביקורו של ח"כ איתר בן גביר בעיר העתיקה בירושלים.

מאז סיומו של מבצע "שומר החומות" נשמר השקט המתוח בגבול הרצועה, למעט תקריות חריגות בודדות. לפני כשבועיים נרשמה תקרית שכזו, כאשר פלסטיני מעזה דקר רבש"ץ (רכז ביטחון שוטף צבאי) ביישוב אבשלום, שבמועצה האזורית אשכול.

החשוד, שהיה חמוש בסכינים, תושאל על ידי הרבש"ץ שהוזעק למקום על ידי תושבים, ואז הסתער עליו בדקירות. הוא נורה ברגלו ונוטרל על ידי רבש"ץ אחר שהוקפץ לזירה. שני הפצועים הועברו לטיפול רפואי.

טנק צה"ל על גבול הרצועה, ארכיון (צילום: רויטרס)
טנק צה"לי בגבול הרצועה | צילום: רויטרס

בעקבות האירוע, תושבי חבל שלום נדרשו להישאר בבתיהם בזמן הסריקות אחר חשודים נוספים, אך לאחר זמן מה הוסר החשש. מצה"ל נמסר אז כי "חשוד זוהה סמוך ליישוב שדי אברהם שבמרחב עוטף עזה. איש ביטחון שקפץ לנקודה נטרל את החשוד שברשותו נמצאה סכין. כוחות צה"ל סורקים במרחב".

בתחילת השבוע פרסם חמאס הקלטה שלא ידועה מהימנותה ומתי היא בוצעה, שבה נשמע אדם ששמו מצונזר וטוען שהוא חייל שנשבה בידי חמאס. ההקלטה התגלתה כלא אמינה, אך היוותה מסר שחמאס מעביר בניסיון להגיע לעסקת שבויים בקרוב.