יום שני, 10.06.2024 שעה 20:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

כשוואן לוון ושכטר גנבו את ההצגה בסמי עופר

מסיבת העיתונאים אחרי ה-0:2 הייתה ניצחון של השניים, בדיוק כמו המשחק. ההתמודדות עם החיסורים, המסר למכבי חיפה, עתידו של החלוץ והנאום לגבי צה"ל

|
שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)

דקות ספורות אחרי ה-2:2 בבלומפילד במשחק העונה בליגת העל, משחק בו מכבי תל אביב הובילה 0:2 ולא הצליח לנצח, רגע לפני שישראל נכנסה למערכה מול ארגוני הטרור בעזה ויחד עם המערכה הזו גם הצהובים עברו טלטלה, פטריק ואן לוון עוד הצהיר משפט שהצליח להרגיז לא מעט אנשים במכבי חיפה - לפיו מכבי ת"א היא הקבוצה הטובה ביותר בישראל.

יש יגידו שזו הייתה לוחמה פסיכולוגית לקראת משחק הגביע שהיה אמור להיות בין הקבוצות מיד לאחר מכן, אך נדחה. אלא שהימים עברו והמשפט של ואן לוון עמד בפני טוויסט רציני. עכשיו הוא צריך להדיח את מכבי חיפה בחצי הגמר כשהוא משחק בלי עשרה שחקנים. כולם שחקני הרכב לגיטימיים ואף מובילים במכבי ת"א. 

שכטר:בלי הצבא שלנו זה לא היה קורה

אז במשחק הוא ניצח. ההכנה שלו עבדה. הקבוצה שלו באה הרבה יותר מוכנה וטובה מהיריבה. הבחירות שחלקן נכפו עליו הראו שגם יש לו תחת שלא יבייש את אברהם גרנט. בסיום הוא התיישב בחדר מסיבת העיתונאים בסמי עופר לצידו של גיבור המשחק וכובש הצמד איתי שכטר. חדר שידע מעט מאוד מסיבות עיתונאים של מכבי ת"א לאחר הפסד. או אם נדייק, לאחר משחק בו היא לא מנצחת, ומסיבת העיתונאים הזו הייתה גם הניצחון של שניהם, לא פחות מאשר במשחק עצמו.

חזרה למשפט שאמרת אחרי ה-2:2 בבלומפילד, שמכבי ת"א היא הקבוצה הטובה יותר ממכבי חיפה, האם הניצחון הזה הוא החותמת למשפט שלך?
"זו הוכחה שיש לנו קבוצה. חסרים לנו שחקנים אבל כל העונה, כולם אצלנו שיחקו. זו הופעה קבוצתית, כולם הוכיחו שיש להם מקום בהרכב של מכבי ת"א, שוב". 

פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

אחרי 10 הימים האחרונים, מה אמרת לשחקנים שלך לפני המשחק שגרם להם להגיע כפי שהגיעו ולהופיע כפי שהופיעו?
"אם ברק בכר אמר שהיינו 4 רמות מעליהם זו מחמאה לבחורים פה. היו לנו ימים קשים. להתאמן מחוץ למתחם שלנו היה הקושי המרכזי, אבל מכבי נתניה העמידה עבורנו את המתחם שלה ואנחנו מודים לה ולעיריית נתניה על כך מאוד, ומודים לשתיהן גם על כך שהיום נתאמן שם שוב בצהריים. לגבי ההכנה? היינו צריכים להפסיק לחשוב על האם נשחק או לא נשחק ובאיזה יום. הגענו לרגע שהשחקנים רצו להתפוצץ על הדשא והם עשו את זה". 

כמה קשה היה לך להתאמן בימים האלה בנסיבות החריגות האלה עבור כל מאמן, ואולי תרחיב כמאמן שמגיע מחו"ל ואינו מקומי?
"ובכן אני לא פה עונה אחת, הייתי במצב כזה לפני כמה שנים, לא קרוב כמו עכשיו, קיבלתי הרבה עצות והקשבתי לעצות. סגרתי את עצמי בממ"ד מתי שהייתי צריך וזהו. כשהגענו לאימונים וקיבלנו הזדמנות לעבוד על הדשא אז ניצלנו את זה ואלו היו הזדמנויות מצוינות עבורנו והצלחנו לבוא מוכנים למשחק הזה". 

פטריק ואן לוון (עמרי שטיין)פטריק ואן לוון (עמרי שטיין)

באת לפה בלי 10 שחקנים ועם כל מה שקרה בימים האלה. אולי זה הוריד מכם את הלחץ?
"אני לא חושב שזה נכון לחשוב כך. כל מי ששיחקו הערב על הדשא כבר שיחקו בשילוב שכזה במהלך העונה. אני חושב שהייתה אווירה טובה בקבוצה בימים האחרונים ובמיוחד היום. היינו עם סגל קצר, זה ברור, ניסינו לייצר אימונים של 19 שחקנים כדי לשמור על איכות, ככה התכוננו והשחקנים המנוסים עשו את ההבדל". 

איתי שכטר יושב לידך, השחקן הטוב ביותר על המגרש בפער, הוא הוכיח שמגיע לו חוזה לעונה הבאה?
"איתי הוכיח שאם הוא מקשיב לנו ונשאר במרכז, הוא כובש את השערים. ולכן הוא היה מול השער וכבש". 

איתי שכטר חוגג (רדאד ג'בארה)איתי שכטר חוגג (רדאד ג'בארה)

מה לגביך, אתה רוצה להישאר מאמן מכבי ת"א?
"בואו נשאיר את השיחות על החוזים לשבועות הבאים. זה לא הפוקוס. המשחק הבא בעוד כמה ימים. אני מקווה וגם חושב שהניצחון שלנו עשה משהו ליריבה שלנו (מכבי חיפה) לקראת המשחקים הבאים, אז בואו נסתכל על זה". 

עוד אפשר לזכות באליפות? או שהאם גביע ומקום שני זה עונה מוצלחת מבחינתך?
"אם נזכה בגביע בסיום העונה אז עשינו עבודה טובה. אם ננצח את כל שלושת מחזורי הליגה עד הסוף, זו הצלחה והיריבה שרוצה אליפות עדיין צריכה לנצח את המשחקים שלה. הקבוצה באה ממצב שבו יש לה הכי הרבה משחקים העונה והיא עדיין נראית כשירה ועדיין נלחמת 90 דקות. אפשר לדבר על עונה טובה עבור הקבוצה וגם עבור המועדון מכך שחזרנו ממצב לא פשוט למאבק האליפות והגביע". 

איתי שכטר חוגג עם הילדים מעוטף עזה בסיום (רדאד ג'בארה)איתי שכטר חוגג עם הילדים מעוטף עזה בסיום (רדאד ג'בארה)

האם הדרבי צריך להיות משוחק בבלומפילד?
"זה יהיה הדבר ההגיוני ביותר, כן". 

אני רוצה לשאול אותך על משהו שקרה לפני כשבועיים, במשחק מול הפועל באר שבע. מאמן נבחרת ישראל בעבר, אלי גוטמן, ניתח את הקבוצה שלך ואמר שאתה מאמן לא מנוסה עבור מכבי ת"א, שמכבי ת"א קבוצה אומללה, שאין לה מקום בפלייאוף העליון כמו שהיא משחקת. איך אתה חי עם ביקורת כזו שבאה ממאמן בעבר, ומפרשנים לגביך?
"לא אכפת לי יותר מדי. מי שבטלוויזיה לא יודע איך אנחנו עובדים ואיך אנחנו מתנהלים. הראו לי איזה קטע סאטירי עליהם, אולי זה נאמר באותו קטע". 

שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (רדאד ג'בארה)

מכאן עבר המיקרופון לאיתי שכטר. אחרי המשחק, אין שחקן במכבי ת"א, ששיחק או שישב ביציע, שלא העלה סטורי עם החלוץ בן ה-34 ופיזר לעברו מחמאות. נראה שאין שחקן שהוא יותר קונצנזוס בין השחקנים במועדון מאשר שכטר. 

איתי, אתה בא למשחק הזה אחרי הימים שכולנו עברנו, בעיר בה אתה מתגורר היו לא מעט אזעקות וגם נפילות, איך אתה מתכונן למשחק כזה ומשאיר בבית אישה עם ארבעה ילדים, איך זה משפיע?
"קודם כל אני רוצה מפה לאחל החלמה לפצועים. אני רוצה להגיד תודה רבה לצה"ל ששומר עלינו ונתן לנו ביטחון לשחק. הצבא הזה יקר לליבי. גם אם זה לא רק אוהדי מכבי ת"א, אנחנו מודים להם על מה שהם עושים בשבילנו. עברנו ימים ולילות לא פשוטים עם אזעקות אבל אנחנו עם חזק ומדינה חזקה וגם ברגעים פחות נעימים אנחנו נמצאים פה אחד בשביל השני. אני גאה בעם שלי. אני גאה במדינה שלי. מודה על הזכות שאני יכול גם בתקופה כזו לשחק כדורגל וליהנות כי בלי הצבא הזה זה לא היה קורה. אנחנו מאושרים מהניצחון. באנו לפה חבורה של גברים. אני נהנה מהם כל כך. ברגע שהזרים הלכו והתחילו אזעקות ולא ידענו מה קורה, הצוות אסף אותנו ונתן לנו ביטחון מהרגע הראשון, ביטחון אמיתי, להתעסק רק בנו כדי לבוא מוכנים למשחק הזה. שמנו את הלב ובמשחקים כאלה הלב הוא סופר משמעותי. אני גאה בחברים שלי, גאה בהם, הניצחון הזה שלהם". 

איתי שכטר חוגג (רדאד ג'בארה)איתי שכטר חוגג (רדאד ג'בארה)

אני רוצה לשאול אותך על נושא ההכנה למשחק. אתה אחד הקולות הבולטים במכבי ת"א בחדר ההלבשה וגם על המגרש ונוכחו לזה בתקופת הקורונה במיוחד עם שנה ומשהו בלי קהל ביציעים. מה אמרת לשחקנים לפני המשחק הזה, מה אמרתם ביניכם ואיך הרמתם את עצמכם?
"מכבי ת"א זה מועדון חזק, מועדון שנותן לנו הכול כדי להצליח. גם ברגעים פחות נעימים. יש פה חדר הלבשה סופר חזק שעבר העונה תקופת קורונה עם הרבה נעדרים, החלפנו מאמן במצב לא טוב, חזרנו בצורה סופר משמעותית לליגה, יש פה קבוצה ומועדון חזק, דיברנו על זה כל הימים האלה שבכדורגל לא מגיעים לרגעים האלה הרבה. אמרנו שצריך לאסוף אחד את השני ולתת את הכל כי אנחנו מכבי ת"א. אני גאה שהגענו לגמר ומגיע לנו להיות בגמר. אבל, להגיע לגמר זה יפה ונחמד, הכי חשוב זה לקחת את הגביע". 

איתי אל תכעס אם זה נשמע כמו סיכום קריירה כי זה לא, אבל את איתי שכטר יזכרו כשחקן של מאני טיים? כי זה נראה כי לא משנה מה היה לפני, במאני טיים אתה מופיע.
"יזכרו אותי כשחקן טוב אני מאמין. את הסיכומים אעשה בסוף הקריירה. למשחק היום הגעתי כי אני מתאמן טוב, כי דורשים מאיתנו, כי אנחנו עובדים קשה באימונים, כי אם לא הייתי מתאמן ברמה גבוהה והשחקנים הצעירים והצוות לא היו דוחפים אותי לקצה, אז אחרי 20 דקות הייתי נופל לרצפה. במועדון כמו מכבי ת"א מושכים אותך לקצה. החברים שלי לקבוצה נראו הרבה יותר טוב ממני. אני שמח מאוד על הגולים אבל ראיתי אריות מאחוריי וכשאתה רואה מאחוריך אריות, אז אתה במקום טוב. חבורה של גברים, מדניאל עד קו ההגנה, קישור וכנפיים. גאה בכל אחד מהם". 

איתי שכטר (עמרי שטיין)איתי שכטר (עמרי שטיין)

היה לך נאום נהדר בתחילת דבריך. למה לא אמרת את כל זה לזרים שלכם? הם היו נשארים ככה בארץ.
"בנקודה הזאת היה רגע שכל אחד צריך להסתכל עליו. אנשים עם ילדים ומשפחות. הייתי בצרפת והיה גל אנטישמי, וגם אני חזרתי לארץ. אני יכול להבין אותם. הם עשו עונה מצוינת. הם אחים שלי. אולי בן אדם חושש ומפחד, טילים ליד הבית, הם לא רגילים לזה, אולי הם חשבו שהליגה תיעצר ל-10 ימים והם יוכלו לחזור. אני מתעסק בחברים שלי שנמצאים פה והם הביאו את הקבוצה הזו לגמר ואני רוצה לברך אותם".

בעונה שעברה לקראת סיומה ישבנו באותה הסיטואציה אחרי שלקחתם כבר אליפות והיה חוסר ידע כזה אם אתה נשאר או עוזב, קראנו לפני המשחק שאתה בדרך החוצה וגורלך במכבי נראה ככזה שנחרץ. אז באמת איפה זה עומד, אתה רוצה להישאר, אתה תישאר?
"כולם יודעים שמכבי ת"א זה מועדון שיקר לי ללב. אין ספק שב-3 השנים האחרונות אני נהנה מכל רגע, גם אם אנחנו בתוצאות פחות טובות, בכל אימון שאני בא אני מאושר. יש חדר הלבשה מדהים. סיכומים נעשה בסוף, אם בסוף נצטרך ללכת ללחוץ ידיים לאנשים ולהגיד תודה רבה, זה יהיה בגאווה גדולה. כאשר הגעתי למכבי ת"א אולי ההתחלה הייתה פחות נעימה אבל אני 3 שנים במועדון הכי גדול בארץ שנותן לי הכל כדי להצליח. ברור ששחקן שמשחק פחות יש רגעים פחות נעימים, אבל כל יום שאני נוסע עם האוטו לקריית שלום ונכנס לחדר הלבשה, אני שמח ומעריך את זה ומה שיהיה בסוף השנה אלוהים גדול. אני אוהב את המשחק, אני בן 34, יש לי הרבה מה לתת. יש צוות, בעלים, הנהלה, הם יקבלו את ההחלטה מה טוב בשבילי. מה שלא יהיה, אני יוריד את הכובע ויגיד תודה למועדון הזה". 

איתי שכטר חוגג (רדאד ג'בארה)איתי שכטר חוגג (רדאד ג'בארה)

כבר היית במצב הזה בהפועל ת"א עם הגב לקיר והבאת אליפות, דאבל, כנגד כל סיכוי, זה יכול לקרות העונה?
"למדתי להסתכל ממשחק למשחק. בגביע קיבלנו את ההגרלות הכי קשות. באר שבע בחוץ, הפועל חיפה בחוץ, אשדוד בחוץ ובחצי גמר את מכבי חיפה בסמי עופר. אנחנו מועדון חזק. אני לא מסתכל על קבוצות אחרות, אבל גביע צריך לקבל את ההגרלות הקשות ולעבור אותן. אנחנו ננוח, ביום ראשון יש משחק במושבה נגד קבוצה חזקה שעשתה לנו חיים קשים. נבוא למשחק הזה מוכנים. אני מאמין מטבעי ונעשה הכול כדי לזכות באליפות".

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */