"לא מקום פרטי"

מכה למשמרות המהפכה? פיצוץ ב"מפעל פלדה" • צפו

להבות ענק נצפו עולות ממפעל לייצור פלדה בעיר כרמאן באיראן, ולפי דיווחים מהאזור, במקום נשמע קול פיצוץ. גורמי אופוזיציה דיווחו, כי זהו מפעל הקשור למשמרות המהפכה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

במפעל של חברת הפלדה האיראנית 'זרנד', בדרום מערב איראן, פרצה בסוף השבוע האחרון שריפה גדולה, זאת לאחר פיצוץ שאירע במקום. לפי הדיווחים, זהו מפעל הקשור למשמרות המהפכה.

גורמים רשמיים עדכנו, כי לא היו נפגעים באירוע, וכי הושגה שליטה על השריפה. לדבריהם, הפיצוץ נוצר בעקבות הצפה פתאומית של חומר מותך בתוך אחד התנורים במפעל הגדול.

כלי התקשורת האיראניים ציטטו מפי מושל המחוז, כי "הכבאים ושירותי החירום הגיעו למקום במטרה למנוע תאונות אפשריות. פרטים נוספים יימסרו בהמשך".

יצוין, כי חברת הפלדה האיראנית 'זרנד' היא חלק מחברת האחזקות למכרות ופיתוח תעשיות מינרליות במזרח התיכון (MIDHCO), שבתחילת השנה הוטלו עליה סנקציות כלכליות על ידי ממשלו של נשיא ארה"ב דאז דונלד טראמפ.

משרד האוצר האמריקני נימק אז את צעדי הענישה: "תחום המתכות האיראני מהווה מקור הכנסה חשוב למשטר האיראני, ומייצר עושר למנהיגיו המושחתים ומממן מגוון פעילויות כולל התפשטות נשק להשמדה המונית, תמיכה בקבוצות טרור זרות, וכן מגוון הפרות של זכויות אדם בבית ומחוצה לה".

כאמור, גורמי אופוזיציה איראניים אומרים היום כי המפעל המדובר, בו פרצה השריפה אתמול, קשור ישירות למשמרות המהפכה, למרות חזותו החיצונית כמפעל פרטי. יצוין, כי האיראנים זקוקים לפלדה מסוג מרג'ינג, כדי לייצר צנטריפוגות חדשות להעשרת אורניום וצינורות פליטה למנועי טילים.

בשבועות האחרונים, כזכור, פקדו את איראן אירועים דומים, שחלקם יוחסו בדיווחים זרים לפעולות של המוסד הישראלי: שריפה בספינה הגדולה ביותר של הצי האיראני, שגרמה לטביעתה, שריפות נוספות במספר מפעלים פטרוכימיים ברחבי המדינה ודליקת ענק בבית זיקוק נפט בדרום מערב טהרן.

לפני כעשור נהרגו שבעה בני אדם באירוע דומה לזה האחרון - פיצוץ שהתרחש במפעל פלדה בעיר איספהאן - ולפי השלטונות הדבר אירע באמצעות תחמושת שהוכנסה למקום על ידי גורמים בלתי מזוהים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר