אורבך חזר לבנט

'המשותפת': נתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת

המאבק על החלפת יו"ר הכנסת, הרשימה המשותפת הודיע כיהיא מצטרפת לבקשה להחלפתו של יריב לוין, חבר הכנסת אורבך נפגש עם בנט והודיע: "בנט ואני הולכים יחד" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חלק מהרשימה המשותפת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פחות מיממה לאחר הכרזת יאיר לפיד "עלה בידי", הקרב הראשון בדרך להשבעת ממשלה מתחמם: בניסיון למנוע את עיכוב ההשבעה, שיכול להיות עד יום שני הבא, מקדמות יש עתיד וימינה את החלפת יו"ר הכנסת במועמדן, ח"כ מיקי לוי מיש עתיד.

בתוך כך הודיע חבר הכנסת ניר אורבך, מיד לאחר פגישתו עם בנט, "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל".

"אעשה הכל כדי שזה יצליח. אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

הבוקר (חמישי) כאמור הציגה יש עתיד לכאורה 61 חתימות, אך 2 נגרעו, של חברי הכנסת עמיחי שיקלי וניר אורבך. כמה שעות לאחר מכן, ומספר החתימות הנדרש שוב הושג: ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין, בבקשה שכבר במליאת הכנסת הקרובה תעלה להצבעה בחירת יו"ר הכנסת ה-24, בצירוף חתימת כל חברי המפלגה, שישה במספר.

ח"כ עאידה תומא סלימאן, נציגת חד"ש במפלגה, הסבירה: "אנחנו רוצים להיפטר מיריב לוין כיו"ר הכנסת. היפטרות מהאדון נתניהו צריכה להיות היפטרות מהדרך והפוליטיקה שלו, לכן יחד איתו נפטרים גם מכל משרתיו. ויפה שעה אחת קודם".

לאורך כל המו"מ, וגם הבוקר, הדגישו חברי כנסת בימינה ובתקווה חדשה שכל המהלך להחלפת בנימין נתניהו, כולל החלפת יו"ר הכנסת שאותה מנסים להקדים להשבעת הממשלה, יכול להתקיים רק עם רע"מ, שהוכשרה ע"י רה"מ, אבל בשום אופן לא על חברי הרשימה המשותפת, עימם לא נוהל כלל מו"מ.

"עלה בידי", בנט ולפיד בשיחה עם ריבלין

כחלק מלחץ הליכוד על חברי הכנסת לחזור בהם מהחלטתם, הפיצה המפלגה את מכתב טיבי ללוין, בניסיון לפרק את ממשלת בנט-לפיד לפני שקמה. בהודעה שצירפה למכתב תקפה המפלגה: "עוד לא עברו 24 שעות וכבר עכשיו לפיד ובנט נשענים על הרשימה המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה. מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם".

בליכוד פנו לחברי מפלגות הימין בממשלה העתידית: "גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי תקווה חדשה וחברי ימינה - התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף: "עכשיו זה כבר לא 'רק' רע"מ. זו גם המשותפת. כולם תומכי טרור אנטי ציוניים שמזדהים עם הגרועים שבאויבינו ושאיתם בנט, שקד, סער, אלקין והשכל כורתים ברית עם השטן נגד המדינה היהודית. חברים, תעצרו רגע אחד לפני התהום!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר