יום שישי, 17.05.2024 שעה 21:56

גורבנקו לטרופר: המצב בישראל נתן לי רעב לזכות

צפו: רגע לפני טוקיו, שר הספורט ביקר את נבחרת השחייה בווינגייט וישב לשיחה עם השחיינית, שאמרה: "רציתי להראות שאנחנו חזקים", השר: "סומך עלייך"

|
אנסטסיה גורבנקו עם חילי טרופר (איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו עם חילי טרופר (איגוד השחייה)

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מעורב בכל מה שקורה במשלחת הישראלית לטוקיו. היום (שלישי) לדוגמה הוא ביקר בבריכת השחייה במכון וינגייט, שמע מראשי האיגוד על מצוקת הבריכות בארץ ופגש בשחיינים שיתחרו במשחקים האולימפיים. אחת מהן היא אנסטסיה גורבנקו, אלופת אירופה, שישבה עם השר לשיחה ארוכה לפני יציאתה ליפן בחודש הבא.

ל-ONE הגיע תיעוד של השיחה בין השר גורבנקו. בתחילה שאל אותה טרופר: “כשהיית ילדה, דמיינת אי פעם שתהיי אלופת אירופה?”, והשחיינית בת ה-17 שזכתה במדליית הזהב ב-200 מעורב אישי השיבה: “היה לי חלום להיות במשחקים האולימפיים, לא דימיינתי לנצח את מי שהיא המודל לחיקוי שלי”.

חילי טרופר בשיחה עם אנסטסיה גורבנקו

השר שאל במפגש: “ומתי חלמת להיות במשחקים האולימפיים?” וגורבנקו ענתה: “האמת שבגיל 10 או 11, כשהתחלתי, שאלו איתנו באגודה מה המטרה שלכם ואמרתי שהחלום שלי זה להגיע לאולימפיאדה”. טרופר העיר: “צריך הרבה אומץ לחלום על דבר כזה”, תוך שגורבנקו המשיכה: “כן, אני חושבת שהרבה ספורטאים בגיל הזה מסתכלים על הגדולים ואומרים אני רוצה להיות שם”.

טרופר שאל לתחושותיה על הזכייה במדליית הזהב האירופית: “איך זה לעמוד על הפודיום ולשמוע את התקווה כשאת יודעת שבארץ יש את מבצע שומר החומות?” והשחיינית ענתה: נראה לי שהמצב הזה זה מה שנתן לי את הרעב לעשות את זה”. טרופר המשיך: “מה, זה שידעת בעצם שבארץ יורים עלינו טילים?” וגורבנקו אמרה: “כן. רציתי לבוא ולהראות לכולם שאנחנו מדינה חזקה, שאנחנו כאן כדי להישאר ושאנחנו חזקים לא רק בהגנה על עצמנו אלא גם בדברים אחרים. היה לי מאוד חשוב לבוא ולייצג את המדינה באליפות אירופה הזו”.

חילי טרופר באימון נבחרת השחייה (איגוד השחייה)חילי טרופר באימון נבחרת השחייה (איגוד השחייה)

טרופר שאל מאיפה המשפחה שלה והשחיינית ענתה: “מהקריות, אז הם לא ממש חוו את זה, חוץ מפעם אחת בעצם, היה ירי פעם אחת לאזור הצפון כשאחותי הקטנה הייתה לבד בבית וזו הייתה הפעם הראשונה שלה כשהיא שומעת אזעקות, אז זה היה קשה אבל לא חווינו את זה כמו שאחרים חוו את זה בדרום כמובן”. השר התעניין האם הם תומכים בה ובמה שהיא עושה וגורבנקו ענתה בהתלהבות: “כן, מאוד. בלעדיהם לא הייתה מגיעה למקום שאני נמצאת בו היום. במיוחד ברגעים הקשים הם אלה שעוזרים לי. אמא שלי יודעת להרים אותי במצבים שבהם לא הולך לי ואני מתפרקת”.

בשיחה האחרונה שלהם, השר התעניין מה היא מרגישה לקראת טוקיו והיא ענתה: “אני מתרגשת. זו תהיה החוויה הראשונה שלי במעמד. אני מניחה שאהיה לחוצה כשאגיע לטוקיו, אבל כרגע יש עוד זמן. אני בטוחה שאני אתרגש כי זה החלום שלי, זה חלום ילדות. היעד שלי הוא לייצג את המדינה הכי טוב שאני יכולה ואני מקווה שאצליח להתמודד עם הלחצים והציפיות”, וטרופר אמר לה בחיוך: “אני סומך עלייך. את מקסימה ומיוחדת, אני סומך עלייך שתעשי את הכי טוב שיש. מאחל לך הרבה בהצלחה”.

נבחרת השחייה עם חילי טרופר (איגוד השחייה)נבחרת השחייה עם חילי טרופר (איגוד השחייה)
אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */