"דרך ישרה"

יומא נא' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יומא דף נא', שלישי, כא' סיון תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף נא

*מקיבעא או מקופיא. *חומר בזבח מתמורה.

א. למ''ד פר יו''כ קרבן יחיד בעי האם אחיו הכהנים מתכפרים בקיבעא והויא חטאת השותפין ולא עושה תמורה, או מקופיא ועושה תמורה. והשמועות 1. חומר בזבח מתמורה שנוהג ביחיד ובצבור ודוחה שבת וטומאה ועושה תמורה, וחומר בתמורה שחלה על בעל מום קבוע ולא יוצא לחולין, וע''כ איירי בפרו של אהרן ועושה תמורה דהוי קרבן יחיד, ודחי דלמא באילו של אהרן. 2. נאמר אשר לו דהכהן מביא משל עצמו ש''מ דמתכפרים מקופיא, ודחי דבע''כ הכהנים מתכפרים, אלא לגבי הכפרה רחמנא אפקריה לבי גזא דאהרן כלפי אחיו הכהנים, וא''כ ה''נ נימא לגבי תמורה.

ב. חומר בזבח מבתמורה, באיזה זבח איירי 1. קרבן יחיד, לא דוחה שבת וטומאה. 2. קרבן צבור, לא עושה תמורה. 3. לרב ששת באילו של אהרן, דביום חול תמורתו קרבה. 4. פרו של אהרן למ''ד קרבן יחיד, ותמורה היינו שם תמורה שהרי תמורתו לא קריבה אף בחול דהויא תמורת חטאת. אבל שם זבח לא קתני דאיכא בכור ומעשר דומיא דתמורה, אבל שם תמורה אחת. 5. לא מוקמינן בפסח אף דדוחה שבת וטומאה, דקסבר אין שוחטין על היחיד, ופסח נקרא קרבן יחיד אף שבא בכינופיא משום פסח שני. 6. לא אמרי בפסח שני אף שהוא קרבן יחיד, כמ''ד דאינו דוחה טומאה שהרי מפני טומאה דחיתו. ולר''י פסח שני דוחה טומאה, שנאמר ככל חקת הפסח וכיון שלא זכה יעשה בטומאה.

שאלות לחזרה ושינון

א. כפרת הכהנים מקיבעא או מקופיא והשמועות (2)

ב. חומר בזבח מבתמורה במאי איירי (6)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר