מחזיק חפץ ונמלט מהשוטרים: תיעוד רגעיו האחרונים של איאד אלחלק

לידי חדשות 13 הגיע סרטון שבו נראה הצעיר הערבי שנמצא על הרצף האוטיסטי מגיע לשער האריות כשהוא אוחז בחפץ, ומסתכל לעבר עמדת מג"ב. הלוחמים חשבו שהוא מחבל - וירו בו למוות. "זו טרגדיה"

זמן צפייה: 02:23

 לידי חדשות 13 הגיע היום (שלישי) תיעוד של הרגעים האחרונים בחייו של איאד אלחלק, הצעיר הערבי על הרצף האוטיסטי שנורה למוות בידי כוחות מג"ב בירושלים בשנה שעברה. זאת, לאחר שנחשד כמחבל. בתיעוד ניתן לראות את הצעיר מגיע אל שער האריות כשהוא מחזיק חפץ בידיו, בדרכו למרכז לצעירים עם מוגבלויות בעיר העתיקה. 

בהמשך, אלחלק מסתכל לכיון עמדת מג"ב שעמדה מולו. בשלב זה, השוטרים שצפו בו במצלמות האבטחה, סבורים כי הוא מחבל שמחזיק אקדח בידיו ולפיכך - מדווחים עליו בקשר. אחר אלחלק מתנהל מרדף של שוטרים וכוח מג"ב, שאינם מודעים כלל להיותו בעל צרכים מיוחדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הדגלים ייערך עוד שבוע: המשטרה והמארגנים יסכמו על המתווה

יומני אוחנה נחשפים: עם מי נפגש – וממי ניסה להתחמק? • בלעדי

בליכוד אישרו שלושה שריונים – לעריקים פוטנציאלים מגוש השינוי

רגעיו האחרונים של איאד אלחלק
רגעיו האחרונים של איאד אלחלק | צילום: חדשות 13

בחקירת הפרשה במח"ש טען אחד השוטרים: "החשוד אוחז בידו הימנית אקדח בצבע שחור, ומנסה להתקרב לדלת של נקודת מג"ב... התנועות מאוד מחשידות והוא נראה לחוץ. ברגע הזה רץ לי בראש שהוא נכנס לירות בשוטרים". "כל ההתנהגות שלו החשידה", אמר שוטר אחר בחקירתו, "הוא החזיק משהו שחור שנראה כמו אקדח".

בשבוע שעבר נערך שימוע ללוחם מג"ב שירה והרג את אל-חלאק, ובמקביל, עורכי דינו העבירו למחלקה לחקירות שוטרים את חוות דעתם של שבעה ניצבים במשטרה בדימוס, המחזקים את טענתו. במחלקה לחקירות שוטרים יחליטו בשבועות הקרובים אם להעמיד את לוחם מג"ב לדין כשבינתיים, לא ניתן לדעת מה החזיק אלחלאק בידו באותו הזמן ונחשד כאקדח.