"הרגשתי שאני לא רעבה": "זריקת הקסם" החדשנית שתסייע בהרזיה

תרופה חדשה שיועדה לחולי סוכרת התגלתה ככזו שיכולה לגרום להורדה משמעותית במשקל עבור הסובלים מהשמנת יתר. לאחר שה-FDA אישר אותה, בקרוב היא תגיע לארץ. "האוכל הפסיק להיות סוגיה"

זמן צפייה: 06:15

הסוף להשמנת יתר? זריקה חדשה יכולה, אולי, לפתור בעיות של עודף משקל. חומר פעיל בזריקה הנקרא "סמגלוטייד", ויועד בתחילה לטיפול בחולי סוכרת, התגלה במקרה ככזה שמסייע בתהליך הרזיה, לאחר שמטופלים שקיבלו אותו הפחיתו במשקל. בעקבות זאת, הוחלט על קיום מחקר לבדיקת יעילות הטיפול בהשמנת יתר - וזה עבד.

לפי ד"ר גבריאלה ליברמן, מנהלת המרכז לטיפול בעודף משקל במרכז הרפואי שיבא, "היתרון של הסמגלוטייד הוא שהחומר נשאר בגוף למשך זמן, מתפרק לאט ואפשר לתת אותו פעם בשבוע. הוא מסוגל לטפל בדחפים שאפשר לקרוא להם 'אכילה רגשית'". יש לציין כי רק רופאי משפחה או רופאים במרכזי טיפול בהשמנה יוכלו לספק את המרשם לזריקה.

לעוד כתבות בחדשות 13 >>

"הן פה בשביל החוויה": תחרות מלכת היופי של הסבתות

קיסריה מתחת למים: הצצה לגן הלאומי הראשון בישראל – שבתוך הים

אמו של דין שושני פתחה מחדש המסעדה שלו: "שיאכלו המנה שהמציא"

אחת המשתתפות בניסוי הקליני, ליה משיח, הגיעה למרכז לטיפול בעודף משקל בשיבא כשהיא סובלת ממחלות רקע ומהשמנה חמורה, מה שהציב אותה בזמנו בסכנת חיים של ממש. לאחר שקיבלה זריקה אחת - הרעב כבר נעלם. "פשוט הרגשתי שאני לא רעבה", תיארה, "לאט-לאט האוכל הפסיק להיות סוגיה".

לאחרונה, אישר מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) את הזריקות והן צפויות להפוך לנגישות גם בארץ. כרגע, חודש של טיפול יעלה לפחות 1,200 שקלים - והזריקה לא נכללת בסל התרופות. משיח מקווה שזה ישתנה בקרוב, כדי "שכל אחד שסובל מהשמנת יתר יוכל לקבל אותה".