יום שישי, 17.05.2024 שעה 22:26

רוטנשטיינר: חזיזה ודאבור יוכלו לחזור לנבחרת

המאמן לקראת מונטנגרו ב-21:45: "הם התנצלו". נאתכו: "בטוח שדאבור במצב לא פשוט, סומכים על מקבלי ההחלטות". סאן מנחם לא השלים את האימון ובספק

|
וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)
וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)

נבחרת ישראל תתמודד הערב (שבת, 21:45) בפודגוריצה מול נבחרת מונטנגרו למשחק הכנה, כאשר בהמשך השבוע היא תפגוש גם את פורטוגל החזקה. הנבחרת קיימה את האימון המסכם שלה, כאשר המגן סאן מנחם לא השלים את האימון ובספק למשחק. שחקן מכבי חיפה התחיל את האימון וזכה מאוחר יותר למנוחה מתוך רצון להפחית לו עומסים.

המאמן וילי רוטנשטיינר מסר במסיבת העיתונאים: "ערב טוב. כבוד להיות במונטנגרו, מדינת כדורגל נפלאה. אני יודע את החשיבות שלה ושל החינוך במדינה, הייתי כאן בעבר. אני אורח ומאוד שמח שהצלחנו לארגן את המשחק כאן. תודה רבה להתאחדות המונטנגרית ולהתאחדות שלנו שהצליחה לארגן את המשחק במהרה. משחקי ידידות חשובים מאוד עבורי, אנחנו לוקחים אותם ברצינות כדי להתקדם עם הנבחרת”.

וילי רוטנשטיינר באימון (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר באימון (רדאד ג'בארה)

“מונטנגרו ופורטוגל הם משחקים מיוחדים עבורנו. אני גאה בשחקנים בהתחשב בתקופה הקשה. הקפטן דחה ניתוח בגלל המשחקים, זה מראה הרבה. אם המוביל של הנבחרת, ערן זהבי, מגיע אחרי סיטואציה משפחתית קשה ונשאר איתנו, זה אומר הרבה. אני גאה מאוד. שחקנים בלי חוזה מגיעים אלינו וגם השחקנים של מכבי חיפה שמגיעים מיד אחרי האליפות ומראים את החשיבות של הנבחרת בעבורם, גם השחקנים של מכבי תל אביב שהגיעו להכנות יום אחד לאחר הזכייה בגביע. זה אומר לי הרבה כמאמן, אני גאה בשחקנים האלה. אני גאה לאמן כאן", הוסיף.

ערן זהבי (ההתאחדות לכדורגל)ערן זהבי (ההתאחדות לכדורגל)

האוסטרי התייחס הצלחה במשחקי הידידות: "יש לנו הרבה שחקנים פצועים ושחקנים שהיו צריכים מנוחה אחרי העונה הארוכה הזאת, יש לא מעט שחקנים חדשים. אנחנו רוצים לקחת מסקנות למשחקים בספטמבר. אנחנו מפתחים דברים באימון, אם אראה אותם על המגרש אהיה שמח מאוד. אני אומר לשחקנים שהחשיבות של המשחקים האלה גבוהה מאוד, כי יש לנו משחקים חשובים בספטמבר במוקדמות גביע העולם. ההכנה הזאת בשבילנו, לפני המשחקים האלה, חשובה. אם שחקנים צעירים ינצלו את ההזדמנות אז זאת הזדמנות גם בשבילי להאריך את הסגל. אם אראה משהו כזה משחקנים צעירים, זאת הצלחה".

וילי רוטנשטיינר והשחקנים באימון (עמרי שטיין)וילי רוטנשטיינר והשחקנים באימון (עמרי שטיין)

הציפיות מהנבחרת המונטנגרית: "זה משחק ידידות אבל שתי הנבחרות באות לנצח. אני חושב שיהיה משחק קשה עבורנו, אני מכיר את הכדורגל המונטנגרי וראיתי את המשחק שלהם נגד בוסניה, 2 אומות כדורגל טובות ששיחקו משחק ברמה גבוהה. אני מצפה למשחק קשה. יש כמה שחקנים שלא משחקים בצד שלהם ושלנו. בתקווה יהיה משחק מעניין ושני המאמנים יוכלו לצאת עם דברים חדשים למשחק הזה".

התגובות האחרונות לסערות סביב דולב חזיזה ומונס דאבור: "אני חושב שזה לא המצב הנכון, להכניס אותם לסגל. השחקנים הם מודל לחיקוי ויש להם אחריות גבוהה בכל מצב, כשחקני הנבחרת הלאומית. אני חושב שזה ברור לכל השחקנים ובמצב הזה הייתה טעות, שניהם התנצלו. אני חושב ששניהם יכולים לחזור לנבחרת, חזקים יותר ובוגרים יותר. הדלת לא סגורה. חזיזה התנצל בפומבי, זה הצעד הראשון בכיוון. אני מעריך את זה".

מונס דאבור (רדאד ג'בארה)מונס דאבור (רדאד ג'בארה)

התגובות משחקני הנבחרת אחרי ההצהרות של דאבור וחזיזה: "דיברנו על זה, כמובן. צריך אווירה טובה בנבחרת הלאומית ושהשחקנים יוכלו להביע דעה. יש אנשים נהדרים ואני מעריך את הדעות שלהם. הייתה שיחה טובה, אבל בסופו של דבר הייתה החלטה של ההתאחדות ושלי. אני חושב שעשינו את זה טוב, דיברנו בהרחבה ותיאמנו את האסטרטגיה שלנו. לא היה קצר בתקשורת".

רוטנשטיינר סיכם: "אני כבר 3 שנים בישראל ואני מכיר את האוכלוסיה והחברה בארץ. עבורי יש לכדורגל כוח גדול. אני חושב שכאן יש הזדמנות לאחד את המדינה והאוכלוסייה, אנחנו יכולים לעשות הרבה. כדורגל יכול ליצור גשרים. אמרתי את זה לשחקנים - בואו נתחיל עם משחק טוב ונעזור לבנות גשרים במדינה. יש אנשים נפלאים בישראל. ננסה להראות אחדות בנבחרת ואולי נוכל לעזור לחבר בחזרה את המדינה בהקדם האפשרי".

שחקני נבחרת ישראל (רדאד ג'בארה)שחקני נבחרת ישראל (רדאד ג'בארה)

ביברס נאתכו התייחס גם הוא לסערות סביב דאבור וחזיזה: "תקופה מאתגרת, לא סוד, גם מבחינת התזמון של המשחק מבחינה מקצועית וגם לאור האירועים האחרונים בארץ. אנחנו מנסים, כמה שיותר, לא להכניס את זה לתוך חדר ההלבשה. אנחנו חיים בארץ בסופו של דבר, גם אם לא אנחנו פיזית אלא המשפחות שלנו. אנחנו מדברים על זה, מכבדים את הדעות של כל אחד ומנהלים דיון מכובד שכבר עלה כמה פעמים”.

“דווקא בתקופה הזאת, אחרי הרבה שנים בנבחרת ישראל, אני יכול להגיד שאני יותר מגאה להיות קפטן הנבחרת, קפטן קבוצת שחקנים כזאת עם צוות מאמנים כזה והתאחדות שנותנת לנו את הגב המלא וטיפלה בעניינים השונים. מצד אחד מנסים לתת שקט, מצד שני מטפלים כשצריך במקרים ספציפיים. לא פשוט, אבל אני חושב שבינתיים אנחנו עובדים בצורה יפה מאוד".

ביברס נאתכו (ההתאחדות לכדורגל)ביברס נאתכו (ההתאחדות לכדורגל)

נאתכו הרחיב על הצהרת דאבור: "לא אכנס לפרטים. מונס נמצא במצב לא פשוט. אני אישית רציתי שהוא יגיע לנבחרת כדי שנדבר על זה כולם ביחד. זאת ההחלטה של מונס, אני לא נכנס לזה. יש מי שצריך לקבל את ההחלטות ואנחנו סומכים עליהם בעיניים עצומות. הנבחרת מטפלת בכל מקרה לגופו. מצד אחד תמיד קל לזרוק את כולם או לעצום עיניים מצד שני, אלו מצבים מאוד רגישים גם כשנכנס לזה העניין הפוליטי. אני מרוצה מאוד מהטיפול של הנבחרת ואיך שהדברים נפתרים בסופו של דבר".

ההכנה למשחק: "הצוות שלנו עשה את כל ההתאמות כדי שנגיע הכי מוכנים שאפשר, אנחנו יודעים שהנבחרת שלהם באמת מגיעה עם שחקנים אחרים בהשוואה למשחקים הקודמים, אבל יודעים את השיטה והדרך שלהם. אנחנו מתרכזים בעצמנו, רוצים לעשות את השיטה שלנו. אנחנו יודעים שהנבחרת מוכשרת מאוד, שחקנים מוכשרים, כמה מהם שיחקו בארץ בעבר. אנחנו מגיעים מוכנים".

שחקני נבחרת ישראל באימון (ההתאחדות לכדורגל)שחקני נבחרת ישראל באימון (ההתאחדות לכדורגל)

נאתכו נשאל אם רצה לשחק נגד אלכסנדר סקשיץ', חברו לקבוצה: "אני משחק איתו שנתיים ומעריך אותו כשחקן, חבל לי שהוא לא משחק מחר. יש לי עוד חבר לקבוצה שאני צריך לנצח".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */