נישואין אסורים וחילול שבת

"ממשלת השינוי": נחתם ההסכם לעקירת הדת בישראל

מרצ היא הראשונה לחתום על הסכם קואליציוני, לקראת הקמת ממשלת בנט-לפיד, ובין הישגיה: קידום הליך נישואין בניגוד לתורת ישראל, ותחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים תוך חילול שבתות וחגים (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר מרצ ורה"מ המיועד בנט (צילום: Yonatan Sindel/Miriam Alster, Flash90)

24 שעות למועד האחרון להגשת ההסכמים הקואליציוניים לידיעת הציבור ולשולחן הכנסת, לקראת הקמת ממשלת בנט-לפיד, ומפלגת מרצ היא הראשונה לחתום ולהציג את הישגיה, הכוללים שורה של מהלכים לעקירת חיי הדת מהפרהסיה של מדינת היהודים.

תחילה להרכב הממשלה: על פי הסיכומים, כידוע, מרצ תהיה שייכת בממשלה ל'גוש יאיר לפיד', בראשות ראש הממשלה החליפי, ויכהנו מטעמה שלושה שרים - שר הבריאות, היו"ר ניצן הורוביץ, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג'.

למפלגת השמאל יהיה גם שר החבר בקבינט המדיני-ביטחוני, בקבינט הכלכלי-חברתי ובוועדת השרים לענייני חקיקה - בכולם עתיד לשמש יו"ר המפלגה, חבר הכנסת ניצן הורוביץ. כמו כן, מרצ תקבל לידיה את השליטה בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בועדת המשנה בוועדת החוץ והביטחון ובוועדה המיוחדת לעניין 'הקרן לאזרחי ישראל'.

הורוביץ, במו"מ הקואליציוני (צילום: כיכר השבת)

אך העיקר, כאמור, הם סעיפי ההסכם, הפוגעים בסטטוס קוו בענייני דת ומדינה בישראל, וכן עתידים להזיק לציבור החרדי:

‏על פי ההסכם הקואליציוני, יש עתיד ומרצ מתחייבות לפעול "בכל הכלים העומדים לרשותן" על מנת לקדם קבוצות שוליים שנישואיהן יוכרו כחוק, בניגוד לתורת ישראל, וכן לקדם תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבתות ומועדים.

כמו כן, למרצ יש את זכות הווטו למנוע כניסה לממשלה של כל מפלגה אחרת, כך שהסיכויים שש"ס ויהדות התורה תיכנסנה לממשלה בהמשך, אפסיים. בנוסף, המפלגות מסכימות כי בתחום המדיני "יש להימנע מצעדים חד צדדיים".

יצוין, כי בכל ענייני הדת-ומדינה, ההסכם המחייב הוא בין המפלגות יש עתיד וימינה - כאשר לבנט, שקד וכהנא, מ'ימינה', יש זכות וטו בנושא, אך לאור העובדה כי לבנט אין נכון לעכשיו עתיד פוליטי אחר מלבד הממשלה שהקים עם לפיד, כלל לא בטוח שיפעל להקשות על תפקודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר