אילו מוצרים יתייקרו ממחר – ומי החברות שלא יעלו מחירים?

בשל עלייה במחירי הייצור והייבוא, צפויים מוצרים רבים להתייקר כבר בתחילת יוני. העופות יתייקרו ב-5%, והביצים ב-6%. עלייה משמעותית צפויה במחירי החיתולים ובקופסאות השימורים של "יכין"

זמן צפייה: 08:14

בשל עלייה במחירי הייצור והייבוא, החל ממחר (שלישי) צפויים לעלות מחירם של מוצרים רבים בהם הביצים, העופות והחיתולים. בעוד חברות גדולות כמו יוניליוור, תנובה, שטראוס והחברה המרכזית למשקאות, לא יעלו את מחירי המוצרים שלהם לפי שעה, מחירם של מוצרים אחרים יועלו. לפי ההערכה, מחירי העופות צפויים לעלות ב-5% ומחירי הביצים ב-6%.

מחירן של חלק מקופסאות השימורים של חברת "יכין", יעלה ב-10%, מחירי המוצרים של חברת "דוקטור פישר" יועלו גם הם ב-9%. גם רשת ארומה שעד כה נמנעה מהעלאת מחירים בשל המתחרה הזולה "קופיקס" תעלה מחירים כבר משבוע הבא.

לפי הערכות, חלה עלייה של כ-400% במחירי התשומות- כל מה שנכנס לארץ ומהווה בסיס לייצור מזון. מחירם התייקר בזמן הקורונה וגם השינוע שלהם לישראל עלה בצורה משמעותית בשנה האחרונה. מי שנפגע מעליית אותם  המחירים הם החקלאים ומגדלי העופות שבניגוד לחברות הגדולות, לא יכולים לספוג על עצמן את העלייה המדוברת ונאלצים "לגלגל" אותה על הצרכן שברשתות השיווק.

השבוע ועדת המחירים הממשלתית אמורה לקבוע האם מותר למגדלים לעלות את המחירים אך אלה בתמורה אומרים כי אם לא יתאפשר להם עלות את המחירים, הם לא יוכלו לספק יותר את הסחורה שלהם לרשתות השיווק. "נעצור את אספקת הביצים עד שלמישהו יפול האסימון, אומר מוטי אלקבץ, מזכיר איגוד מגדלי העופות.