ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
דריכות פוליטית

לקראת הכרעה דרמטית; ראש בראש: בנט ונתניהו ימסרו הצהרות הערב

עיני כולם נשואות לשעה שמונה בערב אז ימסור נפתלי בנט הצהרה לתקשורת בה הוא צפוי להודיע שלא נותרו אופציות להקמת ממשלת ימין ועל כן הוא הולך לממשלת שינוי עם יאיר לפיד | בליכוד מנגד לא מוותרים ומתעקשים שקיים עדיין סיכוי | ראש הממשלה יישא הצהרה מיד לאחר בנט

לקראת הכרעה דרמטית; ראש בראש: בנט ונתניהו ימסרו הצהרות הערב
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית מתנקזת לקראת רגעי הכרעה דרמטיים במיוחד שעלולים להביא לסיום שלטונו ארוך השנים של נתניהו, ארבעה ימים עד לתום תקופת המנדט, מחד גוש השינוי ינסו יחד עם נפתלי בנט להכתיר ממשלה, ואילו בגוש הימין עם נתניהו מנסים לחתור לבחירות ולהכשיל את ממשלת השינוי המתהווה.

מוקדם יותר היום (ראשון), כינס נפתלי בנט את סיעת ימינה לישיבת סיעה מיוחדת ברעננה, בסיומה ניתנה לו הגיבוי לפתוח במגעים להקמת ממשלת שינוי, כשהודעה על כך תינתן ככל הנראה הערב ב-20:00.

בליכוד ניסו עד השעות האחרונות למנוע את הודעתו של בנט, והבוקר הציעו רוטציה משולשת עם גדעון סער בשנה הראשונה, בנימין נתניהו בשנתיים הבאות ובשנה האחרונה יכהן נפתלי בנט כראש ממשלה.

בימינה דחו את ישיבת הסיעה כדי להראות נכונות להקמת ממשלת ימין, אך סער היה זה שדחה את ההצעה, כך למעשה נפתח קרב האשמות משולש בין הליכוד, ימינה ותקווה חדשה על מי הביא לממשלת השינוי.

הערב בשעה 20:30 צפוי גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאת הצהרה לתקשורת, כשברקע הקרב האם עדיין ניתן האפשרות להקים ממשלת ימין: בנט טוען כי אין עריקים ולמעשה אין סיכוי, אך בליכוד טוענים כי עדיין לא מאוחר.

מפלגת ימינה יאיר לפיד הליכוד בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד