יום שבת, 08.06.2024 שעה 05:24

ריכטר: מדליית הכסף? דחיפה משמעותית לטוקיו

סגן אלוף אירופה בקליעה מדבר על הדרמה בקרב על הזהב, איך הרגיש כשחלה בווירוס הקורונה, השינויים המקצועיים שעשה, הסודות שלו ומצב הענף בארץ

|
סרגיי ריכטר (עמית שיסל הוועד האולימפי)
סרגיי ריכטר (עמית שיסל הוועד האולימפי)

הראשונה שהתקשרה לסרגיי ריכטר אחרי הזכייה שלו במדליית הכסף באליפות אירופה הייתה אימו, שאמרה לו באושר בטלפון כי היא שמחה מכך שעכשיו יש לו מדליות מכל הצבעים באליפויות אירופה בקליעה. הבן שלה, שירד מהתחרות באוסייק שבקרואטיה אחרי שפספס את הזכייה במדליית הזהב בשוט אוף, לפתע שוב העלה חיוך על פניו והרשה לעצמו לחגוג: “אמא תמיד צודקת. זה באמת הישג מדהים להחזיק בכל הצבעים של המדליות ואני שמח על כך”.

סרגיי ריכטר, הקלע בן ה-32 שיתחרה במשחקים האולימפיים בטוקיו, יהיה אחד מהספורטאים הוותיקים והמצליחים במשלחת הישראלית שתצא ליפן. ב-2013 הוא זכה במדליית הזהב באליפות אירופה, לפני כשנה זכה גם במדליית הארד בתחרות הזו והשנה השלים את הרצף עם מדליית הכסף האירופית בה הוא זכה אמש (שני) ברובה אוויר ל-10 מטר.

“מדליית הכסף נותנת לי דחיפה משמעותית לקראת טוקיו”, אמר סרגיי ריכטר ל-ONE. “אני מרגיש שאני בדרך הנכונה וזה המשך ישיר של שתי עונות רצופות בהן רשמתי הישגים ומדליות. לפני שנה הייתי שלישי באליפות אירופה, בניו דלהי סיימתי גם עם תוצאה גבוהה ועכשיו אני זוכה בתואר סגן אלוף אירופה. זה די מרגיע וזה חשוב מבחינתי לרשום שורה של הצלחות לפני המשחקים האולימפיים”.

סרגיי ריכטר (עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל)סרגיי ריכטר (עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל)

בגמר האירופי האחרון התחוללה דרמה גדולה, כאשר ריכטר כבר הוביל ב-2 נקודות על המקום השני והבטיח לעצמו מדליה, אך כאשר נותר בקרב ישיר על המקום הראשון מול אישטוון פני, יריבו ההונגרי השיג שוויון דרמטי בכדור האחרון וקבע ניקוד זהה של 251.3 נקודות בגמר אחרי שכל הכדורים נורו. השניים הלכו לשוט אוף מכריע, שם פני ירה וקיבל 10.7 בעוד שריכטר השיג 10.3 נקודות - וכך בעצם הוכרעה תמונת הפודיום. ההונגרי סיים ראשון, הישראלי במקום השני.

“זו מדליה מנחמת, למרות שאני תמיד שואף הכי גבוה שאפשר”, התייחס לכך ריכטר. “היה לי גמר טוב מאוד, חזרתי מהקבר בסט הראשון, נתתי גז והייתי כבר בפער של שתי נקודות הפרש, כך שאכן יש תחושת פספוס. זה די מאכזב כי הזהב כבר היה בכיס שלי, אבל זו התוצאה - ואני שמח שהבאתי עוד מדליה כזאת לקריירה שלי”.

לדבריו, במהלך הגמר הוא התנתק לחלוטין מהרעשים מסביב, מהקריאות של הכרוז ומתגובות הקהל. “לא באמת ידעתי איפה אני ממוקם במהלך הגמר. אני אומנם עם אטמי אוזניים בתחרות, אבל כדי לשמור על ריכוז ולהתנתק לחלוטין עם הזמן פיתחתי שיטה לעשות קולות לעצמי בראש בהפוגות, עם זמזומים כאלה שמונעים מהרעשים מבחוץ להיכנס לאוזניים שלי כדי שלא אשמע את מה שאומרים ואיפה אני ממוקם ביחס לאחרים. בהרגשה שלי ידעתי שאני במקום טוב בגמר הזה, אבל לצערי בשוט אוף (ירי של כדור אחרון כשובר שוויון, א.מ) הבנתי שהפסדתי בקרב על הזהב”.

סרגיי ריכטר (עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל)סרגיי ריכטר (עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל)

ריכטר התבגר ובתקופה האחרונה הוא הרבה יותר מרוכז וחד, וכעת הוא חושף את הסודות שלו. “היה לי שינוי משמעותי בסוף 2018. הייתי באליפות פולין הפתוחה והחלטתי לעשות סוויץ’. בהיבט המקצועי, התחלתי לכוון למטרה מלמטה למעלה ולא מלמעלה למטה. זה לשנות את כל צורת הירי שלי אחרי שנים, שזה לא דבר פשוט, אבל זה משפיע לטובה. בנוסף, שיניתי את תוכנית האימונים שלי כך שאני מתאמן עם הרבה פחות לחץ. ומעבר מזה, ביטלתי את ההשתתפות שלי בתחרויות ברובה ל-50 מטר, שזה ניקה לי את הראש כי בדרך כלל הייתי מתחרה ב-50 מטר ומשם הייתי הולך להתחרות ב-10 מטר, אחרי שבדרך כלל לא הצטיינתי במרחק הגדול יותר. זה השפיע עליי בזמנו, אבל עכשיו אני מגיע לתחרות נקי ומוכן לירות ב-10 מטר באופן צלול יותר. כל השינויים האלה עזרו לי”.

ריכטר חי כעת ברוסיה ובקושי מגיע לישראל, במיוחד בתקופה האחרונה בה יש פחות טיסות ומגפת הקורונה משתוללת. “בשנה האחרונה גם אני חליתי בקורונה ועברתי את זה יחסית סבבה”, חשף סרגיי. “הייתה תקופה של שלושה חודשים בלי אימונים כי לא הייתה אפשרות לעשות את זה, אבל אני ממשיך להתכונן עם המאמן שלי יבגני אלייניקוב ברוסיה ויחד עם התמיכה של נותן החסות שלי Cellact שמלווה אותי במשך שנים. זה סוג של הקרבה, כי אני מאוד רוצה להגיע לארץ, אבל כבר שקעתי ברוסיה וזה כל כך נוח לי שהכל עובד כמו שעון”.

רק על דבר אחד עדיין כואב לו וזה על מצב הקליעה בישראל. כבכיר הקלעים הישראלים, יש לו בטן מלאה על מה שהתרחש בשנים האחרונות בענף. “ההנהלה בהתאחדות התחלפה לאחרונה, ואני מאמין ומקווה שיהיה שינוי ושנראה יותר קלעים ישראלים בעתיד”, ציין ריכטר. “במשך 20 שנה בהנהלה הקודמת רק לקחו והרסו, אז מה אתה רוצה שיהיה? איך זה יתפתח? לשמחתי, העניינים סודרו. אני מאמין בהתאחדות ובהנהלה הקיימת, ושמחתי לשמוע על קלעיות צעירות שסיימו במקום השמיני באירופה רק לאחרונה. הלוואי והמצב ישתפר, כך שיגדל דור חדש ואיכותי בארץ. זה משהו שחייב לקרות”.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */