במפעל הפיס הודיעו היום (רביעי) כי הזוכה בפרס הענק בדאבל לוטו שעמד על 76 מיליון שקל, הוא גבר נשוי עם ילדים ואף סב לנכדים, שמתגורר באחת מערי הדרום.
2 צפייה בגלריה
(צילום: מפעל הפיס)
לפי מפעל הפיס, הזוכה גילה על הזכייה בפרס הגדול בשעות הבוקר המוקדמות, כשהתכונן לנסיעה למקום עבודה חדש: "התקשרתי לבן שלי, ואני צועק לו את השם שלו. הבן ממש נלחץ, חשב שקרה משהו. אני לא נוהג להתקשר אליו בשעות כאלה. לאחר מכן עליתי לספר לאישתי שבהתחלה לא הבינה מהיכן כל האנרגיות שלי. אני אמור בכלל לא להיות בבית עכשיו, אלא במקום עבודה חדש. באותו רגע התקשרתי למנהל הישיר החדש שלי ועדכנתי אותו שאני לא אגיע היום. אצטרך בהמשך להתקשר אליו ושוב ולעדכן אותו שכנראה שלא אגיע בכלל".
2 צפייה בגלריה
 טבלת זכיות דאבל לוטו
 טבלת זכיות דאבל לוטו
טבלת זכיות דאבל לוטו
לפי הודעת מפעל הפיס, הזוכה החליט שאת כספי הזכייה הוא יחלק בין ילדיו באופן שווה, על מנת שיוכלו לרכוש דירות ללא לקיחת הלוואות ומשכנתא. בנוסף, המשפחה מתכננת לצאת לחופשה ארוכה ומפנקת בחו"ל. אשתו הוסיפה: "כרגע אנחנו מאוד מתרגשים וזה לא הזמן לקבל החלטות סופיות. כרגע אני לא מתכוונת לעזוב את מקום העבודה ואנחנו נתנהל נכון כלכלית על מנת שנוכל לצאת לגמלאות באופן הכי מכובד שרק אפשר".
נזכיר כי אמנם לא צריך לרחם על הזוכה המאושר אך בכל מקרה 76 מיליון שקל לא יגיעו לידיו. על זכיות גבוהות מוטל מס בשיעור של 38%, ולכן 28.8 מיליון שקל לא יישארו אצל הזוכה, אלא יועברו למדינה. המהמר בר המזל יקבל לפיכך, לאחר ניכוי המס, 47.1 מיליון שקלים.
לפיכך, יש זוכה נוסף מכרטיס הלוטו, כי הרי שהמזל האיר פנים במקרה הזה גם לרשות המיסים, שתוסיף להכנסותיה כמעט 30 מיליון שקל בחודש אחד - סכום השווה ל-6,000 מענקי קורונה ממוצעים שישולמו לעצמאים בחודש הנוכחי.

ומה בעצם אפשר לקנות בסכום הזה?

אם הזוכה מעוניין להשקיע בנדל"ן, הוא יוכל לרכוש 8-10 דירות בנות 4-5 חדרים בצפון ת"א או 3 וילות נאות בקיסריה. סכום הזכייה שווה גם למחירן של לפחות 150 מכוניות חשמליות של "טסלה".
לאחרונה הוצע בארה"ב טיול סביב העולם למשך שנה, הכולל עשרות מדינות, במחיר של 10 מיליון דולר. זוכה הלוטה יוכל לצאת לטיול שכזה ועוד יישאר בידיו די כסף לקניית וילה נאה בסביון או בהרסוף.
ואם אתה כבר עשיר, אז אולי בכלל זה הזמן להתפנק. יאכטה נאה באורך 30 מטר ניתן לרכוש בחצי מיליון שקל, יאכטה מפוארת בשני מיליון שקל. גם יאכטה שהיא ממש אוניה זו אופציה, שכן ניתן לרכוש אחת שכזאת ב-25 מיליון שקל.
התקציב הדרוש להקמת מפעל בגודל בינוני באזור פיתוח א', הזוכה בהקלות מהמדינה בשנותיו הראשונות, הוא בדיוק בסכום הזכייה של האיש עם כרטיס הלוטו. עוד רעיון.
וכדי להבין את גודל הזכייה, בדקנו מהן ההכנסות לשנה שלמה של עיריית ירוחם - 93 מיליון שקל. בידי הזוכה בלוטו יהיה בימים הקרובים סכום השווה למחצית מההכנסות של עיר שלמה. הסכום שקיבל שווה לפי שלושה מהסכום שהקציבה הממשלה לסיוע לאשקלון וכמעט פי 10 מהסיוע לעיר עכו, שעליו הוחלט רק לפני ימים אחדים.

בארצות הברית: מהמר זכה ב-1.5 מיליארד דולר לפני 3 שנים

עד כה הזכייה הגדולה ביותר בלוטו (ניחוש 6 מספרים) הייתה 37.5 מיליון שקל, ובדאבל לוטו 74 מיליון שקל, בסוף 2009. אחרי יותר משלושה חודשים של המתנה, הגיעו הזוכים - תושבי מרכז הארץ בשנות השלושים המאוחרות לחייהם - לבית מפעל הפיס, כשהטופס הזוכה בידיהם.
לאחר הזכייה הענקית, בהגרלה הבאה (שתיערך במוצאי שבת) הפרס המרבי יהיה הנמוך ביותר האפשרי - 5 מיליון שקלים בלוטו, ו-10 מיליון בדאבל-לוטו. ההסתברות לזכייה עבור טבלה בודדת בפרס הראשון בלוטו - ניחוש שישה מספרים נכונים ומספר חזק - היא 1 ל-16,273,488.
בארצות הברית מהמר מדרום קרוליינה זכה לפני שלוש שנים ב-1.5 מיליארד דולר, ורק השנה זכה תושב מישיגן במיליארד דולר - אבל בישראל הזכייה אמש היא הגדולה בכל הזמנים.
יצוין כי הסיכוי לזכות בפרס שכזה בלוטו נמוך ביותר. לפי אתר מפעל הפיס, "דפוסי השתתפות בעייתיים בהגרלות ובהימורים גורמים נזק למשפחה או לחיים האישיים, לעבודתו של המשתתף בהגרלות, למצבו הכלכלי או לבריאותו. הסיכון שתפתחו דפוסי השתתפות בעייתיים גובר אם אתם מחזיקים באמונות שקריות באשר לדרך שבה מתנהלים ההגרלות או משחקי הימורים אחרים".