י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בנט או נתניהו, למי מאמינים יותר?

סקר נרחב: כמה זמן תשרוד הממשלה ומי אשם שלא קמה ממשלת ימין?

בסקר מיוחד שנערך מספר ימים לפני השבעת הממשלה החדשה, נשאלו הנסקרים מה דעתם על ממשלת השינוי הקרבה, מי לדעתם אשם בכך שלא קמה ממשלה ימין, ובכלל, למי הציבור מאמין יותר: לנתניהו שאמר שיש ממשלת ימין או לבנט שטען שאין אלטרנטיבה? | כל הפרטים

סקר נרחב: כמה זמן תשרוד הממשלה ומי אשם שלא קמה ממשלת ימין?
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לקראת מה שנראה כסוף דרכו של נתניהו כראש ממשלה ותחילת עידן חדש של ממשלת אחדות בראשותם של לפיד ובנט, בדק מכון הסקרים 'מדגם' של מנו גבע בשיתוף 'אייפנל' עבור התוכנית 'פגוש את העיתונות' מה חושב בציבור על המהלך של ממשלת השינוי, למי הוא מאמין יותר, מי אשם בכך שלא הוקמה ממשלת ימין ומה הוא חושב על ההחלטות שבצעו השחקנים הפוליטיים השונים?

הנסקרים נשאלו האם נתניהו צדק כשדחה את הצעתו של השר ישראל כ"ץ לתת למרכז הליכוד לבחור מועמד אחר מהליכוד שיכהן כראש ממשלה למשך שנה, צעד שיכול היה לסדר ממשלת ימין על מלא. 21% מהציבור הכללי חושבים שנתניהו צדק כשלא הסכים למהלך, ו52% חושבים שנתניהו טעה.

בקרב מצביעי הימין הדעות נחלקות בין 25% שחושבים שהתעקשותו של נתניהו הייתה נכונה אל מול 46% מתומכי הימין שחושבים שנתניהו שגה שלא הסכים להציג מועמד אחר מתוך הליכוד לראשות הממשלה.

עוד עולה מהסקר כי הציבור לא אופטימי לגבי סיכויי ההישרדות של הממשלה: 42% חושבים שהיא תושבע אבל לא תחזיק מעמד, 16% חושבים שהיא כלל לא תושבע ורק 24% נותנים לה סיכוי והשיבו שהיא גם תושבע וגם תחזיק מעמד.

שאלה נוספת שנשאלו הנסקרים: למי הם מאמינים יותר, לבנט שאמר שאין אלטרנטיבה בין ממשלת ימין וממשלת שינוי, אלא רק ממשלת שינוי או בחירות? או לנתניהו שאמר שאם בנט היה מחליט על ממשלת ימין הייתה קמה ממשלה כזו. 44% מהנסקרים אמרו שהם מאמינים לבנט ורק 35% אמרו שהם מאמינים יותר לנתניהו.

בחלוקה של המשיבים לימין ומרכז-שמאל, נתניהו זוכה לאמון גבוה יותר בקרב הימין לעומת חוסר אמון בצד השני. 29% מהמגדירים את עצמם כימין אמרו שהם מאמינים יותר לבנט, 53% השיבו שהם מאמינים יותר לנתניהו ו-21% השיבו שהם לא יודעים. מנגד, 73% מאלו שמגדירים את עצמם מרכז-שמאל השיבו כי הם מאמינים לבנט, רק 9% השיבו שהם מאמינים לנתניהו ו-18% ענו שהם לא יודעים.

שאלה נוספת ומעניינת שהופנתה לנסקרים הייתה מי לדעתם עשה יותר ויתורים בדרך לממשלת השינוי המתהווה. 49% מהציבור לפי הסקר חושבים שגוש לפיד ויתר יותר ורק 26% חושבים שגוש בנט עשה יותר ויתורים.

על השאלה "מי הוא האשם העיקרי בכך שלא הוקמה ממשלת ימין?" – 41% מכלל המשיבים רואים בנתניהו את האשם העיקרי, 24% מאשימים את בנט, 12% את בצלאל סמוטריץ', 6% השיבו "מישהו אחר" ו-17% השיבו שהם לא יודעים. בקרב המשיבים שהגדירו את עצמם ימין, 32% האשימו את נתניהו, 37% האשימו את בנט ו-9% את סמוטריץ'.

על השאלה מה האפשרות המועדפת עליהם, ממשלה או בחירות, 46% מהמשתתפים בסקר השיבו כי הם מעדיפים ממשלת לפיד-בנט, 38% השיבו שהם מעדיפים בחירות חמישיות ו-15% ענו שהם לא יודעים.

מבין המשתתפים בסקר שהגדירו את עצמם כימין, 32% העדיפו את ממשלת השינוי, 55% העדיפו בחירות חמישיות ו-13% השיבו שהם לא יודעים. לעומתם, אלו שהגדירו את עצמם כמרכז-שמאל, 72% השיבו שהם בעד הקמת ממשלת לפיד-בנט, 14% העדיפו בחירות חמישיות ו-14% השיבו שהם לא יודעים.

סקר נפתלי בנט בנימין נתניהו רינה מצליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד