אחרי ההשוואות בארה"ב

נתניהו נאלץ להסביר: לא התכוונתי להונאה כמו טראמפ

הליכוד פרסם סדרת ציוצים באנגלית כמענה להשוואות ששטפו את כלי התקשורת הבכירים בארה"ב, בשל אמירותיו של נתניהו על 'הונאת בחירות': מעבר השלטון יהיה שליו' (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפלגת הליכוד, שללא אירוע חריג במיוחד תהפוך להיות בעוד יומיים הסיעה הגדולה באופוזיציה, פרסמה הערב (חמישי) שורת ציוצים חריגה, שנועדו לאוזניים ועיניים בינלאומיות: "נתניהו לא התכוון ל'הונאת בחירות' כפי שטראמפ התכוון, חילופי השלטון יהיו תקינים".

הרקע להודעה הינו השוואה שערכו ערוצי תקשורת מרכזיים בארה"ב, ובעיקר רשת CNN, בין התבטאויות נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לאחר הפסדו, וראש ממשלת ישראל היוצא, בנימין נתניהו. שניהם כינו את המתרחש "הונאת בחירות", ושניהם קראו לקהל מצביעיהם "למחות בתוקף".

בארה"ב העלו חשש אם הכוונה בכך זהה לכוונת טראמפ, שבסופו של דבר הסתיימה במתקפה על גבעת הקפיטול, ועל כן הליכוד - וחשבונו של בנימין נתניהו שיתף זאת מחדש - פרסם הבהרה, באנגלית.

"כאשר ראש הממשלה נתניהו מדבר על 'הונאת בחירות' הוא לא מתייחס לתהליך ספירת הקולות בישראל בו הוא סומך על אמון מלא (רמז לטראמפ, שטען כי התוצאות זויפו). אין שום שאלה לגבי החלפת השלטון בצורה שקטה ושלווה, תמיד הייתה העברת כוח שלווה בישראל ותמיד תהיה", נכתב ברשת החברתית טוויטר.

‏"בניגוד לאופן בו עוותו התבטאויותיו, ראש הממשלה נתניהו מגנה את הבטחות המרמה לבוחרים שהעניק נפתלי בנט, שהיו המפתח להקמת ממשלה זו. לאורך כל הבחירות הבטיח בנט שלא להקים ממשלה עם יאיר לפיד והשמאל ולא ליצור קואליציה עם מפלגת רע"מ המייצגת את האידיאולוגיה של האחים המוסלמים. הוא אף חתם על התחייבות בכתב למצביעים בשידור חי בטלוויזיה בהצהרות אלה - אך מיד לאחר הבחירות בנט הפר כל אחת מההבטחות הללו", הסביר הליכוד לקורא הבינלאומי.

"הוא הקים קואליציה עם השמאל בגיבוי מפלגת רע"מ וחתם על הסכם רוטציה שיהפוך את לפיד לראש הממשלה בעוד שנתיים. בכך חטף בנט קולות מימין והעביר אותם לשמאל בניגוד ישיר להתחייבויותיו. אם זו לא הונאה, אנחנו לא יודעים מה כן".

כאן הליכוד ניסה להשוות להליך הבחירות המתנהל בארה"ב, לשם ההמחשה: "פעולותיו של בנט מקבילות לכך שחבר האלקטורים בארצות הברית יחליפו באופן חד צדדי את בחירת המצביעים לנשיא כנגד רצון הבוחרים. הקואליציה המתהווה בישראל אינה משקפת את רצון המצביעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר