דרמה התרחשה לפני כמה ימים במגדל יוקרתי ברחוב רוטשילד בתל אביב, כאשר תושבי הבניין טענו שהבחינו במצלמות האבטחה בנחש צפע, שנראה נופל מאחד מכלי רכב היוקרתיים ונעלם בחניון התת קרקעי.

התושבים הזעיקו באישון לילה את לוכד הנחשים גיא פרננדס. פרננדס הגיע למקום, סרק את החניון במשך שעות בין שלל הרכבים, אבל לא הצליח לאתר את הנחש.

"בדקתי במשך שעות ארוכות, הסתכלתי במצלמות אבטחה, סרקתי את כל החניון, אבל לא מצאנו את הנחש", אמר פרננדס. "רואים במצלמה משהו שנופל ממכונית יוקרה ונעלם". לאחר שלא מצא שם זכר לנחש, פרננדס עזב את המקום וביקש מהדיירים להתקשר אליו שוב במקרה והזוחל יתגלה.

כמה ימים לאחר מכן, שוב הוזעק פרננדס על ידי הדיירים, לאחר שאיש עסקים בעל מכונית פרארי בשווי של כשלושה מיליון שקל, התלונן שהנחש נכנס לתוך מכוניתו.

לטאה (צילום: גיא פרננדס)
הלטאה אותרה בפרארי | צילום: גיא פרננדס

"הגעתי למקום, אני רואה מכונית פרארי ואת הבעלים. איש עסקים, בחור מקסים מאוד. אני שובר את הראש מה לעשות כדי לא לפגוע או לשרוט חלקים במכונית. אני שובר את הראש איך אני מצליח לפרק חלקים מסוימים". בזמן שניסה להבין איך לחלץ את הזוחל, פרננדס גילה שכלל לא מדובר בנחש צפע, אלא בקמטן - סוג של לטאה ארוכה.

"לא הייתה לי גישה אליו כדי להוציא אותו", הסביר פרננדס, "רוב כלי הרכב גבוהים אבל הפרארי נמוכה יחסית. אני בודק בגלגלים, בקפיצים ולא מוצא כלום. אני מאיר עם פנס ורואה זנב של קמטן באזור האגזוז, אבל הוא נעלם. בודק שוב בחלק העליון של המכונית ושוב הוא חמק ונעלם".

בשלב מסוים, בעל מכונית עובר במקום ופרננדס מבקש ממנו לברר אם יש לו מפתח 'כוכב' שנועד לפתוח בעדינות חלקים של כלי רכב מורכבים. פרננדס מפרק בעדינות בורג אחר בורג. "אני לא מתייאש וממשיך ככה במשך ארבע וחצי שעות. בעדינות וברגישות לא לפגוע בשום חלק של הפרארי. באיזה שלב אני רואה אותו ליד האגזוז. הוא זחל לתחתית ואז הצלחתי לתפוס לו את הראש ושלפתי אותו החוצה".

לטאה (צילום: גיא פרננדס)
לקח שעות עד שהצליחו לחלץ אותה לטבע | צילום: גיא פרננדס

לאחר שעות רבות של עבודה, פרננדס הצליח באחת המשימות הקשות שהיו לו לאחרונה. "זו הייתה חתיכת עבודה, אבל בסוף הצלחנו גם לא לשרוט את המכונית וגם להוציא את הקמטן בריא ושלם. נתתי לו לשתות מים ושחררתי אותו לטבע. חתכתי חוויה נדירה של פעם בחיים".