ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"אי אפשר להיות צודקים"

מעצר עיתונאית אל ג'זירה: נזק כבד למדינת ישראל

מעצרה של עיתונאית של רשת אל ג'זירה ביום שבת פתח מהדורות חדשות בעולם, ארגונים שונים בעיקר כאלה שתמיד מחפשים אותנו תקפו את המשטרה וכמובן כתבו כי זאת הוכחה כמה "ישראל מדינת אפרטהייד ופשיסטית", ואנחנו לא נלמד לקח

מעצר עיתונאית אל ג'זירה: נזק כבד למדינת ישראל
עימותים בשייח ג'ראח צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ביום שבת האחרון, שוטרים עצרו את כתבת ערוץ אל-ג'זירה בירושלים, ג'יפארא אל-בודרי, בשכונת שייח ג'ראח. לטענת השוטרים היא תקפה אותם. עדויות אחרות העלו כי היא התווכחה עם השוטרים שניסו להרחיקה מהשכונה. והיא שוחררה לאחר כמה שעות במעצר.

מהמשטרה נמסר לאחר מעצרה, כי "כוחות משטרה אשר פועלים לשמירת הסדר בשכונת שייח ג'ראח במהלך מחאה המתקיימת במקום, עצרו לחקירה אשה וגבר שסירבו להזדהות במהלך פיזורם של המשתתפים ותוך כדי כך תקפו פיזית את השוטרים במקום".

עכשיו אני לא נכנס לתוכן ההודעה של המשטרה, וגם לא לתוכן ההודעה של רשת אל ג'זירה שטענה כי העיתונאית נעצרה לשווא, לא הייתי שם, לא ראיתי את האירוע, ומרוב גרסאות אני לא יודע מי אשם ומי צודק ומי דובר אמת ומי פחות דובר אמת, אני כן יודע איזה נזק המעצר עשה.

אנחנו הישראלים נוטים לזלזל בתגובות של העולם על דברים שמתרחשים כאן אצינו, ובעיקר מלגלגים על תלונות של ארגונים שונים. נכון, הארגונים הללו בדרך כלל צבועים, הם מעלימים כל אירוע שמוציא את ישראל טוב, ולפעמים גם מדווחים שקרים. אבל אנחנו חייבים להיות חכמים, אי אפשר להיות צודקים, מישהו חייב להסביר למשטרה כי מעצר עיתונאי מרשת טלוויזיה גדולה בצהרי היום, עושה נזק עצום למדינה.

אין לנו הרבה ידידים בעולם, ואילו שכן ידידים שלנו, לא תמיד מבינים את מה שהם רואים, מספר עיתונאים אוהדי ישראל, חלקם נמצאים כאן בארץ, וחלקם בחו"ל, שאלו אותי אם העיתונאית סיכנה מישהו, ולמה המשטרה מתנהגת ככה. אני הסברתי להם שלפעמים עיתונאים מתבקשים לעזוב מקום, והם מסרבים לשמוע למשטרה. עכשיו תבינו איזה נזק מעצר כזה עושה, במקום להודיע לעיתונאית שהיא מוזמנת לשעה מסוימת לתחנת המשטרה לחקירה, גוררים אותה באמצע הרחוב מול המצלמות, זה נקרא 'פיגוע תקשורתי', הרי היא לא סיכנה אף אחד, ואם היא לא הקשיבה לשוטרים, יש דרך לפתור דבר כזה, אבל לא בגרירה שלה מול כל העולם. אנחנו מאבדים את הידידים האחרונים שלנו בעולם, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו דבר כזה.

ואם אנחנו כבר נמצאים בנושא הזה, מישהו במשרד החוץ או במשרד הפנים, צריך לשאול את עצמו למה עיתונאים ישראלים לא יכולים לסקר את קטאר בתוך קטאר עם ביקורת על קטאר, ואילו קטאר יכולה לסקר את ישראל בתוך ישראל דרך רשת אל ג'זירה עם ביקורת קשה מאד על ישראל, ולמה אין עיתונאים זרים שיסקרו את קטאר בשביל ישראל בתוככי קטאר, נניח עיתונאי שוודי שיסקר את הנעשה בקטאר לערוץ ישראלי. את התשובה אתם יודעים לבד.

אל ג'זירה שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד