אסון הרכבל באיטליה: איתן בן ה-5 עודכן על מות הוריו

הילד, שנפצע בתאונה שבה נהרגה משפחתו, שמע מפי דודתו על הטרגדיה: "התוודע להשלכות באופן המוסכם על ידי מומחים ובני משפחה, זהו מסע ארוך ועדין". בד בבד, מצבו ממשיך להשתפר

ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה, רכבל
ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה | צילום: באדיבות המשפחה

הילד איתן בן ה-5, שנפצע קשה בתאונת הרכבל באיטליה, עודכן היום (רביעי) מפי דודתו איה על מותם של הוריו באסון. בד בבד, מצבו הבריאותי ממשיך להשתפר והוא עובר תהליך שיקום לצד דודתו, שמונתה על ידי בית המשפט האיטלקי להיות האפוטרופוסית שלו.

לצדו של איתן, סבתו ודודה נוספת שהגיעה ישירות מתל אביב. גורם מטעם המשפחה סיפר על ההתרחשויות האחרונות: "הילד לאט לאט לומד מה קרה. זאת, בליווי בני המשפחה שאיתו ופסיכולוגים. הוא התוודע להשלכות הטרגדיה באופן המוסכם על ידי רופאים, מומחים ובני משפחה. זהו מסע ארוך ועדין".

יצחק וברברה כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים
יצחק וברברה כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים

בינתיים, נמשכות החקירות לגבי מה שקרה ברכבל. אתמול פורסמה הקלטה של שיחת הטלפון בין המחלצים שמיהרו למקום לאחר הדיווח על התאונה. באחת השיחות הראשונות נשמעים המחלצים מדווחים על שאירע: "הרכבל נפל, איזה בלגן, אנחנו שולחים כמה כלי רכב, נראה שקרון קרס". בחלוף הזמן, המחלצים הבינו כי תא הרכבל קרס במקום שאיננו נגיש לכלי רכב. "נראה שהתא נפל באמצע היער", נשמע אחד מהם אומר בהקלטה.

כזכור, המשטרה האיטלקית עצרה שלושה חשודים בקריסת הרכבל והם הודו שפעלו ברשלנות. לפי הודאתם, השלושה בחרו להתעלם מתקלה ב"מזלג" יום לפני התאונה, מה שמנע מבלם החירום לפעול לבסוף. זאת, בגלל סיבות כלכליות וכדי לא להשבית את פעילות הרכבל. לדברי התביעה, השלושה ידעו כמעט חודש, מאז שהאתר נפתח מחדש לאחר שנסגר בשל מגפת הקורונה, שהקרון לא פעל על פי פרוטוקול הבטיחות ושבלם החירום לא תקין.