שתף קטע נבחר

פיני גרשון: "מנסים להפיל אותנו"

מאמן מכבי ת"א בא בטענות לשיטת הפיינל פור: "יש מועדון אחד בארץ שעושה משהו לכדורסל, בלי מכבי אין לקופל מה למכור ". אריק אלפסי: "מקווה שהלחץ של מכבי לא ישפיע על השופטים"

משחקי חצי גמר הפיינל פור שייערכו בעוד יומיים, קיבלו הבוקר את יריית הזינוק עם מסיבת עיתונאים החגיגית בהשתתפות נציגי ארבע המתמודדות, מכבי תל אביב, ברק נתניה, הפועל ירושלים וגלבוע/גליל. כמו בכל שנה, גם הפעם רוב תשומת הלב הופנתה לטענותיה של מכבי תל אביב על השיטה.

 

"אנחנו פה כדי שאבנר ימכור את הפיינל פור ב-8 מיליון שקלים. מה הוא מוכר? הוא מוכר מכבי", כך התבטא הבוקר (א') מאמן מכבי ת"א, פיני גרשון. "סיימנו את הליגה עם 8 נצחונות פור ולא קיבלנו שום יתרון. מה יקרה אם נעבור לליגה האדריאטית, מה אז קופל ימכור?".

 

גרשון נראה כעוס במהלך מסיבת העיתונאים: "או שיש ליגה או שיש גביע. פלייאוף אני מוכן לקבל, אבל זו שיטת גביע. כבר 30 שנה שיוצרים פה חוקים שמטרתם היחידה היא להגביל את מכבי". בתגובה לדברים אמר יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל: "מדינת ישראל היא לא רק מכבי תל אביב".

 

פיני, כהרגלו, לא שכח לעקוץ גם את מכבי נתניה שלא ויתרה על הספסל שלה במשחק חצי הגמר מול מכבי: "אני מקווה שאלפסי יראה טוב מהספסל שלנו".

 

מאמן ברק נתניה, אריק אלפסי, לא נשאר חייב והביע את מורת רוחו מהטענות שהטיחו אנשי מכבי בשופטים, לאחר משחק מספר 5 בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול בני השרון: פיל ג'קסון, מאמן הרבה יותר גדול מפיני גרשון, רמז ששופט נהג לא כשורה ב-NBA וקיבל קנס של עשרות אלפי דולרים. אני חושב שזה לא לעניין לעקוץ שופטים. מכבי צריכים לבדוק קודם כל את עצמם ולא לתקוף שופטים. אני מקווה שהלחץ הזה שמכבי יוצרת לא ישפיע עליהם". 

 

אבנר קופל, שמע תלונות על השיטה לא רק מהצהובים, אלא גם ממאמן גלבוע/גליל, עודד קטש, שמלין על העובדה שקבוצתו נאלצת להמתין שבועיים מתום סדרת רבע הגמר עד לפתיחת הפיינל פור: "זה לא אידיאלי. סיימנו את הסדרות ראשונים, אבל כרגע זה פועל לרעתנו. חיפשנו כל קבוצה אפשרית כדי לארגן מולה משחק, רק כדי לשמור על כושר. כל חמישה שחקנים עם חולצות אימון היינו מוכנים להתמודד מולם, אבל לא יצא".


בהתחלה הם עוד חייכו אחד לשני (צילום: אורן אהרוני)

 

פתיחה אופטימית

מסיבת העיתונאים החגיגית שארגנה מנהלת הליגה, נפתחה דווקא ברוח חיובית. יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל: "אנחנו מתחילים שבוע גדול לכדורסל הישראלי. אין ספק שאלה רגעים חשובים לכדורסל ואני רוצה לאחל הצלחה רבה לכל הקבוצות. העונה הזו הייתה מעניינת ומרתקת, משחקי הפלייאוף הוכיחו בסדרות שיש עניין רב. נמשיך בשיטה הנוכחית גם בעונה הבאה. נרצה שכל הקבוצות יעמדו בתקציבים מינמלים אחידים לכולם. נוסיף משחקים, כאשר יתקיימו שני סיבובים. שמונה הגדולות ימשיכו לסיבוב נוסף, סדרות ופיינל פור".

 

מאמן גלבוע/גליל, עודד קטש, אמר לקראת העימות בחצי הגמר מול הפועל ירושלים: "הכל פתוח במשחק הזה, אני חושב שהחצי גמר הראשון הוא ללא פייבורטית ברורה. יש לנו את היתרונות וזכינו לפתיחת עונה טובה, בעיקר בגלל ששמרנו על סגל גדול מהעונה שעברה. זה היתרון שלנו על קבוצות אחרות". 


קורא תיגר על מכבי? אריק אלפסי, מאמן ברק נתניה. (צילום: אלי אלגרט)

 

אלישי כדיר: "נצטרך להתאים את עצמנו לירושלים, יש לנו את היתרונות שלנו ואני מקווה שננצל אותם". מאמן ירושלים, גיא גודס: "אנחנו בשלב של עלייה. נגיע לפיינל פור הזה במצב מנטלי טוב ואנחנו רוצים לעשות פיינל פור טוב".

 

יובל נעימי: "ההגנה היא המפתח לניצחון. מאז המשחקים עם אלבה הקבוצה עברה שינוי מסויים, התחברנו בצורה הגנתית, ואנחנו יודעים שאליפות לוקחים עם הגנה". 

 

לפני צרור החיצים ששלח לעבר המנהלת, פיני גרשון  דווקא נשמע מפוייס יותר: "בפיינל פור הזה, ביום נתון אפשר יהיה להפיל אותנו, אנחנו צריכים להיות על קצות האצבעות כדי שזה לא יקרה. אנחנו פה כדי להגן על התואר. משחק חצי הגמר תלוי בנתניה".

 

מאמן ברק נתניה, אריק אלפסי: "מכבי פייבורטים ברורים, ברור שהם באולם הביתי שלהם, אבל אנחנו מגיעים למשחק הזה בלי חשש. עשינו סדרה יפה מול

 חיפה ושיפרנו את ההגנה שלנו. למרות היתרונות של מכבי, אנחנו לא נוותר וננסה להפתיע".

 

שמוליק ברנר: "אנחנו צריכים לשמור על ריכוז לאורך 40 דקות. בשביל לנצח את מכבי נצטרך לשמור כל המשחק, בתקווה שעם הקהל שלנו נוכל לנצח". 

 

לפני מסיבת העיתונאים נבחרה גלבוע/גליל בתואר "הקבוצה ההגונה בליגה", ואילו בתואר הקהל ההגון של הליגה זכו אוהדי מכבי ראשון לציון.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיני גרשון
צילום: אלי אלגרט
מומלצים