י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לא לנרמול

העיזה לדבר עם תקשורת ישראלית ומאוימת בחרם

קריאה לחרם על עיתונאית מכווית כי העזה לדבר עם תקשורת ישראלית | פג'ר א-סעיד, התראיינה ואמרה כי הרוב הדומם במדינתה תומך בהסכם שלום ובנרמול היחסים עם ישראל | רק לאחרונה עלתה טיוטת הצעת חוק הקוראת לעונש מאסר למבקרים והמקיימים קשרים עם ישראלים

העיזה לדבר עם תקשורת ישראלית ומאוימת בחרם
הפרלמנט הכוויתי צילום: באדיבות המצלם

הרשתות החברתיות בכווית סוערות בעקבות ריאיון שהעניקה אשת התקשורת הכוויתית, פג'ר א-סעיד, שבמהלכו אמרה כי הרוב הדומם בכווית תומך בשלום עם ישראל.

ברקע הניסיונות של הפרלמנט הכוויתי לאחרונה להחמיר את הענישה נגד כל מי שמשתף פעולה ומנרמל עם ישראל. חבר הפרלמנט הכוויתי, אוסאמה א-שאהין, צייץ בתגובה לאשת התקשורת הכוויתית כי "הרוב בכווית מ-1921 עד 2021 רוצה לשחרר את ירושלים והשטחים הכבושים. רק שכירי החרב הציונים הערבים תומכים בציונים".

עוד כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "השופרות הצורמים (בדמות א-סעיד) רק צריכים להגביר את נחישותנו לעשות שינויים בחוק החרם על ישראל באופן שיטיל את העונשים (הדרושים) ויסתום פרצות". כך דווח רועי קייס כאן לענייני ערבים בכאן 11.

עורך הדין, עבדאללה איבראהים א-תמימי, ששימש בעבר חבר פרלמנט כתב: "לא, פג'ר א-סעיד. את לא מייצגת את הרוב ולא מיעוט דומם. את לא מייצגת את המשפחה המכובדת, את מייצגת את עצמך בלבד. ייתכן שאת מייצגת כמה מטורפים שתומכים בנרמול עם הציונים, אל תכללי אותנו". ברשתות גם נשמעו קריאות להעניש את א-סעיד ולא לעבור לסדר היום על דבריה.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", הפרלמנט של כווית אישר הצעת חוק עקרונית שמטילה עונשים כבדים על כל מי שמנרמל את היחסים עם ישראל ומקיים עמם קשרים. העונש כולל מאסר וקנס כספי. האסיפה הלאומית של כוויית (הפרלמנט) אישרה פה אחד טיוטת חוק האוסרת "על נורמליזציה עם הכיבוש הישראלי".

נשיא המועצה, מרזוק אל-גאנים, אמר בהצהרה כי "צעד זה הוא מסר חדש של עמדת כווית שנאמרת בישיבת הממשלה והאסיפה הלאומית, על הצורך לגנות בעוצמה את התוקפנות הציונית וכל פשעי הכיבוש בירושלים, ברצועת עזה, בגדה המערבית ובתוך פלסטין".

על פי החוק הכוויתי, ישראל נחשבת כמדינה עוינת, ונאסר על אזרחי המדינה לחתום עמה קשרים כלכליים, או לקיים קשרים עם אנשים המתגוררים בישראל. מי שמפר את החוק יכול לקבל עונש של מאסר בפועל של בין חמש לעשר שנים, וקנס כספי.

חרם תקשורת זרה תקשורת בישראל עיתונאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד