חשש להסלמה

המענק הקטארי מתעכב בחמאס מאיימים בהסלמת המצב

ישראל מעכבת את העברת המענק הקטארי לרצועת עזה בשל הקיפאון במגעים עם ארגון החמאס, בתגובה הודיעו בארגון הטרור כי אם הכסף לא יועבר עד סוף שבוע הבא הם יחזרו ללחום (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)

בשבוע הבא היה אמור על פי התכנון להגיע המענק הקטארי לרצועת עזה בדמות מיליוני דולרים שמועברים במזומן 100 דולר לכמאה אלף משפחות. בנוסף, המענק הקטארי אמור לכלול קניית דלקים מישראל לצורך הפעלת תחנת הכוח בעזה. אלא שלמרות סיום מבצע "שומר החומות" והפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס, לאור הקיפאון במשא ומתן על השבויים בישראל מתכוונים לעכב את הכנסת הכסף לרצועה.

על פי דיווח הבוקר (שישי) בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני שמקורב לחמאס, העבירה קטאר מסר לארגון הטרור שלפיו המענק לא צפוי להגיע בשל אי הסכמת ישראל. בחמאס איימו בתגובה בהסלמה ובחזרה להבערת השטח.

קולות מתקיפת צה"ל בעזה

על פי העיתון, חמאס הודיע לישראל דרך המתווכים המצריים כי הוא שוקל לחזור ולהפריח בלוני תבערה ולערוך הפגנות אלימות סמוך לגדר המערכת אם הכסף לא ייכנס לרצועת עזה עד לסוף השבוע הבא.

בינתיים הצדדים רחוקים מלהגיע להסכמות בנוגע לעסקת השבויים והנעדרים, ולכן ישראל מאפשרת הכנסת מוצרים בסיסים בלבד לרצועה ומרחב הדייג נותר מצומצם. במידה וישראל תתעקש על אי הכנסת הכסף ישנו חשש אמיתי כי שוב יחל ירי רקטות שישראל תאלץ להגיב עליו שוב במבצע צבאי כל שהוא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר