נורה, נופל - והשוטרים חוטפים את הגופה: התקשורת הפלסטינית פרסמה הערב (חמישי) תיעוד של רגע הירי של מסתערבי הימ"מ במחבלי הג'יהאד האסלאמי בג'נין, שהתפתח לחילופי אש - שבהם נהרגו שני שוטרים פלסטינים. בסרטון נראה פעיל הג'יהאד האסלאמי ג'מיל אל-עמורי בעת ניסיונו להימלט ובסופו של דבר, נורה למוות.

מתחקיר ראשוני של צה"ל על התקרית הלילה (בין רביעי לחמישי) שבה נהרגו 3 פלסטינים בג'נין נמשך, ומפרטים ראשוניים עולה כי השוטרים הפלסטינים ידעו שירו לעבר כוח מסתערבים. בתיעוד מהאירוע ניתן לשמוע צעקות "כוח ישראלי, כוח ישראלי" ומבקש מהם לחדול בירי.

אנשי הביטחון הפלסטינים שנהרגו בחילופי אש עם הימ"מ בג'נין
אנשי הביטחון הפלסטינים שנהרגו בחילופי אש עם הימ"מ בג'נין

מפרטי התחקיר הראשוני עולה כי כוח ימ"מ מסוערב פעל במחנה הפליטים בג'נין במטרה לעצור פעילי ג'יהאד אסלאמי שהיו מעורבים בפיגוע ירי לעבר חיילים בשבועות האחרונים. במהלך המעצר נהרג אחד המחבלים, ואילו השני נפצע ונעצר. כשהכניסו אותו לרכב, התפתח קרב יריות עם פעילי הטרור, והכוח הפך לגלוי.

למשמע היריות, יצאו מתחנת משטרה סמוכה אנשי ביטחון פלסטינים. בסרטונים מהאירוע שהופצו ברשתות החברתיות ניתן לשמוע צעקות "זה כוח ישראלי" בערבית, יריות מכיוון הביטחון הפלסטיני - ואז לוחמי הימ"מ משיבים אש והורגים אותם.

משרד הבריאות הפלסטיני פרסם את שמותיהם של שניים מההרוגים - אדהם יאסר תאופיק עליווי, בן 23, ותייסיר מחמוד עותמאן עיסא, בן 33. עוד דווח כי כמה אנשי מנגנוני ביטחון פלסטינים נוספים נעצרו וכי צה"ל עזב את העיר.

בהודעת המודיעין הצבאי של הפלסטינים נכתב כי השניים הם "שהידים שנהרגו כתוצאה מהתנגשות עם כוח מיוחד של ישראל על אדמת ג'נין". עוד נכתב כי "שני הצעירים נהרגו בהתנגשות חמושה עם אנשי היחידה המיוחדת של צבא הכיבוש".