י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ראש ממשלה לא לגיטימי

סקר בחירות חדש: כמה היו מקבלים בנט וסער

אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד יציבה, יש עתיד והציונות הדתית מתחזקות, ימינה ותקווה חדשה מתרסקות | סמוטריץ' בתגובה: "ראש ממשלה עם 4 מנדטים הוא ראש ממשלה לא לגיטימי. כמה פשוט ככה דמוקרטי"

סקר בחירות חדש: כמה היו מקבלים בנט וסער
המועמדים לראשות הממשלה צילום: פלאש 90/לע"מ

ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00 יתכנסו חברי הכנסת להצביע ולאשר את תוקף המנדט שקיבל יאיר לפיד מנשיא המדינה היוצא רובי ריבלין, כשבתפקיד ראש הממשלה יכהן נפתלי בנט. בתוך כך יצאו ב'ערוץ 20' לסקור את מפת המנדטים בישראל נכון להיום.

על פי הסקר שנערך על ידי מכון מאגר מוחות ופורסם כאמור ב'ערוץ 20', אם הבחירות היו מתקיימות היום מפלגת 'ימינה' של ראש הממשלה המיועד הייתה מקבלת 4 מנדטים בלבד, צמוד למדי לאחוז החסימה.

כמו 'ימינה', גם 'תקווה חדשה' של גדעון סער, ו'רע"מ' של מנסור עבאס מקבלות 4 מנדטים כל אחת. ה'רשימה הערבית המשותפת' מקבלת 5 מנדטים, ו'ישראל ביתינו' 'מרצ' ו'כחול לבן' מקבלות 6 כל אחת מהן.

'הליכוד' מקבל בסקר 30 מנדטים, ויאיר לפיד מתחזק ומקבל 23 מנדטים, 'הציונות הדתית' מתחזקת ועולה ל-9, כך גם 'ש"ס', 'יהדות התורה' ו'העבודה' מקבלות 7 מנדטים כל אחת.

תוצאה זו מאששת את טענות גוש הימין כי כניסת יו"ר ימינה נפתלי בנט ללשכת ראש הממשלה היא לא דמוקרטית ולא מבטאת את רצון העם. ואכן יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב על תוצאות הסקר: "ראש ממשלה עם 4 מנדטים הוא ראש ממשלה לא לגיטימי. כמה פשוט ככה דמוקרטי".

ערוץ 20 מפלגת ימינה מאגר מוחות סקר מנדטים מפלגת תקווה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד