בקריצה

המלוכה והממשלה // ח' רציני

נשארו מליונים מהתקציב לדברים חיוניים כמו לוועדת 'גוי של שאבעס' ולמשרד המורחב של 'שניים מקרא ואחד תרגום' // ח' רציני קורץ על ימים בהם הממשלה לובשת גארטל ופראק (טור)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

ראשי המדינה יצאו מהמכונית המשוריינת והמאובטחת באישור מכון צומת ונבלעו בבניין הכנסת.

היה זה יום שישי אחה"צ שלש שעות לפני שבעס קוידש וראש הממשלה ר' מוישה היה לבוש כבר עם הקפוטה והספודיק, חומש עוז והדר תחת בית שחיו ועל שפתיו ניגון חדש של מוטי שטיינמיץ.

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

הישיבה הבהולה נקבעה בעקבות מידע מודיעיני טרי שהתריע על תכנון פגיעה במערכת העירוב המקיפה את ישראל, הקו החדש שבנייתו הסתיימה רק לאחרונה היה המילה האחרונה מבחינה טכנולוגית, ושילב בתוכו בנוסף לעירוב מהודר בהכשר הבד"ץ לחומרא, גם קו מתח ומצלמות אינפרא אדום וחיישנים המתריעים מפני חדירה, גם של טילים וגם של תכנים שליליים.

ראש הממשלה דפק על השולחן בעוצמה וערימות גמרות השוטנשטיין חישבה להתמוטט. "רבותי. האמת היא שלא התכוננתי לדבר, אבל כמה מילים לתועלת החברים שיחיו שיבינו לעומק במה דברים אמורים".

"העירוב של המדינה בסכונעס נפושע'ס"!! צעק, והאור כבה ונדלק חליפות.

היועץ לענייני 'מעיישה שבע'ס ולצורך גופו ומקומו' הרגיע מיד כי בסה"כ החשמל התחלף לגנרטור שבת ואפשר להמשיך בשיעור. ס'תומרת בישיבה.

וראש הממשלה המשיך.

"בשבועות האחרונים חרד"ק לשעבר שלומד כאן בכוילל "כנסת ישראל" ושעובד איתנו חצי יום בשיתוף פעולה פלאי פלאים, דיווח על מערכת סודית של הצבא הסורי שנמצאת בשלבי פיתוח אחרונים ושכל מטרתה היא לפגוע ולמוטט את מערכת העירוב המהודר שבנינו רק לאחרונה. עפרא לפומייהו. קיצ'ר, יש חשש כבד במערכת המודיעין והשבת לגל של מכשולים המוניים".

"אומנם בשויגג", הסתייג הרוה"מ (והר"מ בדימוס), ומרט שערה לבנה מזקנו, "אבל מה לעשות שמאז שפרשתי מהכוילל אין לי את הכתפיים הרחבות להכריע וליטול ע"ע חילול שם שמים נוירא שכזה".

"לכך" המשיך ראש הממשלה שליט"א כשהוא דוחף קלות עם המרפק את שר ה'אבות ובנים' שהתעייף מהמשמר של 'ליל שישי'.

"התכנסנו כאן בדיבוק חבירים ליטול עיצה בסיעור מוחות ישיבתי ולסגנן יחד את החלטות הישיבה שיפורסמו ביום ראשון ביתד והמודיע".

שר השמיטה והאויצר בי'ס דין נראה המום מתוכן הישיבה ודחיפותה. היה זה הפעם הראשונה מתחילת הקדנציה שישיבת ממשלה מתכנסת שלא בענייני שביעית. בכלל, בשנה השישית רובא דרובא מתקציב המדינה עבר אוטומטי למשרד השמיטה, נשארו מליונים בודדים לדברים חיוניים כמו לוועדת 'גוי של שבע'ס' ולמשרד המורחב של 'שניים מקרא ואחד תרגום'.

ר' יענקל, השר לעינייני ביטחון (ואמונה) שלף באופן חריג את האוזניות מאוזניו ועצר את הנגן ושיעורי קול הלשון והתעניין, "נו... ומה, אפשר לעשות משהו בעניין? או שזה כבר 'דבר האבד'??".

ראש הממשלה שרק לאחרונה סיים קורס מטעם הכנסת בעבודה על מידת הכעס מתורת ר' ירוחם הביט בו בחיוך ולא ענה. הוא רק סימן בידו לר' אורי - יו"ר וועדת 'שמירת העיניים' שיעלה את המצגת וירחיב על הנתונים בשפה השווה לכל נפש.

עד שתוכנת הנטפרי עלתה, ר' אורי הסביר ליושבים בהתלהבות על הרעיון של ה'מצינג' ועל איך שראה בחוש רק לפני כחודש בוועדה המסדרת (את עליות השלישי במדינה) שנקלעה אף היא לבעיות כספיות שנבעו מהלוואות בריבית של הממשלה הקודמת, ושבתוך ימים ספורים גייסו חברי הוועדה סכומים עצומים עד שיכלו לסייע גם לחבריהם ממשרד 'עזר ליולדות' שנקלע אף הוא לאוברדראפט מפלצתי.

המצגת עלתה והאווירה היה כמרקחה, כולם התלהבו מהרעיון המבריק, ומושגים כמו 'חברא חברא אית ליה', ו'דין פרוטה כדין מאה' התעופפו בחלל החדר, שר המקוואות נשמע מסביר לעמיתו סגן השר האמון על 'מירון, רוגלעך וקושקלעך' על עוצמת גיוס ההמונים, ואיך שמלבד מימון תיקון העירוב ושדרוגו לרמת עירוב חצירות תת קרקעי, נוכל להעתיק את רעיון הרחבת התקציב גם להעמקת בורות המקוואות והרחבת קבר הרשב"י עד צפת.

הישיבה התארכה ושירי השבת המבשרים על זמן הדלקת הנרות כבר נשמעו מגג הכנסת, ולכן לא הספיקו לדון גם על ההתחבטות של שר התרבות איך להפוך את מגרש טדי למוקד מכירות ראשי של 'משנת יוסף', מבלי לקומם את חברי האופוזיציה שמשום מה מתנגדים.

ביום ראשון התרגשו חברי הממשלה לגלות כי אולם המליאה ובית הכנסת החליפו מקומות, כשהאולם נחלק עם קירות גבס לשטיבלאך ממוזגים לתורה ולתפילה.

לאחר מנחה גדוילה וקפיטל תהילים יומי, פתח יושב ראש הכנסת את המליאה ביום עיון לזכרו של מרן החזו"א שיום היוא"צ חל השבוע והזכיר לחכי"ם את דבריו בעניין ההצבעה בבחירות והנציגות בכנסת שמטרתה 'להציל מיד הארי' ולקבל את המגיע לנו בדין.

אחריו ביקש את רשות הדיבור יו"ר האופוזיציה - שחבש כיפה קטנה כמופיע בתקנון בסעיף י"ד מהלכות 'אל תפרוש מן הציבור' והמסתעף. הוא עלה לדוכן והחל לתקוף בחריפות את 'ממשלת הצולניקים' כלשונו, ואת ה'שרים המדושנים שיושבים על סיר הבשר והקישקע ורומסים בחוקי סרק ובפראק את המיעוט החילוני שרק מבקש כמה אוטובוסים לא נפרדים ופינת רחוב אחת ללא עמדת תפילין"!!.

נאומו נקטע ללא הרף בצעקות "געוואלד", "שבעעעס" ו"מויסר". אך הוא המשיך וחירף, וראש הממשלה ושר הגניזה יצאו בהפגנתיות ופנו לעמדת התקשורת למסור את הדף היוימי בשידור חי.

ומי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא....

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר