'לא צריך את תקציביהם'

הראשל"צ על הממשלה החדשה: "מבול של טירוף הדעת"

"הם לא יתנו תקציבים? שלא יתנו, שייקחו את הכל. אנחנו לא מפחדים" - תקף הראשון לציון ורבה של י-ם, הגאון רבי שלמה עמאר, את 'ממשלת השינוי': "מבול כזה של טירוף הדעת עוד לא ראינו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס ל'ממשלת השינוי' של נפתלי בנט ויאיר לפיד ואמר: "המצב של הממשלה, מבול של שגעון כל אחד רוצה למלוך, הם רוצים להכניע את לומדי התורה לא צריך את התקציבים שלהם וכי מפיהם אנו חיים".

במהלך שיעורו השבועי התייחס הראשל"צ להקמת ממשלה ללא חרדים ואמר: "הימים האלה לא פשוטים, מליל ההילולא הרבא של רבינו שמעון בר יוחאי, הגזירה הרעה במקום הקדוש בשעת חצות זה מראה מידת הדין, ולא יצאנו מזה וקרה עוד, ועוד. אחר כך באה מלחמה מבית ומחוץ.

"אף פעם לא היה דבר כזה, הנה אויבך נשאו ראש, ועדיין אנחנו בסכנה, ואתמול שמענו על תלמיד חכם גדול וצדיק בנן של קדושים רבי אפרים כהן שנפצע השם ירפא אותו".

בשלב הזה עבר הגר"ש עמאר לדבר על 'ממשלת השינוי': "והמצב של הממשלה בלבול כזה היה פעם במבול. היום יש מבול של שיגעון, מבול כזה של טירוף הדעת עוד לא ראינו. כל אחד אומר אני ימלוך, אני ימלוך, אנא אנו הולכים, ועוד הרבה אומרים מה יהיה עלינו הם באים הולכים לא יתנו תקציב אבל ודאי שזה גם מידת הדין".

בדבריו הוסיף הראשון לציון וקרא: "דבר אחד ברור כל מה שה' עושה זה לעורר אותנו. ה' מטלטל אותנו, ה' מזעזע אותנו כדי שנתעורר. אנחנו קשים, עם קשה עורף, ממשיכים באותה הדרך, במחלוקות, בקנאה ושנאה, בביטול תורה".

לדבריו: "וזה שרואים הנה הרשעים מצליחים והרפורמים מתחזקים זה הבל וריק. זה שטות מוחלטת".

הגר"ש עמאר התייחס לחשש מפני גזרות תקציביות ותקף: "הם לא יתנו תקציבים? שלא יתנו שייקחו את הכל, אנחנו לא מפחדים. אם בא בכבוד ובנימוס ועל פי הצדק נקבל מהם כדי לעזור לתורה, אבל אם בזה הם רוצים כדי להכניע את לומדי תורה, או לפגוע בהם, מוותרים עליהם ועל התקציב שלהם, וכי מפיהם אנחנו חיים, מפי הקב"ה אנחנו חיים. עליו אנחנו נשענים. מה תקציבים, הכל הבל וריק.

"היינו אלפי שנים בגולה מי נתן לנו תקציבים, מי החזיק תלמודי תורה, מי החזיק ישיבות, והתורה לא פסקה, תלמידי חכמים לא פסקו, תינוקות של בית רבן לא פסקו, והתורה מתרחבת וגודלת. לא בהם אנחנו תלויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר