ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בכובע הפרשן

מנהיג חמאס: "נתניהו לא סיים את דרכו, הוא קוסם"

לאחר נאומו של סינוואר אמש, בו התגאה כי חמאס לא הפסיד במבצע 'שומר החומות', הוא גם אמר את דעתו בתור "מומחה לישראל" על המצב הפוליטי בישראל, ועל המשך דרכו של ראש הממשלה נתניהו

מנהיג חמאס: "נתניהו לא סיים את דרכו, הוא קוסם"
יחיא סינוואר צילום: צילום מסך 'כאן 11'

"נתניהו קוסם, הוא ממציא את עצמו מחדש, בצורה בלתי רגילה, לא משנה לנו מי יבוא, לפיד, גנץ או מישהו אחר, אנחנו מוכנים אליו", כך אמר יחיא סינוואר, מנהיג חמאס.

באדיבות: עידו קורן, כאן11.

עוד אמר מנהיג חמאס בעזה בראיון לסוכנות הידיעות הטורקית 'אנאדול': "הפסקת האש בין ארגוני הטרור בעזה לישראל היא שברירית, ולא טומנת בחובה פתרון לשורש הבעיה". לדבריו, "טבעה של הפסקת האש תלויה בהתנהגות של ישראל בימים הקרובים, ובלחץ הבינלאומי שיוטל עליה כדי שתכבד את החוק הבינלאומי ואת זכויות העם הפלסטיני", כלשונו. סינוואר הוסיף כי "הכדור במגרש של ישראל ואם היא תפגע במסגד אל-אקצא או בשייח' ג'ראח בהחלט יכולה להגמר הפסקת האש".

יחיא סינוואר התייחס גם לניסיון צה"ל לחסלו במהלך מבצע 'שומר החומות' בנאום שנשא לראשונה מאז סיום המבצע ואמר: "המתנה הכי גדולה שישראל יכלה להעניק לי היא לחסל אותי. אני מעדיף למות שהיד על-ידי F-16 מאשר למות מקורונה או ממחלה. אם גנץ והאחרים רוצים עצה ממני, אני אומר להם: תלמדו ממוחמד דף. אם הוא מאיים - אז הוא מבצע".

על רקע הדברים, מנהיג חמאס העולמי, אסמאעיל הנייה, מכנה את הצעת ארה"ב לסייע כלכלית לעזה באמצעות העברת כספים דרך הרשות הפלסטינית "הכשלה וסחיטה מיותרת". לדבריו, בנייתה מחדש של עזה היא נושא הומניטרי שאין להפוך אותו לנושא מדיני. הניה פנה בראיון בערוץ אל-ג'זירה לבני העם הפלסטיני והבטיח: "נבנה מחדש כל בית ומוסד שנהרס".

בנאום שנשא בטקס אזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל, התייחס שר הביטחון בני גנץ לנאומיהם של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ומנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר ביומיים האחרונים והזהיר: "אם מצפון תיפתח הרעה לבנון תרעד והבתים שבהם מוסלקים מצבורי הנשק יהפכו לעיי חורבות. מדינת לבנון היא שתישא באחריות לכל תוקפנות שתבוא מצידה. בעזה, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אם נצטרך - נשוב ונפעל".

לדברי גנץ "אנחנו שואפים שעזה תשקוט ותשוקם בסיוע העולם והרשות הפלסטינית בתנאי שהבנים ישובו הביתה. אם בחמאס יבחרו למנוע מתושבי עזה את השיקום - נפעל עד שנגיע לשקט שישרת את כולם".

יחיא סינוואר בנימין נתניהו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד