יום רביעי, 29.05.2024 שעה 05:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"יש סיכוי לאליפות, ב"ש צריכה ניצחון בחיפה"

ואן לוון וחוזז מאמינים אחרי ה-1:2 באשדוד. מחמאות לפיבן, גררו, אלמוג ובלטקסה. גם המאמן קיבל שבחים. מעל 22 אלף אוהדים הבטיחו מקום במשחק עם ק"ש

|
דור פרץ חוגג (איציק בלניצקי)
דור פרץ חוגג (איציק בלניצקי)

דקה בודדה עברה מהרגע בו שרק יגאל פריד לסיום המשחק באצטדיון הי"א. אוהדי מכבי תל אביב עוד עמדו ביציע, חלק מהשחקנים כמו אנריק סבוריט כבר התיישבו על הדשא. ההבנה הייתה שזה נגמר ואחרי שנתיים, האליפות כבר עברה למכבי חיפה. אלא שפתאום, גל של שאגות התפרץ מהיציע, אבי ריקן רץ מחדר הטלוויזיה שליד המגרש וסימן בידיו 1:1, טל בן חיים מיהר לבדוק ולחזור עם תשובה חיובית ופתאום - רוח חדשה עטפה את כולם. 

אי אפשר לדעת לאן מחזור הסיום ילך אבל השורה התחתונה שלו ברורה: אחרי ה-1:2 אמש (רביעי) מכבי ת"א צריכה ניצחון על עירוני קריית שמונה בשילוב הפסד של מכבי חיפה. רק כך היא תוכל לשמור על האליפות שלה. האם זה בכלל אפשרי? אירועי העבר לימדו שכן, והצהובים מבחינתם מאמינים שזה יכול לקרות. "אנחנו מאמינים שבאר שבע ישחקו ספורטיבי ויבואו לנצח, כי זה להיות ספורטאי אמיתי. לא מאמין שיש קבוצה שרוצה שיחגגו נגדה. אני גם מבין שהיא צריכה ניצחון כדי לשחק באירופה", הסביר מתן חוזז, "אבל אנחנו נצטרך לעשות את העבודה שלנו, צריכים לנצח את ק"ש ואני מקווה מאוד שזה יקרה". 

ואן לוון וחוזז לאחר הניצחון על אשדוד

המאמן פטריק ואן לוון הסכים: "אני לא מרגיש שום לחץ על מכבי ת"א. אנחנו עובדים קשה וכולם עושים את עבודתם ב-100%. אני מכין את האימונים, השחקנים מופיעים ברמה גבוהה מאוד ואנחנו ממשיכים לעשות את זה. האמנתי שהעונה תוכרע במחזור הנעילה כי אני מאמין במכבי ת"א. הצורה בה אנחנו משחקים מלחיצה את היריבה שלנו. אנחנו חייבים להאמין בעצמנו וחייבים להאמין שזה לא נגמר עד המשחק האחרון, וזה מה ששידרנו לאורך כל הדרך וכמובן שהתוצאות הסתדרו כך שאנחנו ניצחנו והם לא. אני מאמין שאם ננצח את קריית שמונה ואם נמשיך לשדר בימים הקרובים את מה שאנחנו חושבים, אז כן, יש לנו סיכוי לזכות באליפות ביום ראשון". 

במכבי ת"א מבחינתם ידעו שהמשחק באשדוד לא הולך להיות פשוט ואין ספק כי ואן לוון גם עשה חישובים בנוגע לגביע. זו למשל הסיבה שלא פתח עם דן גלזר ואדוארדו גררו, שהיו בסכנת ספיגת כרטיס צהוב שירחיק אותם מהגמר, בניגוד לאנריק סבוריט ולואיס הרננדס שכן הוצבו ב-11 חרף אותה הסכנה בדיוק. גלזר סובל מאוד מהשופטים העונה, וכמה מהצהובים שספג הודבקו לו בלי שום הצדקה. גם גררו בחור אמוציונלי מאוד והיה חשש שיספוג את הכרטיס שירחיקו ולכן הוא נכנס רק כמחליף. אולם סיום המשחק יעיד על כך שוואן לוון מבחינתו קיבל את ההחלטה הנכונה.

אדוארדו גררו ודור פרץ (איציק בלניצקי)אדוארדו גררו ודור פרץ (איציק בלניצקי)

מכבי ת"א ניצחה גם בלי גלזר, סבוריט והרננדס סיימו את המשחק בלי לספוג צהוב, וגררו שעלה לרבע השעה האחרונה של המשחק תרם מיד עם שער תוך שתי דקות מרגע הכניסה ובישול לאיילון אלמוג, מחליף נוסף, בדקה ה-88. גררו יש לציין נכנס למשחק במצב של 0:0 והוצב מתחת לחלוץ, אותה משבצת ממנה הביא את שעריו מול מכבי פתח תקווה בתחילת הפלייאוף, והיה נהדר בדקות שלו על הדשא. רבים חושבים שזו העמדה הטובה ביותר עבורו, ואן לוון עדיין לא משוכנע בכך: "אני לא חושב שזו העמדה הטובה ביותר עבורו. הסיבה שהוא משחק מדי פעם כחלוץ או כמספר 10 היא שיש לו את האנרגיה הנכונה לעשות צרות להגנות. רציתי איתו שם כי ניק בלקמן היה החלוץ, הוא בחור חזק שיכול לפנות שטחים למישהו כמו אדוארדו וזו הסיבה". 

אצל הצהובים ציינו כי החילוף המרובע שביצע המאמן בדקה ה-60 היה מדויק והחמיאו לו על חלקו בניצחון ועל ניהול המשחק. מי שסומן כאיש המפתח בין ארבעת המחליפים הוא שחר פיבן, שנכנס לקישור האחורי והיה פשוט מעולה. פיבן נמצא בסדרה של שלושה משחקים גדולים. הוא הציג יכולת נהדרת מול מכבי חיפה כמגן ימני עם מחצית שנייה בה שיתק לגמרי את דולב חזיזה, המשיך עם הופעה מעולה מול מכבי פתח תקווה שוב מעמדת המגן הימני והפעם עשה זאת כקשר אחורי עם לחץ טוב, חטיפות, חילוצים מכריעים וכמעט הצליח לכבוש בעצמו. הוא מוכיח בחלק האחרון של העונה שהוא מגוון מאוד ויכול לתת פתרונות למאמן במספר עמדות. 

שחר פיבן (איציק בלניצקי)שחר פיבן (איציק בלניצקי)

במכבי ת"א שמחו גם עבור איילון אלמוג שהצליח למצוא את הרשת, אחרי שבמשחק הקודם עלה כמחליף והיה לו חלק בשער השלישי של הקבוצה: "זה משחק שני שהוא עולה מהספסל ומביא שינוי". עוד שחקן שמציג יכולת גבוהה כבר משחק שלישי ברציפות הוא מתן בלטקסה שמתגלה כבלם שמאלי איכותי מאוד וטוב תעשה מכבי ת"א אם תבטיח את עתידו במדים הצהובים, שכן נראה שהתגלה לה פה בלם שיהיה לה קשה למצוא בשוק הישראלי. 

לקראת מחזור הנעילה מול עירוני קריית שמונה השאלה שנותרה פתוחה היא סביב מצבו הגופני של יונתן כהן שקיבל מנוחה בעקבות המתיחה הקלה שספג בשריר האחורי אם כי האולטרסאונד שעבר מיד לאחר שחש במתיחה במשחק הגביע, היה נקי והאמירות מצד מכבי ת"א היו שנוקטים משנה זהירות עם כהן כדי שיוכל לשחק במחזור האחרון ובגמר הגביע. הימים הקרובים יכריעו בעניין הזה. מה שכן, במשחק מול ק"ש תצטרך מכבי ת"א לשחק ללא דור פרץ שירצה עונש של כרטיסים צהובים ונראה כי מי שימלא את מקומו בהרכב הוא פיבן כאשר גלזר צפוי לפתוח במקום קארצב. 

דור פרץ חוגג (איציק בלניצקי)דור פרץ חוגג (איציק בלניצקי)

בכל הנוגע לקהל, למעלה מ-22 אלף אוהדי מכבי ת”א כבר הבטיחו את מקומם באצטדיון בלומפילד. מדובר באוהדים שרכשו חבילות כרטיסים משולבות עם המשחק הקודם מול מכבי חיפה, ועוד כמה אלפים שרכשו כרטיסים החל מאתמול בלילה. 

עוד אמר מתן חוזז שחזר לשחק אחרי הפציעה שספג ואשר איימה לסיים לו את העונה: "לפני חודש נפצעתי ואני מאוד שמח על החזרה. עשיתי שיקום טוב ולכן חזרתי מוקדם מהרגיל. הרגיש מדהים לחזור למגרש, לנצח ובמיוחד שגם במגרש השני יצאה תוצאה לטובתנו. אנחנו ממשיכים ליום ראשון בתקווה לנצח שוב ולקוות לתוצאה לטובתנו גם במשחק השני. התחושות שלנו טובות. אנחנו יודעים שזה לא גמור, אז נשארים עם רגליים על הקרקע וצריכים לעשות את העבודה בשבוע הבא. נבוא באותה אנרגיה ובאותה נחישות כדי לנצח. קשה להסביר מה עבר עלינו ברגע שהבנו שנגמר שם 1:1. ישר ידענו שזה משהו טוב". 

סיום העונה בעוד שבוע עם גמר הגביע: "ללא ספק יהיה מדהים אם ננצח גם את קריית שמונה וגם בגמר הגביע. זה יהיה משהו מאוד מיוחד. אנחנו שואפים לזה. אנחנו רוצים את זה. וזו המטרה שלנו". 

מתן חוזז (האתר הרשמי של מכבי ת"א)מתן חוזז (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

האם אפשר להגדיר את העונה הזו כעונה טובה: "אני חושב שכן. זה לא משהו שרגילים לראות קבוצה ישראלית ב-32 האחרונות בליגה האירופית. בליגה היינו במינוס 8 כבר והיה פרק זמן שהובלנו ועד השנייה האחרונה האליפות לא הוכרעה, אנחנו בגמר הגביע ואלה המקומות של מכבי ת"א שנלחמת על התארים ורוצה לזכות בהם ואנחנו מקווים שבסופו של דבר נהיה גם עם התארים אצלנו. נעשה עבור כך הכל".

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */