י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שהשב"כ יעצור את נתניהו?"

ברק רביד: אנחנו באירוע 'גבעת הקפיטול' הישראלי

העיתונאי ברק רביד נסער הבוקר ומסביר כי אזהרתו של ראש השב"כ היא נורת אדומה וכי קיים חשש אמיתי לאירוע מקביל ל'גבעת הקפיטול' ב-6 בינואר בארה"ב אז המון מוסת הסתער על הקונגרס בניסיון לסכל העברת שלטון שקטה 

ברק רביד: אנחנו באירוע 'גבעת הקפיטול' הישראלי
ברק רביד/בנימין נתניהו צילום: מתוך שידורי ערוץ 13/פלאש 90

הודעתו החריגה אמש (שבת) של ראש השב"כ נדבר ארגמן על השיח האלים ברשתות החברתיות בישראל סביב הממשלה החדשה שעלול לדבריו להוביל לאלימות פיזית ופגיעות בנפש, עורר סערה בשני צדי המפה הפוליטית. בימין טוענים מדוע נזכרים כעת אחרי הסתה פרועה זה זמן ממשוך נגד ראש הממשלה ומשפחתו, בשמאל כצפוי, מחברים את ההודעה ומזהירים מפני הבאות.

עיתונאי וואלה! ברק רביד שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM, והזהיר מפני מקבילה של ה-6 בינואר בארה"ב, אז תומכי טראמפ עטו על גבעת הקפיטול וערכו בו שמות.

"ראש השב"כ סיפק לתושבי ישראל אתמול אזהרה מפני ה-6 בינואר הישראלי", אומר רביד הבוקר ומזכיר את האירוע בו המון מוסת הסתער על הקונגרס האמריקאי בניסיון למנוע החלה שקטה של השלטון. רביד מציין כי מי שהסית אז את ההמון היה לא אחר מאשר הנשיא דאז דונלד טראמפ ולדברי רביד ראש השב"כ הבהיר אמש כי זה מה שעלול לקרות כאן בישראל.

"תחשבו על הסיטואציה המטורללת בה אותו אדם שהשב"כ מאבטח בחגורת האבטחה ההדוקה בעולם, הוא אותו אדם שמפני ההסתה שלו מזהיר ראש השב"כ", טוען רביד ועורך הקבלה, "זה בדיוק מה שחשו אנשי השירות החשאי האמריקאי ב-6 בינואר, כשהם מאבטחים את אותו אדם שבעצם מסית נגד הדמוקרטיה האמריקאית והם חסרי אונים".

יוכפז שאל את רביד האם החשש הוא מפני ה-6 בינואר הישראלי או מפני רצח פוליטי: "ה-6 בינואר הוא לא ההסתערות על הקונגרס", משיב רביד, "זה היה התוצאה הסופית. ה-6 בינואר זה עובדה שעומד פוליטיקאי ומסית בצורה ארסית נגד יריביו הפוליטיים במטרה להניע את תומכיו לסכל העברה שקטה של השלטון".

רביד נשאל איך לא שמענו עד עתה את ראש הממשלה בנושא? "מה זאת אומרת איך"? משיב רביד ומספר שב-6 בינואר סנאטורים שהיו לכודים בקונגרס התקשרו לבית הלבן וביקשו שהנשיא יגיד משהו כדי להרגיע את ההמון המוסת, אך טראמפ הסתפק לדבריו בדרישה נרפית להמון להפסיק את ההסתערות וללכת הביתה.

"מה יעשה ראש השב"כ, יעצור את ראש הממשלה?", תהה רביד והוביל לשתיקה רועמת באולפן. יוכפז שאל האם יש התרעות ספציפיות על ניסיון לפגוע בבנט או אחרים מממשלת השינוי החדשה. רביד השיב שלא צריך התראה ספציפית על מתנקש כדי להבין את חומרת העניין וציין את מכתב הרבנים שאמרו שצריך "לעשות הכול כדי לסכל את הממשלה". רביד כינה אותה "קריאה מאפיוזית". בקשר לדברי השר ישראל כ"ץ שקרא להתייחס ברצינות לקריאתו של ראש השב"כ אמר רביד, "צדיק בסדום".

נדב ארגמן בנימין נתניהו דונלד טראמפ גבעת הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד