יום שני, 10.06.2024 שעה 19:06
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל ת"א
  • שני, 10/06, 21:00
  • עירוני קריית אתא

כגודל הציפיות: סיכום הכישלון של הפועל ירושלים

בניית הסגל הלקויה, המבצע שהשפיע על היכולת, חילופי המאמנים והמפלות: בבירה חתמו עונה מסויטת. זלמנסון: "המועדון יתאושש". וגם: הסגל לעונה הבאה

|
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים (אורן בן חקון)
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים (אורן בן חקון)

אחרי שכבר הוליכה ב-23 נקודות באמצע הרבע השלישי והייתה נראית בדרך הבטוחה לכפות משחק שלישי ומכריע בקרב על הכרטיס לחצי גמר הפלייאוף, הפועל ירושלים שמטה אמש (חמישי) את היתרון הדו ספרתי הגדול שהשיגה, ספגה הפסד 91:89 כואב להפועל גלבוע/גליל וסיימה את אחת העונות המאכזבות שלה בשנים האחרונות.

אקורד הסיום של העונה, בו הירושלמים, או יותר נכון מה שנשאר מהם אחרי השפעות מבצע ׳שומר החומות׳ וירי הטילים לעבר ישראל, סיכם את העונה בצורה שאפיינה את יכולתה של ירושלים, האכזבות והמפלות הרבות שספגה לאורך הדרך, כאשר מבחינה הישגית מדובר בעונה הגרועה ביותר של הקבוצה מהבירה מאז עונת 2002/03, בעוד בתחילת העונה הציפיות היו גבוהות והמטרה הייתה להיאבק על כל התארים.

89:91 לגלבוע על ירושלים, שסיימה את העונה

אז נכון, יש הרבה נסיבות מקלות לסיומה המאכזב של העונה כבר ברבע גמר הפלייאוף, אך אחרי הדחה כבר בשלב הבתים הראשון של ליגת האלופות, הדחה כבר בשלב הבתים הראשון בליגה הבלקנית וכמו כן, גם הדחות מאכזבות בחצאי הגמר של גביע המדינה וגביע ווינר, ניתן לומר בצורה ברורה שפרט לחוסר המזל והנסיבות המקלות הייתה העונה גם בעיה בקבלת ההחלטות, שהתנהלה העונה, לעתים גם מחוסר ברירה, במתכונת של תלאי על תלאי.

מה שמעיד על בניית הסגל הלקויה יותר מכל היא העובדה שבמהלך העונה עברו בירושלים לא פחות מ-26 שחקנים, מתוכם כ-15 שחקנים זרים, חלקם חשוב לציין לא שיחקו העונה במדי ירושלים או לבשו לרגעים ספורים את מדיה האדומים של הקבוצה מהבירה. אז נכון, הירושלמים סבלו מהרבה חוסר מזל, בין אם בפציעותיהם של ג׳ייקובן בראון וכריס קרמר ברגעים קריטיים של העונה וגם אם מדובר בפציעתו של מלקולם היל, אך כאמור, התגובות של המועדון בהבאת האלטרנטיבות היו שגויות, מאוחרות ולעתים אף כלל לא הגיעו.

עידן זלמנסון מאוכזב בסיום (אורן בן חקון)עידן זלמנסון מאוכזב בסיום (אורן בן חקון)

כמו כן, הגזרה הירושלמית לא הייתה שקטה גם על הקווים, כאשר עזיבתו של עודד קטש באמצע העונה לטובת פנאתינייקוס הותירה חלל גדול (על אף תוצאות מאכזבות גם תחת קטש), כאשר מינויו של דאיניוס אדומאיטיס הליטאי, שהגיע בקול תרועה רמה ועם הבטחות מצד הבעלים אייל חומסקי כי ׳זה מאמן שיביא לנו אליפות׳, הבטחות ותקוות שהתחלפו במהרה באכזבה גדולה, כאשר חלק גדול מהשחקנים לא באמת קיבלו את אדומאיטיס ולא התחברו לדרישות שלו מהם ולשיטת המשחק שניסה להנהיג.

הרומן הקצר עם המאמן הליטאי הסתיים בקול ענות חלושה לאחר קצת פחות מ-3 חודשים שכללו 9 הפסדים, 6 ניצחונות בלבד והדחות מליגת האלופות של פיב״א, הליגה הבלקנית וחצי גמר גביע המדינה, כאשר תבוסה 98:67 משפילה למכבי ראשון לציון ב-8 באפריל גרמה לאדומאיטיס, המנכ״ל גיא הראל והמנהל המקצועי יותם הלפרין להגיע להחלטה על פרידה ומי שקיבל את המושכות עד לסיום העונה היה עוזר המאמן, יונתן אלון, שלאחר שלושה הפסדים ראשונים במשחקיו הראשונים כמאמן ראשי הצליח לייצב מעט את השורות עם שני ניצחונות, אך אז הגיע מבצע ׳שומר החומות׳ שטרף את הקלפים.

יונתן אלון (אורן בן חקון)יונתן אלון (אורן בן חקון)

טיישון תומאס, סטנטון קיד, ריי מקאלום ומלקולם היל החליטו לעזוב את ישראל בעקבות המצב הביטחוני והותירו את הקבוצה מהבירה בסגל קצר וחסר, מה שהנחית למעשה את מכת המוות האחרונה על העונה הכושלת של ירושלים, שעל אף ניצחון הירואי 82:83 על מכבי תל אביב במסגרת הבית העליון, שהמתיק במקצת את הגלולה המרה, לא הספיק על מנת לשקם את העונה, שכאמור הגיעה לסיומה כבר ברבע גמר הפלייאוף.

כעת, בירושלים יתחילו להתכונן לעונה הבאה וייאלצו לבנות את הקבוצה פחות או יותר מאפס, כאשר בשלב זה לאף שחקן אין חוזה לעונה הבאה. עם זאת, על פי המסתמן מי שיישאר בוודאות הוא אדם אריאל, כמו גם שחקני הנוער יובל שניידרמן ואילון ששון שצפויים להמשיך ולשמש כמשלימים, בעוד תמיר בלאט מחזיק בחוזה באלבה ברלין הגרמנית, ממנה הושאל העונה לעונה שלישית בירושלים, ההשאלה של עידן זלמנסון הסתיימה אחרי שתי עונות ועתידו תלוי כעת בהחלטתה של מכבי תל אביב לגביו, המשך דרכו של עדי כהן סבן עדיין לא ברור וניב בלול לא צפוי להמשיך בבירה אחרי שלא זכה ליותר מדי הזדמנויות להוכיח את עצמו.

עידן זלמנסון (אורן בן חקון)עידן זלמנסון (אורן בן חקון)

בגזרת הזרים, בעוד אפשר להגיד די בוודאות שתומאס, קיד, מקאלום והיל לא יחזרו לשחק בבירה, במועדון מעריכים את סולימאן בריימו ועשויים לנסות להחתימו על חוזה חדש שישאיר אותו בקבוצה, בעוד לגבי כריס קרמר הסיכויים שיישאר נמוכים יותר ובקבוצה ניצבים בפני קיץ מאתגר של בנייה מחדש, גם מבחינת השחקנים הזרים כמובן, אך גם מבחינת הקאדר הישראלי.

באשר לרכש, ירושלים עשויה לתקן הקיץ את אחת הטעויות שפגעו בה בעונה החולפת ולהחזיר את האקס ג’יימס פלדין, שרשם עונה נהדרת מבחינה אישית בבטיס בספרדית, כאשר מסתמן כי הקשר הטוב בין הגארד, שיחגוג בסוף החודש את יום הולדתו ה-33, לאנשי ירושלים, יסלול בקלות את הדרך של פלדין חזרה לבירה.

ג׳יימס פלדין עם הכדור (אורן בן חקון)ג׳יימס פלדין עם הכדור (אורן בן חקון)

והיה גם משחק, בו הסגל הקצר הכריע את האדומים ברגע האמת בדרך ל-2:0 בסדרה מול גלבוע/גליל והדחה כבר ברבע הגמר לראשונה מאז עונת 2011/12. עם זאת, הירושלמים הציגו משחק לחימה מרשים בהתחשב בסגל הקצר שעמד לרשותו של יונתן אלון, כאשר הקבוצה מהבירה השכיחה את ה-85:58 המשפיל במשחק הראשון, ברחה ליתרון 23 הפרש ברבע השלישי אחרי מחצית ראשונה נפלאה, אך כאמור, ׳שפכה מנוע׳ ברבע הרביעי והאחרון והפסידה בסופו של דבר, כאשר הכדורים האחרונים הלכו לדניאל דנינו, ג׳וליאן בויד ותמיר בלאט, שהחטיאו ואיפשרו לצפוניים לבצע ריצת 0:10 שהשלימה מהפך בדרך לניצחון.

שחקני גלבוע גליל מאושרים (אורן בן חקון)שחקני גלבוע גליל מאושרים (אורן בן חקון)

סולימאן בריימו הרשים עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים, עידן זלמנסון תרם 17 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, כריס קרמר סיפק 17 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, תמיר בלאט תרם 15 נקודות, 11 אסיסטים, 5 ריבאונדים ו-3 חטיפות, אדם אריאל סיפק 11 נקודות ואילון ששון הצעיר סיפק גם כן יכולת טובה עם 7 נקודות ב-8:25 דקות על הפרקט.

סולימאן בריימו אמר לאחר ההדחה: "זה היה מסע קשה, אני גאה בבחורים, הראינו הרבה לחימה ואופי, זה לא הלך כמו שרצינו שיילך, לעולם לא נפסיק להילחם. זה מבאס למען האמת, לא לקחתי את זה בקלות, כמו שראיתם אחרי המשחק, כמו שאמרתי נתנו את כל מה שהיה לנו עם סגל קצר וחילופי שחקנים תכופים. יש לי רק דברים חיוביים להגיד על הבחורים, הם נתנו הכל ואמרתי לכולם לעשות את הטוב ביותר שלהם״.

סולימאן בריימו מאוכזב בסיום (אורן בן חקון)סולימאן בריימו מאוכזב בסיום (אורן בן חקון)

שלושת הפוזשנים ההתקפיים האחרונים: “אלה היו פוזשנים קשים, אבל הם מיקרוקוסמוס למה שעובר עלינו, היו התאמות קשות, מיעוט בדקות אימון וכמה בחורים שלא כל כך מנוסים ברמה הזאת, אבל אני גאה בבחורים. עשינו את המירב ואני עשיתי בעצמי הרבה טעויות, לכן לא אבקר אחרים. זה נגמר בטעויות בסופו של דבר, עליות וירידות, נחיה עם זה בסופו של דבר. מבחינה אישית אני פשוט מנסה להיות יציב ושכולם ידעו שבכל יום נתון אעשה את העבודה שלי, ביום טוב אני יכול לעשות יותר, אבל ביום רגיל אני שולט באנרגיה שלי ובחוכמת המשחק ובמה שאני יכול לשלוט”.

העתיד שלו: “אני ממש לא יודע, אולי זה יהיה בישראל, אם היו אומרים לי שהייתי מבלה את 5 השנים הבאות שלי בישראל לא הייתי מאוכזב. אני לא יודע אם זה בארץ, אשמח להיות פה. המדינה הייתה טובה למשפחה שלי ואם אשאר בישראל אשמח. אם אשאר בירושלים? זאת תמיד אפשרות, אשמח להיות כאן שוב״.

סולימאן בריימו ותמיר בלאט (אורן בן חקון)סולימאן בריימו ותמיר בלאט (אורן בן חקון)

העובדה שנשאר בארץ למרות ירי הטילים לישראל: ״ההחלטה להישאר למרות המצב הביטחוני הייתה החלטה מאוד קשה. שמעתי הרבה דברים שליליים על הבחורים שעזבו ואני חושב שאין לאף אחד מאיתנו שום זכות להגיד לאף אחד מה לעשות איתו ועם המשפחה שלו. יש דברים חשובים מכדורסל. אם מה שצריך לעשות זה לעזוב עם המשפחה אז צריך לעשות את זה. אני מרגיש שירושלים זה אחד המקומות שיותר בטוח להיות בהם, היה רגוע פה, חזרתי לשגרת הקורונה והייתי לרוב בבית. אני לא יכול להגיד לאדם מה לעשות עם החיים והמשפחה שלו, זאת סיטואציה צבועה להגיד שאם הם היו במדינה זרה וזה היה קורה הם היו הראשונים לעזוב ואז לכעוס על שחקנים שעזבו. אני אוהב את ישראל ואין לי שום דבר נגדה, נשארתי בגלל האהבה שלי אליה״.

לקראת חופשת הקיץ: ״ארים את הרגליים למעלה ואבלה עם חברים. הייתי בבית רק סולימאן בריימו. הייתי בבית רק ב-7 שבועות בשנתיים, אראה את המשפחה״. 

סולימאן בריימו בהלם (אורן בן חקון)סולימאן בריימו בהלם (אורן בן חקון)

כריס קרמר אמר בסיום: ״זה סיום מריר-מתוק לעונה, הצורה בה זה הסתיים. הלוואי והיה לנו עוד משחק אחד להילחם כדי לעלות לחצי הגמר. איבדנו יתרון של 23 נקודות, הלוואי והייתה לי סיבה למה זה קרה, כמובן שצריך לתת לגלבוע/גליל קרדיט, הם שיחקו טוב. כל העונה הזאת הייתה כמו רכבת הרים והיו יותר ירידות מאשר עליות, אבל בסוף היום אני מאוד גאה בקבוצה. שחקנים עזבו ואני מכבד את ההחלטה שלהם, הבאנו שחקנים מהליגה השנייה וכמה בחורים נשארו, אבל היינו עם הגב לקיר״. 

הבעיות אחרי עזיבת הזרים: ״כולם עשו הכל והמשיכו בעונה וכל מה שיכולנו לעשות זה להילחם, זה לא הספיק מול גלבוע/גליל, אבל אני גאה בבחורים. זה התחיל מאוד טוב והתדרדר דרסטית. אני שונא להגיד שזה משחק טוב לסיים איתו את העונה כי אף פעם לא כיף להפסיד ככה, אבל עם הקורונה, המלחמה שהייתה פה והזרים שעזבו ומה שכולם עברו בחיים האישיים, זה היה קשה, אבל דווקא ברגעים האלה אתה מראה את האופי האמיתי שלך ואני חושב שכולנו נלחמנו וזה מה שנזכור, למרות שהעונה לא הייתה מספיק טובה כמו שכולם ציפו וקיוו״.

כריס קרמר (אורן בן חקון)כריס קרמר (אורן בן חקון)

העומס: ״אפשר להסתכל על הסטטיסטיקה ולראות כמה דקות כל אחד שיחק, אם היינו מנצחים כאן וצריכים לשחק גם בשבת זה היה לא פשוט (צוחק), אבל ידענו כשבאנו לפה אחרי ההפסד מה כולם צריכים לעשות. אולי העייפות שיחקה תפקיד, אבל אי אפשר להשתמש בזה כתירוץ, אסור לנו להפסיד משחק שהובלנו בו ב-23 נקודות, היינו צריכים לשלוט במשחק ולעשות מהלכים מסוימים ולא הצלחנו לעשות את זה, גלבוע הצליחו״.

היכולת הטובה שלו במשחק: ״זה עניין של ביטחון, עשה זריקה הראשונה נכנסת זה נותן הרגשה טובה, כך גם בזריקה השנייה והשלישית, אני לא זוכר כמה זמן עבר מאז שנתתי דאנק כזה, אבל ללא ספק עברו כמה שנים, אבל אני לא יודע לשים את האצבע על מה גרם לירידה ביכולת. זו העונה הראשונה בקריירה שלי בה היו לי שלושה מאמנים, התפקיד שלי השתנה כמה פעמים העונה, אבל אלה תירוצים בסופו של דבר, אני צריך להיות טוב ולא הייתי כזה ואני חייב לקבל את זה. הפעם סוף סוף הצלחתי להיראות טוב יותר, אבל לצערי זה לא היה מספיק״.

כריס קרמר (אורן בן חקון)כריס קרמר (אורן בן חקון)

העונה הבאה והאפשרות שיישאר: ״הכדור לא במגרש שלי, אני אדבר עם הסוכן שלי ואראה מה קורה, אחרי הצורה בה העונה הזאת התפתחה אני לא יודע מה הפועל ירושלים תרצה לעשות, אז אני אשאר פה עוד כמה ימים, אסע לדובאי ואז אחזור הביתה ואדאג לעתיד בהמשך. כרגע בכנות הייתי מעדיף להפסיד ב-30 נקודות מאשר להפסיד בצורה הזאת כי זה שובר את הלב, אז העתיד לא מדאיג אותי כרגע״.

עידן זלמנסון אמר בסיום: "את האמת שזה הפסד מבאס, אבל אני סופר גאה בשחקנים, במאמנים, באנו למשחק הזה הכי מוכנים שיש, אין לי טענה לאף אחד. באנו למשחק הזה והבטחנו לעצמנו שגם אם נפסיד לפחות ירגישו אותנו. הביקורת שהעברתי? אני לא התכוונתי לדברים שקורים בתוך המועדון אלא ללוח הזמנים שהיה לנו. זה לא רק אנחנו, הרגשתי שאני מגיע לפעמים למשחק נורא עייף וגם ככה שיחקתי דקות שאני לא רגיל אליהן, זה חבל״. 

עידן זלמנסון מאוכזב בסיום (אורן בן חקון)עידן זלמנסון מאוכזב בסיום (אורן בן חקון)

העומס והפגיעה הקשה בקבוצה: ״אתה חוזר הביתה מבואס, נסער, אני חושב שזה היה קצת בעייתי, שוב, לא רק לנו, זה לא תירוץ. אני חושב שהרגשתי שאמנם העונה הייתה מאוד קשה, אבל שנייה לפני מבצע ׳שומר החומות׳ כולנו הרגשנו שאנחנו מתחברים ומגיעים לכדורסל שרוצים לראות מאיתנו ואז זה הגיע וטרף את כל הקלפים, אין מה לעשות, יש גם עונות כאלה". 

על עתידו: "אני לא חושב על זה, אני לא יודע איפה אני אהיה. המועדון בטוח יתאושש, הפועל ירושלים זה מועדון גדול, אנשים כאן יודעים מה הם עושים".

יונתן אלון התייחס למהלכים האחרונים: "שיחקת פעם כדורסל? שלושת המהלכים האחרונים לא היו מתוכננים, לא היה חמצן, זה חלק מהעניין של סגלים קצרים. צריך להסתכל על משחק כדורסל כמכלול, המכלול בעיניי הוא שבאנו והופענו כמו גברים וקלענו 58 נקודות בחצי הראשון, כל הכבוד לחבר'ה שעשו את זה, לצערי כדורסל משחקים 40 דקות. לשחקנים שלנו אני לא יכול לבוא בטענות״.

יונתן אלון (אורן בן חקון)יונתן אלון (אורן בן חקון)

התקופה כמאמן ראשי: ״לא צפיתי את המלחמה, אני חשבתי שאם אני אצליח בתקופה הקצרה ההתחלתית להפוך את מצב הרוח בקבוצה אז דברים יכולים לקרות למרות שייקח קצת זמן, גם הצלחנו להפוך את האווירה בקבוצה לקצת יותר טובה. התחלנו לשחק כדורסל קצת יותר טוב והנחתי שתהיה לנו עלייה לקראת הפלייאוף. עזבו ארבעה שחקנים. אני לא חושב שזה כל כך רלוונטי, אם רוצים להצליח מה שצריך להתעסק בו זה איזה לקחים צריך להפיק. הקבוצה נבנתה כדי להצליח בפיינל 8. היה צריך להצליח מיד, התחלנו במאני טיים ואז ג'ייקובן נפצע״.

על העתיד של ירושלים: "אני בטוח שיהיה תהליך מאוד מאוד מסודר עבור המועדון. ברור שאני רוצה להישאר מאמן הפועל ירושלים, אין שאלה. אני רוצה, אבל האם זה יקרה ומה אעשה בקבוצה אם אמונה למאמן? קודם תיתן לי את המינוי (צוחק). עכשיו כשנגמרה העונה אני רק רוצה לחבק את הילדים שלי, זה הכי חשוב״.

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */